Anbefalte innlegg

Hvis noen er intresset kan jeg skaffe den lysegrønne Cobra Chenille hansken. Er ikke helt sikkert enda, men finner det ut til neste uke. Tror prisen vil bli på ca 100kr...

 

Du kan sette meg opp på 2 stk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen er intresset kan jeg skaffe den lysegrønne Cobra Chenille hansken. Er ikke helt sikkert enda, men finner det ut til neste uke. Tror prisen vil bli på ca 100kr...

 

 

2 stk på meg også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut i tilbudstråden når jeg har fått de, hvis jeg får de. Mulig jeg må begrense til 1pr person slik at flere får "prøvd".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå lest hele tråden og har ett par spørsmål som jeg lurer på.

 

Men først:

Jeg er en som liker vanlige bilsvamper. Grunnen er at når jeg er ferdig å vaske bilen så er den SKITTEN og da kan jeg kaste den og neste gang jeg skal vaske så tar jeg bare en ny en. Billig er det også siden jeg kjøper svamper i 10 pakninger og betaler ikke så mye for de.

Det andre med vanlig bilsvamp er at først vasker jeg bilen fra toppen og ned. Deretter så vasker jeg dekk og felger med samme svamp (og de er jo som regel veldig skitne). Når jeg så er ferdig med vask av bil og felg så vrir jeg opp svampen helt og tar på dekk fornyer på dekk med denne svampen.

Så da har jeg en ren bil og dekk som virkelig glinser og har kun brukt en svamp til hele operasjonen.

Og voila!!!....svampen er borte vekk.

 

Og nå som jeg har forklart hvordan jeg vasker bilen så kan jeg komme meg videre til spørsmålene mine:

 

1. Hvis jeg kjøper en slik vaskehanske og har vasket bilen så vil den naturligvis innholde litt skitt og veistøv. Bør eller må jeg da vaske vaskehansken for å unngå riper ved neste vask?

 

2. Bruker dere denne også på felgene eller har dere egen klut/svamp til dette formålet?

 

3. Hva med gummifornyer? Egen klut eller svamp til dette også?

 

Og så en siste ting angående spørsmål nr. 1

Alle sier du skal begynne øverst på en bil når du skal vaske den for så å jobbe deg nedover bilen siden det er nederst den er mest skitten. Hvis du ikke vasker vaskehansken og ved neste vask når du begynner øverst så har du jo faktisk veistøv osv på hansken fra forrige vask.

Det blir jo litt feil og går ut ifra at en skal vaske hansken mellom hver gang.

Det blir jo enda værre for hvor ofte vasker ikke vi bilen vår, og spesielt oss med mørk bil.

Hos oss så vasker vi ikke på 60 grader uten skyllemiddel hver dag.

 

Så da må en kanskje kjøpe 2-3 stykker da.....: rolleyes

 

 

Ser skikkelig stilige ut men foreløpig så tror jeg at jeg holder med til vanlige billige bilsvamper.

 

Men regner med at noen vil komme med noen gode argumenter og jeg er MEGET villig til å høre på dem og kanskje la meg overbevise...men det vil tiden vise.

 

Og helt til slutt.....takk for at du leste dette LANGE innlegget mitt.

Ble bare så inspirert av ett eller annet : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå lest hele tråden og har ett par spørsmål som jeg lurer på.

 

1. Hvis jeg kjøper en slik vaskehanske og har vasket bilen så vil den naturligvis innholde litt skitt og veistøv. Bør eller må jeg da vaske vaskehansken for å unngå riper ved neste vask?

 

2. Bruker dere denne også på felgene eller har dere egen klut/svamp til dette formålet?

 

3. Hva med gummifornyer? Egen klut eller svamp til dette også?

 

Så da må en kanskje kjøpe 2-3 stykker da.....: rolleyes

 

QUOTE]

 

1. Det jeg gjør er å skylle den GRUNDIG i vann etter hver bidige vask og vasker den i maskin ca etter hver vask eller 2. vask.

 

2. Jeg prøvde en gang å bruke vaskevotten på felgene, synes det funka heller dårlig. Så bruker fortsatt svamp der. Mulig felgbørstene til Meguiars er best til det bruket, har ikke testet det enda.

 

3. Hvis du tenker på gummifornyer på dekkene dine så ville je ikke brukt noe annet enn svamp på det egentlig. Funker mer enn bra nok der syns jeg.

 

Hovedgrunnene til at jeg bruker vaskevotten er fordi den er mere skånsom mot lakken. Blir ikke så fort vaskeriper og lignende. Husk at det er viktig med vedlikehold av disse også, hvis ikke er du like langt som med svamp! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen er intresset kan jeg skaffe den lysegrønne Cobra Chenille hansken. Er ikke helt sikkert enda, men finner det ut til neste uke. Tror prisen vil bli på ca 100kr...

