Anbefalte innlegg

Noen som har et bra tips til hvordan man kan fjærne asfalt fra bilen. Hele siden min er grå. Har prøvd div auto glym og turtel wax produkter som skal fjærne asfalt. Men får det ikke bort. Noen som har et bra tips?

 

Mvh Truls.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

acryl cleaner ifra wuerth.no eller sotrus rens. men da MÅ du polere etter på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tennveske....fjerner ihvertfall mye anna dritt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tennveske....fjerner ihvertfall mye anna dritt!

 

da setter jeg heller en femmer på sitrus rens.

 

fine felger du har fått btw.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, jeg bruker det hver vår, og funker fett på den "hinna" som legger seg etter veisalt etc...

jeg har ikke opplevd hverken falming av lakk eller merker...

 

takk :) mangler fin senk, og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. Man får prøve det da. Salt syre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke claybaren fra maguirs til for å fjerne sånt a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DET synes jeg hørtes skummelt ut...!

saltsyre altså...claybar er nok ideelt, men trolig noe man ikke har liggende i skapet : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel,lampeolje eller white sprit er jo også sikre vinnere på asfalt. Sitrus-rens ville jeg vært meget forsiktig med.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk f.eks Meguiars Bug&Tar remover etterfulgt av Meguiars Clay kit så skal du få en skinnende blank overflate på lakken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har brukt det selv, på noen veldig resistente asfalt flekker... funket som pokker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rødsprit funker sikkert også, og alle her vel det ? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobbet på en bilpleiesjappe før, der brukte vi alltid å gå over undersiden av dørlister med en fille dynket i whitespirit.. Funket fint det, men poler etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. Tror dere at Meguiars sine produkter er så mye med bedre en auto glym? de sier jo at Auto er det beste av det beste? Har prøvd auto sin avfetting, asfaltrens osv...

Salt syre bruker de på møller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til å fjerne asfalt er det whitespirit eller lampeolje som gjelder, alt annet er bare å kaste bort pengene på tull og tøys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billig og bra, Sabilex fra Esso.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta gammel asfalt er det flere ting som kan brukes; parafin, tennvæske, diesel, lampeolje osv.

Men det er vanskelig å få av 100% -det vil du merke når du vasker etterpå og drar det utover.

 

På ekstremt skitne biler bruker jeg WD40, og en godt innsåpet svamp. Da får du alt av.

Men vask grundig, gjerne flere ganger etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange av metodene over som fungerer utmerket for å fjerne asfalt, porblemet med flere av dem er at de er løsemiddelbaserte og sterkt alkaliske. Det vil si at de vil ta hardt på lakken om ikke denne vaskes grundig (eller helst renses) umiddelbart etterpå. Om dette får krype litt inn i porene på lakken og bli en stund så er det en fin måte å skaffe seg oksidert lakk på...:o Personlig ville jeg kun ha benyttet clay om det ikke var store mengder - da slipper man vel ikke utenom en kjemisk løsning..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

støtter denne, trenger bare Clay til å fjerne asfalt og nupper i lakken med :) den er OVERLEGEN :) brukte den på bilen til en kompis.. det gikk fra ruglete nuppete sandpapir lign til glatt som glass :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en pakke ifra Jegard Handel idag med Meguiars quick clay detailing kit,Nxt Generation tech wax og noen påførings-svamper. Så da får jeg se hvordan clay funker på asfalt og lign. forurensinger i lakken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Prøvde i dag med white sprit og rød sprit. Gikk ikke bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Prøvde i dag med white sprit og rød sprit. Gikk ikke bort.
Kjøpe deg clay kit ifra Meguiars slik som jeg gjorde da. Koster cirka 200-250 kroner for et kit som visstnok skal holde til en hel bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mildere og vennligere mot lakken enn white spirit etc, er å bruke margarin eller smør. Høres villt ut, men det tar faktisk asfalten! Margarin kan også brukes til å rense hendene etter at du har malt huset, veldig fint hvis du har ømfintlig hud (eksem etc).

 

Bruk f.eks. sprayen "formfett" så er det enkelt å påføre også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk f.eks Meguiars Bug&Tar remover etterfulgt av Meguiars Clay kit så skal du få en skinnende blank overflate på lakken..

 

Enig. Bare spør Martin...: rock : Han fikk til og med bort fastbrent rust (fra utslitte bremseklosser mot skivene): vinke : Bilen ble jo blank som ny:tilber: :tilber: Takket vere forrige lokallagsmøte:) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da blir man jo tatt for å være en formfett-sniffene ungdom på flekken når man skal kjøpe det i butikken... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.