HøstCruising til Lillehammer

Har du lyst til å være med til lillehammer?  

37 stemmer

  1. 1. Har du lyst til å være med til lillehammer?

    • Klart jeg blir med!
      21
    • Dette var et teit forslag!
      0
    • Nei, alt for langt å kjøre
      4
    • Vet ikke
      12


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk en idè om å lage en høstCruising fra Oslo med besøk på Norsk Kjøretøyhistorisk museum i Lillehammer.

 

Planen er å starte i Oslo lørdag eller søndag om 2 uker, dvs. 4/9 eller 5/9 kl 0900 og kjøre til Lillehammer (E6 oppover og Rv4 nedover). Det er fritt opp til hver enkelt å henge seg på oppover, jo lengre kolonne, jo bedre. Etter museet (åpningstid 11-16) blir det å kjøre ned til Strandtorget til Mc Donalds for mat og bilprat. Etter endt mat og bilprat går ferden nedover vestsiden av Mjøsa og Rv4 tilbake til Oslo. Hadde vært artig om Mjøsa lokallag, Hadeland lokallag, Drammen lokallag og Follo lokallag også dukket opp. Ta med venner, familie og andre i bilen og vis dem hvem vi er.

 

 

 

visbilde?id=T396606&type=temabilde

 

 

 

Høres dette spennende ut?

 

Jeg har lagt ut en avstemning for å lodde stemningen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe oversikt om hva som finnes på det museet? Har et vagt minne om at jeg var innom der som kid og så på den norske plastbilen (troll?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra Museumsnett:

 

 

Norsk kjøretøyhistorisk museum dokumenterer og formidler utviklingen av kjøretøyer på norske veier gjennom tidene; fra de første sledene og vognene med hjul fram til bilen av i dag. De fleste kjøretøyene er plassert i miljøutstillinger som bl.a. viser eksempler på kjøreveier, bilverksteder og bruk og nytte av kjøretøy i arbeid og fritid. Avdelingen for kjøretøyer som ble trukket av hester, inneholder både sleder, gigger, karjoler og varevogner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi (MJØSA LOKALLAG) stiller SELVSAGT opp på dette her! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nok kanskje også greie å få med oss flere ifra hadeland lokallag til og bli med også:)

 

Bra tenkt Arne:) ingen som har tenkt på noe sånt før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres spennende ut, kansje jeg skaffer prøveskilter på K70`n å blir med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stig Are Amundsen

Vi (MJØSA LOKALLAG) stiller SELVSAGT opp på dette her! :)

Selfølgeleg... Berre sei når!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Hei!

Jeg fikk en idè om å lage en høstCruising fra Oslo med besøk på Norsk Kjøretøyhistorisk museum i Lillehammer.

 

Planen er å starte i Oslo lørdag eller søndag om 2 uker, dvs. 4/9 eller 5/9 kl 0900 og kjøre til Lillehammer (E6 oppover og Rv4 nedover). Det er fritt opp til hver enkelt å henge seg på oppover, jo lengre kolonne, jo bedre. Etter museet (åpningstid 11-16) blir det å kjøre ned til Strandtorget til Mc Donalds for mat og bilprat. Etter endt mat og bilprat går ferden nedover vestsiden av Mjøsa og Rv4 tilbake til Oslo. Hadde vært artig om Mjøsa lokallag, Hadeland lokallag, Drammen lokallag og Follo lokallag også dukket opp. Ta med venner, familie og andre i bilen og vis dem hvem vi er.

 

 

 

visbilde?id=T396606&type=temabilde

 

 

 

Høres dette spennende ut?

 

Jeg har lagt ut en avstemning for å lodde stemningen

står der;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klinker til med gode ideer av og til Arne... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje helst på søndag og sol? kjempevær å cruise i da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Sandberg

Du klinker til med gode ideer av og til Arne... : ja :

og attpåtil på søndagsmorgen!!! : syk :: grønn ::P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

og attpåtil på søndagsmorgen!!! : syk :: grønn ::P

bare å prioritere det da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med, tørr jo ikke noe annet etter meldinga som Stig Are skrev så, må jo støtte opp da.. ;)

Slapp jeg å tenkte noe mere på om jeg skulle til Karlstad eller ikke den helga.. hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke ?

