#51 Skrevet Februar 26, 2008 A4en min med S-line utvendig blir jo orginalt levert med 235/40-17. Jævli rart at det står orginal dim 205/55-16 i vognkort og alternativ 215/50-16.. Håper jeg ikke for problemer med å godkjenne 235/30-20! 235/30x20 er bare 2,8% over 215/50x16 så du er jo godt under 5% reglen. Burde jo ikke være noe problem det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Februar 26, 2008 A4en min med S-line utvendig blir jo orginalt levert med 235/40-17. Jævli rart at det står orginal dim 205/55-16 i vognkort og alternativ 215/50-16.. Håper jeg ikke for problemer med å godkjenne 235/30-20! Det eneste problemet du mest sannsynlig vil få er med loadindexen på dekkene dine. Det står vel load 89 i vognkortet ditt mens 235/30x20 har load 88. Sitat fra et svar Ben Øye fikk fra BT. Når det gjelder dekk skal min. loadindeks følges. Det vil ikke være aktuelt å redusere den til 90 når maks akselvekt krever 91. I ditt tillfelle Alexander vil tallene være fra 89 til 88. Alternativet er 245/30x20, men da vil du nok få problemer med at det subber. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Februar 26, 2008 Nå har jeg googla og letet. Vært inne på Toyo sin egen side og sett også men finner ikke det dekket jeg. Har du en link til det? Toyo Proxes 4, se her http://marktg.toyotires.com/file/18970.pdf Til de som lurte på vognkortet: Ja det står 15 eller 16 tom i vognkortet selv om bilen er levert på 17/18 tom med s-line pakker etc, dette fordi bilen er typegodkjent med 205 gubbe 16. Om du får skrevet inn 235/30 20 i vognkortet er opp til den enkelte synser på trafikkstasjonen, jeg ville ikke vært så optimistisk uten TUV på felgene i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Februar 26, 2008 Takker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...