Har du 2,5 Tdi V6-motor i din bil?

Anbefalte innlegg

etter og ha ligget her og skumlest virker det for meg som motorene har ett ventil løfter problem og att det andre med vippe armer er følgeskader etter og ha rast rundt x anrall ganger med feil ventil klaring. Løftere er en kjent ting på alle motorer og spesielt på de som skifter olje sjelden så dette er vel ingen bombe. Har en 2,3 E som nå har rundet 244 000 km og der er løfterne i ferd med og takke for seg så nå skal det handles inn trim kam og nye løftere så er bedre enn ny vill jeg tippe. Og klar for nye 240 000 km kjører selsagt på Castrol. Brum Brum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A6 2.5 TDI Quattro Tip 180hk 2003Mod.

-Importert 05 (gått 48000)

-km idag 87000

-Oljeskift på 20,40,60,75 - hver 15 k framover

-Olje byttet på Tip på 60k

-Inspisert kammer på 60k - ingen tegn til slitasje.

 

Tut og kjør! Går som ei kule.

 

Skal forresten selges på Nyåret! Gi bud!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min onkel har en bil

 

Sen 2003 Allroad 2.5TDI Tiptronic. Kjøpt i Tyskland som demobil med 5000 km som telleren, har alltid gått på longlife-service. Kilometerstand pr. i dag 125000 km, ingen slitasje på kammene såvidt hverken jeg eller verkstedet kunne se, men det er jo slett ingen garanti for at den forblir sånn. Tenkte jeg skulle prøve å overtale eieren til å gå bort fra longlife samt ta olje/filterskift på automatkasse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.5 tdi 180hk Audi a8,km.stand 156 000.2000mod

Kammene ser heilt fine ut,men som noen andre å sier,den bråker litt ved kaldstart,men det tror jeg gjelder alle diesel bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Audi A6 2.5 TDI Quattro Tip 180hk AKE 2003 Mod.

-Importert 2006 (gått 38000 km).

-Km i dag 51000.

-Service på 27000 km i Tyskland med Longlife.

-Service på 51000 km i Norge med ny 15000 km intervall kodet i instrument.

-Kammer er inspisert og Ingen ulyder ifølge verksted...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A6 180TDI Q/T Vare 01 norsk bil.

km ved kambytte bytte: 94578

Det var kjørt på longlife før havari. 15k etter rep.

type:4B50XZ

motor: AKE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en A6 2000 med 2,5 180 HK type AKE som var passert 237000 når jeg merket at effekten forsvant og tiptronicen oppførte seg helt rart. : bh :

Sjekket kam'er og ble fortalt at de var slitte, sjekket kassa men den var ok og fikk feil signaler fra slitt motor. Sjekket pris på skifte av kammer på merke verksted og fikk pris på 43000,- : gråter :

 

Sjekket videre på nettet og fant et firma i Tyskland som heter Bøttgen Motoren og de tok 49000,- for å ta ut min gamle motor og sette inn en general overhalt motor. Ved sjekk av kammer etter uttak av motor viste det seg at slitasjen på kammene var opptil 3,5 mm.

 

Firmaet hadde meget god service og var kjempe seriøst. Kun to problemer: 1- alt gikk på tysk og 2 - bilen måtte være fysisk tilstede i Tyskland.

 

Nå er bilen sprek og grei igjen og kassa oppfører seg normalt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I morgen får jeg dommen...

 

Da skal ventildekslene av!

 

Bil/Motor: 2000 mod A6 169' km, 2,5 tdi AKE 180 hk, manuell kasse, fulgt longlife service til 116000, deretter byttet olje hver 10.000 km.

 

Bilen er akkurat kjøpt, og visste godt om problemene det kan medføre med denne motoren! Har akkurat solgt en 2,7 biturbo med 300 hk, så har litt vanskelig for å si om denne går som den skal eller ikke, men syntes den går helt greit til å være original...

 

Kommer tilbake med info og muligens bilder når sjekken er foretatt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vw passat 2.5 v6 tdi, tiptronic. 2001mod

 

Gått 208500

byttet på 207000

motorkorde er AKN 150hk

norsk bil.

bytter olje pr 10.000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I morgen får jeg dommen...