Kanskje alle som deltar bør ha fornavnet sitt og mobil.nr med store bokstaver og tall i bakruta for å vise hvem som deltar og sørge for en viss kommunikasjon ?

En ruteplan som viser når kolonnen antas å passere forskjellige steder er sikkert også kjærkomment for den som vil henge seg på underveis.

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Kopperud

Ja, hvorfor ikke ?

Kanskje alle som deltar bør ha fornavnet sitt og mobil.nr med store bokstaver og tall i bakruta for å vise hvem som deltar og sørge for en viss kommunikasjon ?

En ruteplan som viser når kolonnen antas å passere forskjellige steder er sikkert også kjærkomment for den som vil henge seg på underveis.

Hilsen

Ruteplan kommer hvis turen blir noe av, denne tråden er jo først og fremst for å se om interessen er der. Så langt (etter en dag) så ser det jo veldig lovende ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

BRA tiltak Arne! : ja :

Takker, men det var vel egentlig du som startet "snøballen" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja hehe, det var vel kanskje det.

Men uansett at du tok initiativet til å gjennomføre det

for klubben etter at jeg dro er jo bra i seg selv.

 

 

Med tanke på alt vi har diskutert Arne, og som aktivt

medlem synes jeg du skal endre signaturen din til

"lokallagsleder og medlem nr 01 av Oslo lokallag".

 

Sendt mail med anbefaling av deg som dette til Kopperud

klanen og Badowski så styret er informert. De tar vel dette

opp i morgen, så vær forberedt.

 

EDIT: NB! Har fortsatt reiseruta, så får ta den til senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det kanskje an å cruise fra Trondheim også, og nedover og eventuelt plukke med oss folk nedover?

 

For så å møtes på Lillehammer? Eller blir det langt? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får se.. men ikke umulig virker kult.. Skal mekke Polo som F### noen dager fremover.. bytte forstilling og dille og dalle... hjullager bak skal også byttes... så jeg får se om jeg slenger meg på.. hvis ikke får jeg kanskje sitte på med noen i Mjøsa lokallag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Går det kanskje an å cruise fra Trondheim også, og nedover og eventuelt plukke med oss folk nedover?

 

For så å møtes på Lillehammer? Eller blir det langt? :P

sikkert bare å slenge seg med det, som det står: jo flere jo bedre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey! Dette er jo supert da! Jeg skal til Lillehammer denne helgen selv, men drar på fredag... Om det blir samling på Strandtorget så blir det jo burger på meg også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Går det kanskje an å cruise fra Trondheim også, og nedover og eventuelt plukke med oss folk nedover?

 

For så å møtes på Lillehammer? Eller blir det langt? :P

 

Vet ikke hvor god tid du har, men når jeg var på Lånke brukte vi (Knut Arne og jeg) ca. 4t fra Molde til Tr.heim. Når jeg skulle hjem, brukte jeg ca. 3t og 40min fra Molde(Eidsvåg) til Lillehammer, så da kan du jo regne ut selv hvor lang tid det tar.. Går jo litt fortere å kjøre når du ikke skal innom Molde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kjører vel oslo-trondheim gjennom gudbrandsdalen (e6) på 7 timer uten stopp, mens oslo - lhmr tar ca 2,5time.

 

Som utfløtta ottvær vil jeg sterkt anbefale å stoppe på gatekjøkkenet ved parken på otta og kjøpe pysje med alt (http://www.pysje-med-alt.com/ : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som evt skal kjøre Trondheim - Lillehammer, kjør for all del E6en nedover, og over Folldalv (ta av ved Hjerkinn - godt merket) til Ringebu og ned. Mye mer moro enn alle langstrekkene nedover E6en før Lillehammer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.