Blir det vintertreff i Funäsdalen i 08? (Ja ! 1-3. Februar)

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det blir vintertreff til vinteren noe sted?

Enten gjennom VACN eller noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er for tidlig å svare på dette ennå da det er under utredning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal banen være like smal kan det like gjerne være det samme. Kjøring i togspor var egentlig ikke så morro. På Sigdal var det ihvertfall en anstendig bredde så man kunne kjøre litt forskjellige spor samt at man hadde litt å gå på før folk havnet i brøyta og måtte taues.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel egentlig mulig å få svenskene til å brøyte opp bredere vei da...

 

Enn hva med Åre da? Åresjøen er jo veldig stor og fin på vinterstid også...

 

Audi er jo hovedsponsor av bakkene i Åre og har jo hver vinter isbanekjøring på sjøen der uansett så egentlig hadde det kanskje vært et bra alternativ da???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel egentlig mulig å få svenskene til å brøyte opp bredere vei da...

 

Enn hva med Åre da? Åresjøen er jo veldig stor og fin på vinterstid også...

 

Audi er jo hovedsponsor av bakkene i Åre og har jo hver vinter isbanekjøring på sjøen der uansett så egentlig hadde det kanskje vært et bra alternativ da???

 

Godt forslag, men blir sikkert en del protester fra de i "tettbygde strøk" :) som da må kjøre noen ekstra mil......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal banen være like smal kan det like gjerne være det samme. Kjøring i togspor var egentlig ikke så morro. På Sigdal var det ihvertfall en anstendig bredde så man kunne kjøre litt forskjellige spor samt at man hadde litt å gå på før folk havnet i brøyta og måtte taues.....

 

Var da vel ekstra smalt i år også der oppe som jeg fikk med meg.. men det var vel mye pga det ekstraordinære været som kom over der også... snødde å blåste jo ganske mye som jeg kan huske: smil : så bredre enn da d skal den vel være, men å få breøyet ekstra bred trasse skal jo ikke være så stort problem så lenge været er på treffets side: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt forslag, men blir sikkert en del protester fra de i "tettbygde strøk" :) som da må kjøre noen ekstra mil......

 

Tviler jeg egentlig på. Ser ikke det store problemet i å kjøre 10 ekstra mil når vi allerede har kjørt 50 fra Oslo.

Men hvertfall det jeg har hørt de siste 2 åra jeg har vært i Furnes er at isen er mye bedere der enn den er på Åre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper ihvertfall på treff i Funäsdalen. Denna gangen skal jeg være der (nesten uansett hvor det blir) hele helga å.. Må bare få skikk på oljeraffineriet først. Skal også ha tak på noen Lappi-hjul..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal banen være like smal kan det like gjerne være det samme. Kjøring i togspor var egentlig ikke så morro. På Sigdal var det ihvertfall en anstendig bredde så man kunne kjøre litt forskjellige spor samt at man hadde litt å gå på før folk havnet i brøyta og måtte taues.....

 

Togsporene ble da ikke no problem før sent på lørdag når Audicentrum gutta hadde vært å lakt skinner med ispiggene sine.

 

Hele morgenen og til litt utpå dagen var det inget problem i mine øyne. Men på slutten kunne du kjøre nesten en hel runde uten å vri på rattet... og uten sladding : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper ihvertfall på treff i Funäsdalen. Denna gangen skal jeg være der (nesten uansett hvor det blir) hele helga å.. Må bare få skikk på oljeraffineriet først. Skal også ha tak på noen Lappi-hjul..

 

: haha :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at det er så mange possitive tilbakemeldinger. :shf:

 

Var vel ikke bare Audisentrum som kjørte med ispigg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel tråden fra furnes i fjord omtrent eksplodert av positive tilbakemeldinger så at det kommer noen hint tips om ting som kan gjøre ett supert treff ennå bedere håper jeg ikke er noe problem JAM? Er vel ingen her som har direkte klaget på noe men kommet med ting de synes kunne vært forbedret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man har hint og tips kan det formuleres på en helt annen måte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror de fleste av oss vet hva vi ønsker oss av en isbane. VACN søker alltid å optimalisere forholdene så langt det går. At banen kan variere i bredde fra år til år er ikke alltid noe man har kontroll over. Spor i isen er heller ikke til å ungå når banen først er smal da de fleste blir liggende i samme spor. Uansett hva det blir til er jeg sikker på at de sjelene som får ansvar for dette vil gjøre sitt ytterste for at vi får en fin bane og ett vellykket treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man har hint og tips kan det formuleres på en helt annen måte

 

Beklager tonen :o

Helt klart at været var mot arrangørene i fjor, men en bredere kortere bane hadde kanskje vært et alternativ?

