A6 Avant 4b oppgraderingstråd

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

tenkte å poste ut litt info og bilder om diverse oppgraderinger som er gjort på bilen etter at eg kjøpte den. Her er først et par bilder av bilen originalt;

7_483255725.jpg

og ett til;

7_598341372.jpg

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første mod blei bytte av baklyktene og bakplata til 2002-style optikk;

 

nye-baklykter2.JPG

 

og ett til:

nye-baklykter.JPG

 

Delene blei kjøpt inn frå Tyskland, http://www.teileguru.de, og prisen var ca EUR 250 for alt sammen. Montering var rimelig rett fram.

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mod 2 var aluringer i dash, deler kjøpt frå Tachoringe.de, dette er billige deler, husker ikkje heilt prisen.

 

Bilde;

aluringer-postinstall.JPG

 

Montering var greit med hjelp frå folk her på forumet. Det største problemet var at dei store aluringane må bøyast for at dei skal gå inn i dashen. Som andre har sagt her på forumet, pass på så du ikkje søler med lim. Et triks som fungerer bra er å støtte opp ringane med kjøkkenpapir mot glasset i dashen, så limer du frå baksida. Lynlim er ok, det lar seg også fjerne med rødsprit om du er uheldig... kremt....

 

Syns at denne oppgraderinga gjorde veldig mykje av seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornuftige oppgraderinger..

Spørs om denne tråden hadde passet bedre under Audi\prosjekter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mod 3 skulle vise seg å bli Allroad frontlykter, siden den eine lykta tok kvelden ved å "hoppe av" styrekula som held sjølve reflektoren. Stressa som et helvete med å prøve å fikse den gamle, men til slutt bestilte eg nye Allroad lykter frå Bilomsetningen Arendal AS.

 

Veldig bra og rask service frå dei der nede.

 

Bilde 1 er lyktene på bordet før montering;

lykter-premounting.JPG

 

Bilde 2 er et close-up av den eine lykte etter montering;

lykt-postmounting2.JPG

 

Bilde 3 er et bilde av lyktene etter montering, med lys på;

lykter-postinstall-on.JPG

 

Mykje hjelp å få her på forumet til demontering - den fins en egen tråd på det. Tre skruar, trikset er å passe på å få lykta ut av den små plasttappen den er festa med inn mot radiatoren. Det er ganske enkelt når du berre har gjort det en gang.

 

Montering er rett fram, etter at du har demontert forstår du liksom greia. Resultatet syns eg blei heilt sjef, Allroad-lyktene har dobbelt projektor og optikken passar veldig bra til svart bil syns eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glømte mod 2.5 som var en ny grill med svart ramme (krom som standard).

 

Montering er for så vidt enkelt, hadde litt trøbbel med å få på plass åpningsmekanismen til panseret på plass, men det gikk til slutt.

 

Grillen kjøpte eg frå vagparts.com for ca 50 pund.

 

Bilde av grill med med gamle lykter;

ny-grill.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mod 4 blei skifte av viskarar (arm + viskeblad) til ny type som står på 2002+ (trur eg). Deler kjøpt frå vagparts.com, montering er rett fram.

 

Funkar som snus, og ser mykje bedre ut enn dei gamle. Sjekk ut bildet med dei nye baklyktene, så ser du også at viskar bak er bytta ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til det som er nevnt av mods i tråden har eg kjøpt 18" RS6 felg. Lite orginalt, men eg syns dei er lekre.

 

Handla hos Tores AutoService i Åsane, og fikk en god pris av dei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planane framover er følgande;

 

- nye demparar og fjører (trur det blir original sportsdemper og H&R 40/40 senkefjører)

- lakke heilt ned

- lakkbehandling etter lakkering heilt ned

- kanskje bygge om til stort høgrespeil

- muligens lakke kromdetaljane rundt vindu og under lykter svart (er dette mulig å gjere?)

 

I tillegg vurderer eg å kikke etter et komplett skinninteriør frå f.eks. en Allroad på Ebay. Om eg får fatt i ett slår eg kanskje til.

 

 

-Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden kan gjerne flyttast til meir passande plass på forum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, merkelig med prioritering her i verden, det siste på lista som var heilt på kanskjestadiet er no på gang;

 

Komplett skinn-interiør inkl. dørsider og midtarmlene (alt i mørk grå) er på gang og vil bli installert i løpet av dei næraste vekene. Skal dokumentere prosessen.

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snasen bil du har :)

Er grillen orginal med svart ramme?

For jeg har prøvd og lakkere min, men den blir stygg veldig fort pga. steinsprut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, merkelig med prioritering her i verden, det siste på lista som var heilt på kanskjestadiet er no på gang;

 

Komplett skinn-interiør inkl. dørsider og midtarmlene (alt i mørk grå) er på gang og vil bli installert i løpet av dei næraste vekene. Skal dokumentere prosessen.

 

 

Mvh,

Anders

 

hei fin bil. dette så veldig bilig ut???

 

driver med et prosjekt selv. hvorfor ikke handle eibach coilover betalte 6500 får det fra tyskland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snasen bil du har :)

Er grillen orginal med svart ramme?

For jeg har prøvd og lakkere min, men den blir stygg veldig fort pga. steinsprut..

 

Grillen er original med svart ramme, kjøpt fra vagparts.com. Se info om montering lenger oppe i tråden.

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei fin bil. dette så veldig bilig ut???

 

driver med et prosjekt selv. hvorfor ikke handle eibach coilover betalte 6500 får det fra tyskland.