 

Da skal ventildekslene av!

 

Bil/Motor: 2000 mod A6 169' km, 2,5 tdi AKE 180 hk, manuell kasse, fulgt longlife service til 116000, deretter byttet olje hver 10.000 km.

 

Bilen er akkurat kjøpt, og visste godt om problemene det kan medføre med denne motoren! Har akkurat solgt en 2,7 biturbo med 300 hk, så har litt vanskelig for å si om denne går som den skal eller ikke, men syntes den går helt greit til å være original...

 

Kommer tilbake med info og muligens bilder når sjekken er foretatt...

 

VRÆÆÆÆÆÆÆL.....

 

Neida! jeg var jo klar over hva jeg kunne forvente...det var ingen vits å demontere noe annet enn oljepåfyllingslokket for å se om et kambytte måtte til nå eller ikke...

 

Tydelige slitasjespor (regner med at det ikke skal være spor i det hele tatt ? sammenlignet med bildene fra "havaritråden" på forumet.

 

Hva gjør jeg nå?

 

Har fått pris fra Nordlie på ca. 30000,- og 37.000,- fra pit-stop (med bytte av endel andre ting også, ca. samme pris på samme jobben)

 

Er uaktuelt for meg å betale det! Har kjempa mot vag (ref. Nordlie) før, og kommet ok ut av det! Og nei, jeg er overhodet ingen kranglefant! Men det her blir rett og slett for dumt for meg! Bilen har rundet 170.000 km i dag, skal ikke slites på denne måten! vet at mange andre har opplevd det samme, også med mye kortere km!

 

Jeg kommer først til å sende et brev til Møller Norge, deretter til Audi i Tyskland om det ikke hjelper!

Har snakket med 2 mekanikere fra Ford og Toyota, de sier i de tilfellene de selv vile klaget for å si det sånn, så dekker dem hele eller i alle fall halvparten av kostnaden... Og ja! Jeg bærer ikke nag til noen om jeg betaler 15000,- for å få bilen 100% igjen!

 

 

GRRRRR... det her skal jeg fa.. ikke gi meg på :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nå til å lage et sammendrag av denne tråden og andre tråder på forumet, med km/motornavn/modell etc og evt bruke dette mot Møller. Det er for jæv... at det ikke blir tatt tak i fra dems side! Er utrolig synd om noen av oss velger et annet merke i fremtiden, pga feil som VAG ikke vil innrømme/dekke. Når folk i tillegg kjører til Tyskland for å kjøpe billigere deler så er det vel noe som er langt ut på jordet galt! jeg hadde ikke vært stolt av å jobbe i VAG da i alle fall...

 

Hvem blir med på å høre nærmere med Tv2 hjelper deg eller lignende? (har lest at noen har vært i kontakt med dem, men at saken var da for liten) Leser man trådene på forumet ser man at det er maaaange som har hatt ekstra store utgifter ifm med dette! Jeg ser for meg en eller annen direktør står med lua i hånda allerede... De kan ikke nekte for dette! Er for mange som har opplevd "kamproblemene..."

 

Legg inn navn i i denne tråden, så kan jeg sende brev til Møller på vegne av flere! Hva har man å tape på dette? Og ja! Jeg skal være ydmyk i begynnelsen i alle fall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med mot Møller i 2,5 V6 TDI og kammakselproblematikken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av de 14!!! andre som har betalt myyyye penger i denne tråden som ønsker å være med ?

Kom igjen folkens!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A8

2.5 v6 tdi 180hk

2000mod

km.stand 163 000.

Import

Burde bytte kammer snarest...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med mot Møller i 2,5 V6 TDI og kammakselproblematikken!

 

Dette må jo være et flott tiltak, merkelig at ingen fler samler seg opp rundt dette.

Rart egentlig at dette ikke har kommet på trappene før?

Dette er advokat/NAF mat.

 

Eller synes alle det er greit og bla opp 30 laken for og få noe fikset som burde holdt mye lengre? :stikke:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja forstår ikke helt hvorfor folk ikke melder interesse...

 

At de allerede har betalt av egen lomme har ingenting å si! penger kan man få igjen...

