Vestfold: Sandefjord vs Tønsberg

Anbefalte innlegg

Hei å hå!

 

Første september starter jeg i ny jobb i nærheten av Torp.

I den forbindelse er jeg jo selvfølgelig nødt til å finne meg en plass å bo.

Hva synes dere er den beste plassen? Hvilken by er finest, best? :)

Eller er det kansje like greit å bosette seg midt mellom?

 

 

Ser frem til å flytte sørover til varmen: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Hvis du skal jobbe i nærheten av Torp, så hadde jeg ikke giddet å kjøre helt fra Tønsberg hver deg. Et helvete med trafikk der i forhold til sandefjord, og 3x så langt å kjøre i forhold til Sandefjord sentrum. Prisene for å bo der er også endel høyere samt bomring.

Jeg bor i sandefjord og jobba i tønsberg før, men bytta jobb pga km og bomring.

 

Hva som er finest og best blir vel omtrent det samme, men er du glad i å gå på byen så er Tønsberg bedre. Er også flere butikker og slikt i tønsberg hvis det betyr noe.

 

Så vil anbefale i nærheten av Sandefjord sentrum, da har du +-10min å kjøre til jobb

 

Leie eller kjøpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er enig der, sandefjord fremfor tønsberg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du et fnt sted som er nærme Torp. Unneberg ligger midt i mellom sentrum og torp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst er jeg nyskjerrig på hva du skal jobbe med? Nærme Torp må jo enten være Kullerød eller Fokserød hvor jeg jobber på Kullerød (ved siden av Torp) selv. Kanskje du blir nabo?

 

Selv bor jeg i Andebu og kjører til Sandefjord hver dag. Bruker 20 min. en vei men da uten trafikk overhode. Andebu har nok fått en feil rykte på seg som "bondeland" og harry sted, men tidene er nye og Andebu er faktisk blitt en utrolig flott bygd som har mye å by på. Billig og bo, moderne og du får mye plass. I tillegg ligger Andebu enormt sentralt med 10 min inn til Tønsberg, 20 min til Sandefjord, 40 min til Larvik, 50 min til Drammen og 70 min til Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst er jeg nyskjerrig på hva du skal jobbe med? Nærme Torp må jo enten være Kullerød eller Fokserød hvor jeg jobber på Kullerød (ved siden av Torp) selv. Kanskje du blir nabo?

 

Selv bor jeg i Andebu og kjører til Sandefjord hver dag. Bruker 20 min. en vei men da uten trafikk overhode. Andebu har nok fått en feil rykte på seg som "bondeland" og harry sted, men tidene er nye og Andebu er faktisk blitt en utrolig flott bygd som har mye å by på. Billig og bo, moderne og du får mye plass. I tillegg ligger Andebu enormt sentralt med 10 min inn til Tønsberg, 20 min til Sandefjord, 40 min til Larvik, 50 min til Drammen og 70 min til Oslo.

 

Sorry Andreas, men klarte ikke å la være (har nok hatt en god nattsøvn) :)

Men tror ikke rykte er feil, det er bare at du har akseptert det :):)

Helt enig i det du sier ellers, selv kjører jeg 25 min til jobb og syns faktisk tiden i bilen er "luksus", ikke bare fodi jeg kjører Audi :) men fordi det er den tiden jeg har for meg selv.

 

Uansett så er det kort avstand til torp uansett hvor du bor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Hvis du skal jobbe i nærheten av Torp, så hadde jeg ikke giddet å kjøre helt fra Tønsberg hver deg. Et helvete med trafikk der i forhold til sandefjord, og 3x så langt å kjøre i forhold til Sandefjord sentrum. Prisene for å bo der er også endel høyere samt bomring.

Jeg bor i sandefjord og jobba i tønsberg før, men bytta jobb pga km og bomring.

 

Hva som er finest og best blir vel omtrent det samme, men er du glad i å gå på byen så er Tønsberg bedre. Er også flere butikker og slikt i tønsberg hvis det betyr noe.

 

Så vil anbefale i nærheten av Sandefjord sentrum, da har du +-10min å kjøre til jobb

 

Leie eller kjøpe?

