Hvor kjøpe 18" vinterdekk billigst?

Anbefalte innlegg

Ble dekkonline på meg, tok 5 dager fra bestillingen til mottatte dekk :

 

Kjøpte 235/35R19 og 235/40R18 til henholdsvis 5200 og 5800. Ble disse da alt annet i 19 og 18" med unntak av dritt korea og kina dekk kom på 10 - 18 000,-. Disse har hastighetskode W så da tåler de 270km/t i det minste :D

 

Dekkene heter Wintrac xtreme og produsenten sier dette:

 

FEATURES BENEFITS

Equal distribution of pressure across the footprint Low noise levels throughout the tyre’s life-span Perfect driving performance in winter conditions

Speed ratings H, V and W True high-performance winter tyre with good course stability and steering precision

Developed by Giugiaro Design Powerful appearance due to aggressive, firm lines

Innovative sipe technology Straight sipes across the tread for a good grip on snow Zigzag sipes in the tread shoulders for perfect handling

Optimum Silica Processing™ (OSP™) in the tread compound Increased grip on wet surfaces Excellent aquaplaning stability Good performance on snow and ice

 

The WINTRAC XTREME is the first winter tyre to be developed in partnership with Giugiaro Design. Aggressive, firm lines give the W-shaped tread its powerful appeal. Sipe technology was a priority for Vredestein in the design of the WINTRAC XTREME. Optimum Silica Processing™ (OSP™) technology is incorporated in the fabrication of the tread compound, enhancing the winter performance and improving grip on wet surfaces. In addition, the equal distribution of pressure across the contact area ensures an even wear pattern, whereby low noise levels are assured throughout the tyre’s life-span.

 

 

design.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du kjørt på 19tom på glatta? tenkte å bestille 235-35x19 vredsten på dekkonline eg og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, aldri kjørt så stort. Sporer nok litt i kram snø og slaps, men 90% av tiden på vinteren under bart føre rokker dette over de søpplete vinterdekkene med maks hastighet på 120 og 195 brede :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye Nankang sv1 i fjor vinter og Aldri mer, der får man va man betaler for. Så viss noen er int isånne dekk så kan de fåes kjøpt billig av meg,225/40-18. Gått kun en vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så kommer hodebryet. Jeg har 9" felg. Den går akurat utenfor hjulbuen på S4 slik at jeg må kjøre med litt strekk på dekkene. Derfor er jeg veldig usikker på hvordan dette blir seendes ut. Noen som har noen formening om 225 og 235 på 9" felg?

 

Bumper denne for jeg lurer på det samme! 225 på 9"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg haqr akkurat kjøpt nye vinterdekk til mine gamle sommerfelger Nankang SV-1 225/49/18 ET 35

 

total pris inkludert omlegging 6000kr:)

 

er ikke de beste dekk:o men ikke de verste heller

 

Der dekka svikter stepper quattro`en inn hehe unntatt bremsing da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handla spell nye 8x18 S8 replica felger med 245/45/18 Yokohama IG20(kun de dekkene jeg ville ha)

 

Betalte 11500,- for hele pakken.

 

Absolutt en grei pris :)

 

Styrer unna Nangkang pga de ikke er Q merket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det no kurant dekkdimensjon til Audi A6 i 18"? Finner 245/40-18 som er riktig, men skulle gjerne gått ne til 225 bredde på vinterdekka.

 

Jeg har A6 4F og hadde akkurat samme dilemma, endte på Yokohama IG 225/45 18, passer fint på de originale s-line 8x18 felgene og er ganske bra å kjøre på, både på asfalt og snø. Kjøpte de hos jons dekk og felg i skien, knallbra service der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også interesert i 18" m/225/40 ( kun dekk ) Med pigg, om det er mulig å få tak i til en fornuftig pris ? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har A6 4F og hadde akkurat samme dilemma, endte på Yokohama IG 225/45 18, passer fint på de originale s-line 8x18 felgene og er ganske bra å kjøre på, både på asfalt og snø. Kjøpte de hos jons dekk og felg i skien, knallbra service der.

 

Oki. Ble oppgradert fra 18" til 19" s-line felger på bilen, så får vi skli på 17" vinterdekk i vinter. Får være bra nok til kjerringa det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var å handla Dunlop 245/40 PW 9x18.. 11900,- Tevo Dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var erfaringene i vinter? Snart ny sesong nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at 18" piggfri billigdekk er jævlig glatt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at 18" piggfri billigdekk er jævlig glatt.....

 

Skriver under på den ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skriver under på den ;)

 

Jan Brede

 

Godt jeg ikke kjøpte gummien din da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jeg ikke kjøpte gummien din da.

 

Dekkene jeg hadde (Nankang SV1) hadde bra fremkommelighet, grei bremseevne, men var over middels sideglatte. Jeg bor da i område der vi har snøføre hele vinteren. Jeg har gått over til Nokian hakka4 225/40-18 piggdekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra 225/45-17 Yokohama IG20 under 2006 vinteren til 225/40-18 Yokohama IG20 i 2007 sesongen er det vel heller liten tvil hva jeg kjører på i år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra 225/45-17 Yokohama IG20 under 2006 vinteren til 225/40-18 Yokohama IG20 i 2007 sesongen er det vel heller liten tvil hva jeg kjører på i år :)

 

225/35-19? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi? Erfaring? På hva slags bil?

Dårligere enn Nankang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra 225/45-17 Yokohama IG20 under 2006 vinteren til 225/40-18 Yokohama IG20 i 2007 sesongen er det vel heller liten tvil hva jeg kjører på i år :)

 

Fungerer disse bra på alle typer forhold?

Hvordan var forskjellen fra å kjøre på 17" til å kjøre på 18"? Regner med det er S6'en du har disse på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe vinterdekk for norske forhold.

 

Fordi? Erfaring? På hva slags bil?

Dårligere enn Nankang?

 

Jepp, dette har jeg erfaring med, dette er det største ........... dekket jeg har kjørt på. Det er helt ubrukerlig, glatt og direkte livstfarlig til tider. Dette var ikke velbrukte penger...:)

 

Eneste jeg synes er helt perfekt for norske veier er Nokian RSI, eller for de som foretrekker pigg må det bli Hakka 5.

Dyre dekk, men skuffer aldri.

 

Personlig skal jeg kjøre Continental Contact 3 (tror jeg det heter:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo ingen god omtale for dette dekket, hehe.

 

Var det quattro eller grevling du erfarte dette med, Ken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.