Hvor kjøpe 18" vinterdekk billigst?

Anbefalte innlegg

Fungerer disse bra på alle typer forhold?

Hvordan var forskjellen fra å kjøre på 17" til å kjøre på 18"? Regner med det er S6'en du har disse på?

Jeg syns ikke det var merkbar forskjell. De dagene det var MYE snø, kom den seg like bra frem med 17" som 18".

Sladding_003.sized.jpg

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo ingen god omtale for dette dekket, hehe.

Var det quattro eller grevling du erfarte dette med, Ken?

Dette var med Allroaden;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det Yokohama IG20 225x40x18 på meg : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det Yokohama IG20 225x40x18 på meg : ja :

Hvor handlet du og hvor mye mått du ut med?

Lurer på om det blir 18" vinterdekk på meg og, da kan eg bruke felgene eg fikk med bilen til vinterfelger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor handlet du og hvor mye mått du ut med?

Lurer på om det blir 18" vinterdekk på meg og, da kan eg bruke felgene eg fikk med bilen til vinterfelger.

Kjøpt privat. Koster ca 8 lapper nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man kjøper vinterdekk, IKKE kjøp dekk med høy hastighetsmerking. Q/R er bra, T går under tvil om du bor et sted det stort sett er vått om vinteren, men sjelden snø/is, noe høyere er laget for områder hvor vinterføre betyr 3-4 dager med minusgrader i løpet av vinteren og ellers bare tørt/vått og bart.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yokohama IG er det desidert beste vinterdekket du får, har kjørt på IG på a6'en i 2 vintre nå i 225/45/18 og det er like problemfritt som å kjøre på 16"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45/18? Er ikke "riktig" 225/40/18?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert like bra som andre helårsdekk. : rolleyes

Kvalitet koster, spesielt når det gjelder vinterdekk.

Dekkonline er bra på sommerdekk, siden man slipper et mellomledd i Norge (importøren), men tyskerne (dekkonline) har ikke tilgang på dekk for nordiske forhold.

(PS: Har ofte 205/55-16 Goodyear/Dunlop "vinterdekk/helårsdekk" på stålfelg liggende og slenge om noen har lyst til å kjøre rundt på det. Må hentes.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45/18? Er ikke "riktig" 225/40/18?

225/40x18 er 0,8% mindre enn originaldimensjonen og 225/45x18 er 2,6% større enn originaldimensjonen.

Begge er langt innenfor det lovlige men 40 profil er nærmest det originale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 225/45/18 ja, da for å få litt mer høyde på vinterhjula. Så slipper en å brøyte mer en nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Continental vikingContact 3..eller hete dæm kanskje bare conti contact3.. jaja.. i hværtfall..

det kjørte æ på i fjor å har bestilt nye i år! 225/45/17 piggfritt.

gullegoe dekk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med noen av disse dekkene i 18"?

Vredestein Wintrac xtreme

Nokina WR G2

Nankang SV-1 Winter Plus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har planer om åsette vinterdekk på 18" RS6 hjula mine!

Hvor får jeg bra dekk billigst??

Jørn

Prøv dekklageret. De har vanvittig mye på lager. Mye mer enn det som står på nettsiden.

http://www.dekklageret.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere skal bare kjøre så mye dere vil på 18 og 19 tommere i vinter for min del..;)

Her oppe i nord som det faktisk er orntlig vinter så skal A4 quattroen få sko seg med hakka 4, 195/65-15 denne sesongen og.. Har prøvd mye rart, men noe som tåler så mye juling, og er så bra som hakka 4 og 5, det skal jeg nok lete lenge etter. Brodern herja tulling i sin E36 en hel sesong, og manglet ikke en ensete pigg bak! På quattroen så gikk det et par pigger på høyre bak, men det var pga nedslitt dekk pga skje bakstilling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor skaffes bra 225/45-17 piggfrie vinterdekk billigst? Sett på dekkonline på nokian WR men det virker som det ikke er helt optimalt på skikkelig vinterføre.

Noen andre internettbutikker ala dekkonline som selger dekk for nordiske forhold? Tenker på som har Nokian RSI osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor skaffes bra 225/45-17 piggfrie vinterdekk billigst? Sett på dekkonline på nokian WR men det virker som det ikke er helt optimalt på skikkelig vinterføre.

Noen andre internettbutikker ala dekkonline som selger dekk for nordiske forhold? Tenker på som har Nokian RSI osv.

Jons dekk og felg tar 6500 for desse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jons dekk og felg tar 6500 for desse.

For RSI eller? Ikke så aller verst pris det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For RSI eller? Ikke så aller verst pris det.. :)

Ja for rsi, dog i 225/45-17, montert og avbalansert... :)

Veit ikkje om det er ekstra nice price, men bruker Jon alltid eg da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et sett med Yokohama iceguard ig20 i 225/45-18 til salgs.

De er under et år gamle og kun kjørt noen få hundre mil forrige vinter. Fremstår nærmest som nye!

De ble da brukt på en Audi A4 3.0Tdi Quattro.

Har også kjørt med tilsvarende dekk tidligere vintre på blant annet BMW E46 M3, og etter min mening finnes det ikke et bedre piggfritt vinterdekk. Har prøvd mange andre prestisjemerker i like og ulike dimensjoner, men ingenting kan sammenlignes med ig20.

Selges for 7.000,-kr.

Kan leveres i Oslo omegn, eventuelt sendes landet rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lurte på. Er den prisen med felger? Hvis ikke var den lovlig høy da man får helt nye dekk ferdig på felg for en 100-lapp mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lurte på. Er den prisen med felger? Hvis ikke var den lovlig høy da man får helt nye dekk ferdig på felg for en 100-lapp mer.

Hvor finner du de dekkene så billig??

Trenger et sett med 245/40-18 piggfrie dekk, og det stedet du referer til høres ut som stedet å handle da!

Jeg betalte 10.000,-kr for disse dekkene i januar.

Men folk er jo glade i å gi bud, og det er lov her også. Har foreløpig fått bud på 5.500,- gjennom annonse på finn....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger et sett med 245/40-18 piggfrie dekk, og det stedet du referer til høres ut som stedet å handle da!

Jeg betalte 10.000,-kr for disse dekkene i januar.

Men folk er jo glade i å gi bud, og det er lov her også. Har foreløpig fått bud på 5.500,- gjennom annonse på finn....

Her f.eks:

http://jbr.j-it.no/sok/Vinterdekk/225skra40x18/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnest det ikke Q/R merkede vinterdekk i 225/40-18??

Dekkonline.com har jo bare sør-europadekk :(

EDIT: Fant hos Johs Bjerke, er han billigst på feks Yokohama IP20 ?

Og hvilket anbefalest av Yokohama IP20 og Nokian Hakka RSI ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johs. Bjerke i Oslo skal ha rett over 8000,- for denne dimensjonen i Yokohama IG20 og DekkSjekk i Askim skal ha det samme eller litt mindre ferdig montert på felg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.