 

Blir vel å leie i første omgang, så kjøper jeg etterhvert. Har jo 6mnd prøvetid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst er jeg nyskjerrig på hva du skal jobbe med? Nærme Torp må jo enten være Kullerød eller Fokserød hvor jeg jobber på Kullerød (ved siden av Torp) selv. Kanskje du blir nabo?

 

Selv bor jeg i Andebu og kjører til Sandefjord hver dag. Bruker 20 min. en vei men da uten trafikk overhode. Andebu har nok fått en feil rykte på seg som "bondeland" og harry sted, men tidene er nye og Andebu er faktisk blitt en utrolig flott bygd som har mye å by på. Billig og bo, moderne og du får mye plass. I tillegg ligger Andebu enormt sentralt med 10 min inn til Tønsberg, 20 min til Sandefjord, 40 min til Larvik, 50 min til Drammen og 70 min til Oslo.

 

Har fått jobb som logistikkansvarlig i A&SS http://www.a-ss.net blir nok en spennende utfordring :)

Jobben ligger vel på Kullerød ja.. 'Søndre Kullerød 4' :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det på Stokke eller i området mellom Kullerød og Tønsberg?

 

Selvfølgelig er jeg glad i å gå på byen! Er vi ikke alle det:) ? Men det må da være bra uteliv i Sandefjord også?

 

Når det gjelder kjøring til jobb hadde jeg håpet på max ca 20-25 min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere aktive VACN medlemmer i tønsberg området.. ;)

Andebu er et stille og kjekt område, med enda værre vei standard enn vanlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Harry, ja.. :D Jeg bør kanskje ikke si noe da, som bor på Revetal, men jeg er nok enig med Andreas at landet er best! Har bott på Nøtterøy, østsiden av Tønsberg og i på Skoppum, men ikke i Sandefjord. Mitt inntrykk er vel at en trivs overalt bare en ser de lokale fortreffelighetene, så ikke se deg blind på ren lokalisering!

 

Vet også at de som bor i Stokke synes det er hyggelig der, men er jo enig med flere her at Tønsberg er stedet hvis du er partyløve. Uansett vil du kunne kjøre ganske mye drosje/nattbuss for det du sparer på å bo nær jobben, og det er relativt greie steder å bo i området rundt Torp!

 

Jeg kunne godt tenkt meg å slippe mine 25 minutter hver vei, men det er mere fordi jeg ser det som bortkastet tid. Da jeg brukte 12-15 minutter synes jeg det stod mye mer til innsatsen. Jeg vil jo heller hjem til kjerringa enn å sitte og trykke i bilen! :D Er kanskje litt rar der..

 

Uansett:

Tønsberg:

+ brygga/uteliv, damer om sommeren, mye handel og offentlige funksjoner

- køkjøring, bomring..., dyr leie/huspriser, badegjester, innflyttere som tar seg til rette(! Hehe..), stygge blokker på Kaldnes

Sandefjord:

+ stille og rolig, lite trafikk, strømstadferja, hyggelige folk, nærmere Torp, rimelig å bo

- 'locals' er fortsatt litt høye på pæra etter hvalfangstperioden og tror det er en stor by, butikker er 'aldri' åpne (mitt inntrykk..)

 

Ville vel gått for Sandefjord hvis jeg skulle velge pga. nærhet, men begge byer har Biltema så det spiller nok ingen stor rolle.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid det tar med buss i fra Stokke inn til Tønsberg? I tilfelle dama skulle få seg jobb der! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 15-20 min fra sentrum med stopp på hver 'melkerampe'. Hva jobber hun med?

Se også http://www.vkt.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det på Stokke eller i området mellom Kullerød og Tønsberg?

 

Selvfølgelig er jeg glad i å gå på byen! Er vi ikke alle det:) ? Men det må da være bra uteliv i Sandefjord også?

 

Når det gjelder kjøring til jobb hadde jeg håpet på max ca 20-25 min..

 

Hadde helle valgt sandefjord en stokke pga. liten bygd uten uteliv, men er jo en nærmere hvis dama jobber i tønsberg da.

Bra uteliv i Sandefjord også. Spesielt i sommerhalvåret! 15 min fra stokke til torp.

 

Vi har akkurat importert en fra samma landsdel som deg (lofoten) på jobben, og han stortrives i varmere strøk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kun bodd i Tønsberg jeg da. Bodde der i 9 måneder. Flytta hjem igjen.