 

Hmmm, det er interessant. Kan du poste litt meir info om leverandør og type kit?

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte av han her. men jeg måtte ha et annet sett som var litt dyrer for jeg har q vet ikke om du har det jeg.

men bare og sende en melding til han det.om bil og hva du ønsker så kan du jo hilse fra meg da.

 

http://cgi.ebay.de/Eibach-Pro-Street-Gewindefahrwerk-Audi-A6-Avant_W0QQitemZ200149507244QQihZ010QQcategoryZ44151QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

vis du vil kan jeg ta noen bilder av det selv også. har ikke sett det på men skal begyne nå snart bilen står på et verkste jeg kan drive. med bremser som går på ståle. men er vel et par uker til bremsen kommer :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel også kjøpt det alminum til og ha i dasjen. men med firkante. tok du batripolen før du tok ut instrumenten?? brukte du mye lim??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å legge ut et bilde som viser kombinasjonen nye lykter og ny grill. Blei litt merkelig med dette kameraet (er å jobb), så eg skal ta et nytt et med bedre kamera seinare...

 

grill-lykter.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel også kjøpt det alminum til og ha i dasjen. men med firkante. tok du batripolen før du tok ut instrumenten?? brukte du mye lim??

 

Tok ikkje av batteriet på min bil, men det kan kanskje være smart.

 

Brukte en lynlim, og minimale mengder lim. Et godt tips er å feste ringane uten lim ved å trykke kilar av papir inn mellom ring og glasset i dashbordet. Så limer du frå baksida uten ved å sette små "loddepunkt" med lim rundt omkring ringen.

 

Det er ganske kurant, når du berre er i gang. Min lim var en type som kan fjernast med rødsprit, så eg tok ei runde på glasset for å fjerne fingeravtrykk og anna drit etter at det var tørka.

 

Tipset med at dei store ringane må trykkast ovale for å få dei inn i dashen var *veldig* nyttig for meg, følte meg sånn passelig idiot når eg ikkje skjønte heilt kordan eg skulle få dei på plass på innsida.

 

Berre å spørre om du har spørsmål til montering, det er gjort på 45 min maks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte av han her. men jeg måtte ha et annet sett som var litt dyrer for jeg har q vet ikke om du har det jeg.

men bare og sende en melding til han det.om bil og hva du ønsker så kan du jo hilse fra meg da.

 

http://cgi.ebay.de/Eibach-Pro-Street-Gewindefahrwerk-Audi-A6-Avant_W0QQitemZ200149507244QQihZ010QQcategoryZ44151QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

vis du vil kan jeg ta noen bilder av det selv også. har ikke sett det på men skal begyne nå snart bilen står på et verkste jeg kan drive. med bremser som går på ståle. men er vel et par uker til bremsen kommer :-(

 

Og dette er så vidt eg forstår justerbar høgde, men ikkje justbar stivhet? Blir vel fort omtrent samme pris for meg å kjøpe orignale sportsdempere + senkefjører skulle eg tru, og dette er jo justerbart!

 

Kanon, takk for tips. Kan du legge ut en tråd med montering og erfaring når du er i gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å legge ut et bilde som viser kombinasjonen nye lykter og ny grill. Blei litt merkelig med dette kameraet (er å jobb), så eg skal ta et nytt et med bedre kamera seinare...

 

 

Lurer på om eg burde hatt svarte lister under lyktene? Er det nokon som kan photoshoppe litt for meg? Fins disse listene i svart og kven kan levere dei??

 

grill-lykter-mod.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første mod blei bytte av baklyktene og bakplata til 2002-style optikk;

 

[ATTACH]73239[/ATTACH]

 

og ett til:

[ATTACH]73240[/ATTACH]

 

Delene blei kjøpt inn frå Tyskland, http://www.teileguru.de, og prisen var ca EUR 250 for alt sammen. Montering var rimelig rett fram.

 

 

Mvh,

Anders

Litt tilleggsinformasjon; kontaktperson hos teileguru.de er Patrick Lohr, epost: patrick@teileguru.de

 

Lyktene kosta omkring EUR 90, skiltplata EUR 90, og inklusive frakt for alt, mva inn til Norge og gebyr for tollbehandling (Posten) kom det på ca EUR 250.

 

-Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde og bestille en grill fra Vagparts.

Den kom på 1554,17 Euro totalt med sending.. Det kan vel ikke være riktig vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er med feil pris på frakt skulle eg tippe. Velg anna levering i webmenyen så skal du sjå at det rettar seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planane framover er følgande;

 

- nye demparar og fjører (trur det blir original sportsdemper og H&R 40/40 senkefjører)

- lakke heilt ned

- lakkbehandling etter lakkering heilt ned

- kanskje bygge om til stort høgrespeil

- muligens lakke kromdetaljane rundt vindu og under lykter svart (er dette mulig å gjere?)

 

I tillegg vurderer eg å kikke etter et komplett skinninteriør frå f.eks. en Allroad på Ebay. Om eg får fatt i ett slår eg kanskje til.

-Anders

Mod #5; skinn-interiør er påbegynt, og her er et bilde av en A6 med 2 interiør inne i ;-)

 

Har montert passasjersetet i dag, og har foreløpig litt issues med elektrisk tilkobling. Manglar en leder på den eine kontakta, og er redd for at det har med airbagen å gjere (hadde ikkje airbag i dei gamle seta).

2-interiør.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.