Etter det første året var alt jeg hadde å klage på en for smal og sporete bane så ble "litt" skuffet når det hele gjentok seg. Er rett og slett ikke en god nok sjåfør til å satse på en smal bane så savnet sterkt bredden på Sigdal.

Heller ikke hyggelig å bli møtt som en "forbryter" i resepsjonen når man skulle sjekke ut, men det er en annen sak.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok fint Roger :)

Breder bane er nok notert av de som er ansvarlige.

Trenger vel nødvendigvis ikke være kortere da man får plass til færre biler da men kan på en annen side ikke være så dumt med tanke på tauebilen.

 

Fint hvis det kommer inn forslag til utbedringer som ønskes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 ting jeg vi utbedre.

1: Prøve å få leid HELE hotellet så vi får flest mulig (alle) inn på samme hotel. Føler det blir litt rotete når klubben blir delt i 2 over 2 hoteller.

 

2: Bredere bane. Diskutert før så legger ikke så mye i det.

 

3: At flest mulig prøver andre alternativer enn rally pigg da dette ødelegger banen så mye at det blir mere eller mindere umulig å kjøre etter lunsj lørdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 ting jeg vi utbedre.

 

2: Bredere bane. Diskutert før så legger ikke så mye i det.

 

 

Støttes : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger vel nødvendigvis ikke være kortere da man får plass til færre biler da men kan på en annen side ikke være så dumt med tanke på tauebilen.

 

Tenkte bare på kortere hvis man ikke klarte å brøyte opp en lang en med tilstrekkelig bredde. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 ting jeg vi utbedre.

1: Prøve å få leid HELE hotellet så vi får flest mulig (alle) inn på samme hotel. Føler det blir litt rotete når klubben blir delt i 2 over 2 hoteller.

 

2: Bredere bane. Diskutert før så legger ikke så mye i det.

 

3: At flest mulig prøver andre alternativer enn rally pigg da dette ødelegger banen så mye at det blir mere eller mindere umulig å kjøre etter lunsj lørdag.

 

 

1-2: : ja :

 

3: Med bred bane vil sporvalgene variere såpass at problemet blir mindre. Skal man kjøpe piggdekk som duger bare for å kjøre en helg blir det litt dyrt og brukte rallypigg får man rimelig i forhold. Å kjøre på piggfridekkene man har til vanlig er håpløst med min bil ihvertfall og hvis ikke isen blir revet opp med rallypigg blir det nok glattere enn mange ønsker tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med på vintertreff uansett hvor det blir. Nå er jeg singel å INGEN skal få hindre meg. Må vell prøve å få laget en bil også

 

Ang rally pigg så er ikke det noe galt i det , men dem kan prøve å ikke kjøre ideal spor hele tiden, slik at det blir jevn slitasje på isen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler jeg egentlig på. Ser ikke det store problemet i å kjøre 10 ekstra mil når vi allerede har kjørt 50 fra Oslo.

Men hvertfall det jeg har hørt de siste 2 åra jeg har vært i Furnes er at isen er mye bedere der enn den er på Åre.

 

Høres bra ut... Åre er jo større sted enn Funäsdalen da samt at de har VEEEEELDIG mange leiligheter/rom like ved banen (Åre Fjällby o.a). Samt at de har Holiday Club med diverse andre aktiviteter på kveldstid (bl.a Golfsimulator, bowlingbane, basseng- & badstuverden, SPA osv osv... Samt "Afterski" i sentrum...

 

Personlig tror jeg at det kanskje kommer flere fra deler nord for Dovre hvis vi har treffet i Åre da... Er ikke så mange baner og vann å kjøre på her oppe da...

 

Bare litt lufting av hva Åre har å by på hvis det skal diskuteres litt fremover...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunden til at det har vært på Furnes tidligere er pga at Vidag Gustavsen har hytte der oppe og kjenner befolkningen godt. Han har tidligere år fikset ALT for oss og har fått utrolig bra service. Hvis noen har samme kontakter i Åre så vi får samme servicen til samme prisen i Åre så ser ikke jeg noe problem i å flytte det ditt. Men da er vi jo avhengige av at en tar jobben som Vidag har gjort hittil med å dra opp ditt 1 uke i forveien og tilrettelegge baner/overnatting og ellers alt det andre som skal til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åre er jo en kjempeplass, så det er et godt alternativ, mer familievennlig en funes vil jeg påstå...samboer/barn kan jo finne på mye rart i fks skibakker og kjøpesentre, mens far går amokk på isen.... : rock :

Men må si jeg digger funesdalen da,.. faktisk like morro bare å kjøre til funesdalen :D

 

Og alle som så på brøytemannskapet i funesdalen i år, vet vel at de gjorde det de kunne bare for å holde banen åpen!

Mye løssnø og mye vind får fart på snøfonnene :D

 

Men uansett, så synes jeg det er kjempebra at et treff blir lagt litt lenger nord i landet... eller utlandet :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.