Har fått flere PM allerede! men på langtnær alle som er med i denne tråden, og jeg vet det er flere som også har hatt problemer med motorene sine...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta det litt med ro. Er ikke alle som er å forumet hver dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta det litt med ro. Er ikke alle som er å forumet hver dag

 

Sant nok det!! Er jo helg også..hehehehe...bare litt ivrig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekaniker hos Bj.Rødseth i Molde fortalte meg senest i går kveld at dem har hatt 2 stk 180hk overhalinger men INGEN 150hk...

Så tall/fakta varierer jo like mye som antall spurte...:(

 

Min bil er en av de to 180hk de har hatt inne.

 

- Biltype, årsmodell : A6 2.5tdi 180HK Quattro tiptronic, 2000

- Km. stand: ca. 236000

- Evt km.stand ved havari av kammer: Ikke havari, byttet på 226000

- Motorkode : AKE

- Andre opplysninger som kan være av interesse:

Merket ingenting på motoren, men så gjennom oljepåfyllingslokket at det var slitespor i kammene. Byttet og betalt av egen lomme for å være helt sikker på at bilen skulle være 110%.

Norsk bil kjørt på longlife frem til bytte, kjører nå olje og filterskift på hver 10000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med på dette, vi må jo bare være mange nok.

 

 

 

Kommer nå til å lage et sammendrag av denne tråden og andre tråder på forumet, med km/motornavn/modell etc og evt bruke dette mot Møller. Det er for jæv... at det ikke blir tatt tak i fra dems side! Er utrolig synd om noen av oss velger et annet merke i fremtiden, pga feil som VAG ikke vil innrømme/dekke. Når folk i tillegg kjører til Tyskland for å kjøpe billigere deler så er det vel noe som er langt ut på jordet galt! jeg hadde ikke vært stolt av å jobbe i VAG da i alle fall...

 

Hvem blir med på å høre nærmere med Tv2 hjelper deg eller lignende? (har lest at noen har vært i kontakt med dem, men at saken var da for liten) Leser man trådene på forumet ser man at det er maaaange som har hatt ekstra store utgifter ifm med dette! Jeg ser for meg en eller annen direktør står med lua i hånda allerede... De kan ikke nekte for dette! Er for mange som har opplevd "kamproblemene..."

 

Legg inn navn i i denne tråden, så kan jeg sende brev til Møller på vegne av flere! Hva har man å tape på dette? Og ja! Jeg skal være ydmyk i begynnelsen i alle fall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra!

 

Sendte avgårde en forespørsel via Møller sine hjemmesider i dag! Hvor jeg var ganske ydmk, kan sende det jeg har skrevet via mail om det er interessant for de som vil være med på denne "greia". Send meg en PM, så sender jeg dere mail senere i kveld

 

T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en

A4 2,5L TDI V6. 180hk Tiptronic 2005 modell. Jeg har hørt at det ble ny type motor deler/kamaksler i april o4 og til de sluttet med disse høsten 04. alltså på 2005 modellene så er dette problemet borte.

 

Min går som ei klokke.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A8

2.5 v6 tdi 180hk AKE

2001mod

km.stand 156 000.

Tysk import

Annet: Kammer har synlig slitasje ved inspeksjon gjennom oljepåfyllingshullet. Ikke byttet.

 

Har meldt meg på listen, flere som mangler ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A6 2,5 TDI Tip quattro 180hk AKE

 

En eier

220000Km.

Hyppige oljeskift.

Første kamskift med alle vipparmer og løftere: 80.000Km.

Andre kamskift med alle vipparmer og løftere: Ca 190.000Km. Denne gangen var ikke kammene så slitt som sist, men den ene skiva mellom vipparm og hadde falt ut.

 

Som tidligere VAG mekaniker har jeg skiftet komplette kammer, løftere osv. På tilsammen ca 10-15 biler. A6, A8 og Passat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(...) kan sende det jeg har skrevet via mail om det er interessant for de som vil være med på denne "greia".

 

 

Må da være veldig interessant å høre hvordan dette tar i vei for langt flere av oss enn bare dere som er rammet. Så legg gjerne ut korrespondansen i denne eller en egen tråd. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.