Anbefalte innlegg

Lim og tjære fjerner er veldig bra... men det koster der til desverre.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye rare tips her...

Om du har en seriøs skitten bil slik jeg tolket første post; noe slikt:

27032007164.jpg

Denne bilen hadde ikke blitt vasket på over ett år. Det våte partiet er sabilex som er inntørket, uten å gjøre særlig mer enn som så. Denne bilen hadde en kraftig hinne med "skorpe". -Som ikke var oppløselig ved vanlig avfetting.

 

Da kan du bruke wd40, og en våt svamp med såpe, som du stryker forsiktig med på de værste plassene. -Skylle og tørke og havne opp med dette:

27032007168.jpg

 

SÅ kan du lakkrense, polere og vokse! :)

 

-Quik Clay duger veldig bra til å bruke på bilen når du tror den er rein (etter avfetting/wd40 smør, flybensin, eller hva nå enn du bruker.) Duger ikke særlig rett på en skitten bil.

Husk å vaske også etter du har gått over med leire, og bruk MYE glidemiddel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...Her var det mye rart alltså. Jørgen skal prøve med wd i dag. tilbake meling kommer ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WD FUNKET IKKE! Fikk noen små hakk i lakken av den. Akkurat som små vorter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampeolje funker som bare det, har aldri hatt bruk for noe annet! Ikke tror jeg det tar knekken på lakken heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv diesel funker på asfalt maskiner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Truls, vorter i lakken???

Har aldri hatt problem med WD 40 har sikkert brukt det sikkert 20 ganger.

Er vortene av asfalt? Brukte du svamp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens de andre er ute å griller å drikker å fester så har jeg vært hjemme (fikk ikke barnevakt : mad : ) å prøvd ut Meguiars clay kit.......må si jeg var MEGET skeptisk når jeg sto der med en klump med plastilin og en sprutekanne med noe som luktet et eller annet banan. ;) Var nesten slik jeg håpte ingen naboer så meg når jeg gnukka bilen med den klumpen. Men fytti katta det funka : eek : : eek : Jeg ble nesten målløs når jeg så hvordan lakken ble som glass. Kan trygt anbefale det !!! : rock ::klapp:: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å ta noen bilder nå men det rettferdigjør ikke det utrolige resultatet. Prøvde å få litt merkelige vinkler for å få litt lys på siden av bilen. Men man får vel et visst inntrykk :) ti ganger bedre live!! Dette produktet (clay kit) og spesielt den Nxt generation tech wax er de beste polish/bilpleie-produktene jeg har brukt noensinne. Meguiars heretter hos meg iallfall : rock ::tilber:

 

etterpolish001.jpg

etterpolish002.jpg

etterpolish003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fikk hakeslepp ja.. akkurat som jeg sa du ville få :P

Ser ut som du har fått en rimelig blank bil også : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fikk hakeslepp ja.. akkurat som jeg sa du ville få :P
Ja haka lå å subba nedi grusen istad.........fy flate jeg ble jaggu imponert. Var mest redd for hva naboene ville tro når jeg dreiv å gnukka en klump med plastilin på bilen :P Du ser jo selv på bildene.........resultatet er ti ganger bedre i levende live. Vanskelig å få med slikt på bilder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan trygt anbefale Meguiars quick clay detailing kit etterfulgt av en god polering med Meguiars Nxt generation tech wax. Deiligste voksen jeg har jobbet med noensinne,man slipper det typiske "støvet" fra voksen når man gnukker av. Alt forsvant som dugg for solen :) Lukta skikkelig godt også i motsetning til mange andre vokser som lukter død og pine : rolleyes Men nå skal jeg lene meg godt tilbake i sofaen å "feire" resultatet med en sixpack med iskalde øl :venner:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve å kjøpe dette. Jørgen, ja brukte svamp med såpe i. Akkurat slik du skreiv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får beklage da Truls, ikke meningen å lede deg inn i elendighet. Har aldri vært borti noe sånt. Har du fådd det vekk??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så du har testet meguiars mot clay magic? skikkelig test med dokumenterte egenskaper? viste du at meguiars har flere typer clay? mild og agressiv? ;)

 

Edit: Ser produktet deres har en slipe effekt, ikke bestandig lurt å selge produkter til folk som i utgangspunktet kanskje ikke vet hva de gjør, meguiars konsument produkter inneholder ikke slipemidler som kan skade lakken, koster 1\3 av deres clay (da inkl quick detailer) og som bl.a Pål her viser med sine bilder, funker kanon bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clayen skal i utgangspunktet ikke selges til privatkunder, er kun ment til bilpleiefirmaer (den som vi forhandler), og selger bare den med STRENG bruksanvisning, grunnen til at det bare ligger ett slag ute (vi har egentlig 4 forskjellige) er at vi velger å ligge ute med den som gir best resultat i forhold til tiden man bruker, har selv testet alle Meguiars sine clay og mener at Clay Magic sine er enda bedre, men dette blir jo litt ettersom åssen man liker å bruke det selv og hva man trenger det til som alt annet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får beklage da Truls, ikke meningen å lede deg inn i elendighet. Har aldri vært borti noe sånt. Har du fådd det vekk??

 

 

 

Nei, har ikke det. Skal prøve å røbbe det bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk på bilen med såpe-vann og albu grees jeg. Gnikke og gnu til armen holdt på å dette av. Masse veier rundt her som blir asfaltert opp og har asfalt sprut oppetter sidene på bilen. Etter gnikking i sikkert 2 timer har jeg fikset 1 1/2 side på bilen. Bare gnir til det blir borte og polerer opp etterpå. Eneste jeg har igjen nå er ett stykke på 30cm bak venstre forhjul. Må si jeg er rimelig dritt lei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler også Clay Magic, akkurat det samme som Meguiars, bare hakket bedre...

 

 

http://www.pimpride.no/product_info.php?cPath=26_32&products_id=60

 

Dette er en stor utgave av clayen, dvs dobbelt av normal...

 

Hvor gunstig er det egentlig med en såpass mørk clay? Blir jo vanskelig å se all skitten og se når clayet trengs å byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aldri hatt noe problem med å ikke se det iallefall... Du ser godt forskjellen på møkka som oftest er mørkebrun\svart på halvveis mørkeblå bakgrunn...D=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.