 

Henger meg på denne om det skulle bli noe av :) 1 stk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå lest hele tråden og har ett par spørsmål som jeg lurer på.

 

Men først:

Jeg er en som liker vanlige bilsvamper. Grunnen er at når jeg er ferdig å vaske bilen så er den SKITTEN og da kan jeg kaste den og neste gang jeg skal vaske så tar jeg bare en ny en. Billig er det også siden jeg kjøper svamper i 10 pakninger og betaler ikke så mye for de.

Det andre med vanlig bilsvamp er at først vasker jeg bilen fra toppen og ned. Deretter så vasker jeg dekk og felger med samme svamp (og de er jo som regel veldig skitne). Når jeg så er ferdig med vask av bil og felg så vrir jeg opp svampen helt og tar på dekk fornyer på dekk med denne svampen.

Så da har jeg en ren bil og dekk som virkelig glinser og har kun brukt en svamp til hele operasjonen.

Og voila!!!....svampen er borte vekk.

 

Og nå som jeg har forklart hvordan jeg vasker bilen så kan jeg komme meg videre til spørsmålene mine:

 

1. Hvis jeg kjøper en slik vaskehanske og har vasket bilen så vil den naturligvis innholde litt skitt og veistøv. Bør eller må jeg da vaske vaskehansken for å unngå riper ved neste vask?

 

2. Bruker dere denne også på felgene eller har dere egen klut/svamp til dette formålet?

 

3. Hva med gummifornyer? Egen klut eller svamp til dette også?

 

Og så en siste ting angående spørsmål nr. 1

Alle sier du skal begynne øverst på en bil når du skal vaske den for så å jobbe deg nedover bilen siden det er nederst den er mest skitten. Hvis du ikke vasker vaskehansken og ved neste vask når du begynner øverst så har du jo faktisk veistøv osv på hansken fra forrige vask.

Det blir jo litt feil og går ut ifra at en skal vaske hansken mellom hver gang.

Det blir jo enda værre for hvor ofte vasker ikke vi bilen vår, og spesielt oss med mørk bil.

Hos oss så vasker vi ikke på 60 grader uten skyllemiddel hver dag.

 

Så da må en kanskje kjøpe 2-3 stykker da.....: rolleyes

 

 

Ser skikkelig stilige ut men foreløpig så tror jeg at jeg holder med til vanlige billige bilsvamper.

 

Men regner med at noen vil komme med noen gode argumenter og jeg er MEGET villig til å høre på dem og kanskje la meg overbevise...men det vil tiden vise.

 

Og helt til slutt.....takk for at du leste dette LANGE innlegget mitt.

Ble bare så inspirert av ett eller annet : smil :

 

 

 

 

 

I en sånn "billig" svamp vil ikke møkka forsvinne inn i svampen, bare legge seg på overflaten noe som kan lage vaskeriper.

I en vaskevått som er mer fluffy kan møkka forsvinne inn blandt microfibrene og dermed miske risikoen for riper. Det er min erfaring med forskjellen mellom svamp og hanske ihvertfall.

 

 

Jeg vasker alltid hansken i maskinen etter hvert bruk sammen med andre microfiber duker/vinduskluter og tørkehåndklær.

Ser ikke det akkurat som noe problem å sette på en vaskemaskin med bare bilvasketing, innimellom all tøyvasken.? Bare pass på o skylle ut alle rester av skyllemiddel i skuffen, blir gjerne liggende litt rester fra klesvasken der.

 

For å vaske felger bruker jeg meguiars vaskebørste, den fungerer meget bra, lett og komme til også innenfor eikene, samt at alle harde flater på den er beskyttet med myk gummi.

 

For å legge på dekkfornyer bruker jeg billig svamper, tar en svamp og deler den opp i 8 biter så de er passende størrelse for å smøre på dekkfornyer/gummifornyer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker hanske på lakk. Børste på felger og en påføringspad til gummifornyer.

 

Jeg skyller hansken for hver gang jeg stryker den over bilen. Også blir den vasket på 40 grader etter bruk. Men ofte er det ikke nødvendig å vaske den, men gjør det for det.

 

EDIT: Det blir forresten vaskehanske på dere! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT: Det blir forresten vaskehanske på dere! :)

 

Flottings!! Hører fra deg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flottings!! Hører fra deg da?

 

Jepp. Blir sendt fra USA imorgen forhåpentligvis. Så da tar det nok 7-10 dager før jeg får den.

Så regner med å ha den her Fredag 10 Aug eller Mandag 13 Aug.

Kontakter de som har meldt sin interesse, resten fisker jeg etter i tilbudstråden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.