 

Syns det var en til de grader overfladisk by. Og likte meg generelt sett innmari dårlig der =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 15-20 min fra sentrum med stopp på hver 'melkerampe'. Hva jobber hun med?

Se også http://www.vkt.no

 

Hun skal prøve å få seg jobb i en klesbutikk.

Takker for tipset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde helle valgt sandefjord en stokke pga. liten bygd uten uteliv, men er jo en nærmere hvis dama jobber i tønsberg da.

Bra uteliv i Sandefjord også. Spesielt i sommerhalvåret! 15 min fra stokke til torp.

 

Vi har akkurat importert en fra samma landsdel som deg (lofoten) på jobben, og han stortrives i varmere strøk :P

 

Vi får se, det kommer som sakt litt ann på hvor hun får seg jobb henne. Men Slik det ser ut pr i dag tror jeg heller jeg velger sandefjord!

Så får vi heller se det ann dersom det skulle vise seg at hun overhode ikke skulle få seg jobb i sandefjord!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se, det kommer som sakt litt ann på hvor hun får seg jobb henne. Men Slik det ser ut pr i dag tror jeg heller jeg velger sandefjord!

Så får vi heller se det ann dersom det skulle vise seg at hun overhode ikke skulle få seg jobb i sandefjord!

 

Burde gå like greit å få jobb her i byn om dagen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde gå like greit å få jobb her i byn om dagen....

 

Høres veldig bra ut!

Dere får bare skrike ut dersom dere kjenner noen som eier/styrer en klesbutikk, som trenger folk.

Hun er dyktig, det skal jeg gå god for:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ikke før vi får se noen bilder med og uten klær, så vi kan sammenligne :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ikke før vi får se noen bilder med og uten klær, så vi kan sammenligne :evil:

 

Hehe.. du lever i en drømmeverden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bodd i begge byer og hadde valgt Sandefjord. Er enig det de andre sier her; noe er bedre i Tbg, men Sandefjord har også sine klare fordeler fremfor Tbg. Jeg kan garantere deg at du blir lei trafikken i Tbg. Sandefjord har mye bedre veier og har dessuten flere alternativer dersom du skal fra A til B. I Tbg har du ofte bare en mulighet(feks over kanalbrua som i tillegg går opp og ned minst 1 gang i timen).

 

Dessuten tar det jo bare en 20mins tid å kjøre fra det ene stedet til det andre.

Virik, Gjekstad og kanskje Breidablikk er fine steder å bo med gangavstand til byen. Eneste stedene jeg ikke anbefaler å bo er Ringkollen og Vardenlia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bodd i begge byer og hadde valgt Sandefjord. Er enig det de andre sier her; noe er bedre i Tbg, men Sandefjord har også sine klare fordeler fremfor Tbg. Jeg kan garantere deg at du blir lei trafikken i Tbg. Sandefjord har mye bedre veier og har dessuten flere alternativer dersom du skal fra A til B. I Tbg har du ofte bare en mulighet(feks over kanalbrua som i tillegg går opp og ned minst 1 gang i timen).

 

Dessuten tar det jo bare en 20mins tid å kjøre fra det ene stedet til det andre.

Virik, Gjekstad og kanskje Breidablikk er fine steder å bo med gangavstand til byen. Eneste stedene jeg ikke anbefaler å bo er Ringkollen og Vardenlia.

 

Takker så mye! Kjempeinlegg:)

Greit å vite om disse småplassene når en ikke har peiling!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Du skjønner kjapt hvorfor Vardenlia og Ringkollen er 'mindre anbefalt' hvis du tar en runde der! Var på nyttårsfeiring i Ringkollen en gang hos en kollega, og Sandefjords svar på Grorud eller Grønland er vel ikke helt feil å si! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da har vi muligens funnet oss en ok leilighet i Sandarveien 9, skal vist være 5min å gå ned til sentrum av sandefjord!

Noen som vet om det er et greit strøk eller?

 

http://kart.gulesider.no/kart/map.c?ps=0&companies=&imgt=ORTO&id=a_1502015&n=59.1380880115088&s=59.1347085884912&e=10.2276378035931&w=10.2176377964069&zoom=3&tool=zoom&scrollX=0&scrollY=0

 

Mye støy fra jernbanen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.