#51 Skrevet Februar 16, 2008 Så motoren blir ikke bra av å bytte kammer. Den bare sliter vidre på de nye. Trodde det bare var å bytte kammer så hadde man en "vanlig" diesel motor. Er på utkikk etter a6 2,5tdi Q tip AKE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Februar 16, 2008 Har en Audi A4 03modell 2,5tdiq. Gådd 117000km. Importert, 3eiere og ikke hadd problemer med kammene enda, å det burde ikke bli problemer:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Februar 16, 2008 Så motoren blir ikke bra av å bytte kammer. Den bare sliter vidre på de nye. Trodde det bare var å bytte kammer så hadde man en "vanlig" diesel motor. Er på utkikk etter a6 2,5tdi Q tip AKE Virker som de siste kammene har fått en forbedring. Har hørt flere forklaringer på hvorfor det slites kammer, bla. dårlige oljekanaler til toppen, feil legering i kammene, lange oljeskift intervall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Februar 16, 2008 Takk for mange gode innlegg! Status nå : sendt 2 forespørsler til Møller via deres hjemmesider. Sendt en forespørsel med kort resyme' til TV2 Hjelper deg. Ikke fått svar på noen henvendelser, men vært mye opptatt denne uka så har ikke fått fulgt opp skikkelig heller... Til uka skal jeg har et svar av Møller!!! og kommer til å ringe Tv2 hjelper deg evt FBI tilsv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Februar 16, 2008 Allroad 2002 mod KM : 105000 Motorkode AKE (180 HK) Ikke tegn til slitasje ved inspeksjon på 97000 km Bytter olje hver 15000 km. Dette problemet er jo noe som Audi burde ta til seg å gjøre noe med! Pinlig at de har mistet teken på å lage motorer. Rart og at det er så forskjellige erfaringer knyttet opp til problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Februar 16, 2008 Virker som de siste kammene har fått en forbedring. Har hørt flere forklaringer på hvorfor det slites kammer, bla. dårlige oljekanaler til toppen, feil legering i kammene, lange oljeskift intervall. så alle fra 2005- er ok? Hvis man bytter kammer i dag, så får man den forbedrede versionen og slipper å bytte igjen? Kan man ikke utbedre toppen for å slippe å bytte kammer opptil flere ganger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Februar 17, 2008 Slik jeg kan se det er vi nå 19 stk i denne tråden som har eller må bytte kammer på bilene våre! Om det er flere som har/har hatt problemer; meld dere på linken, så har jeg flere å slå i bordet med ovenfor Møller og andre som kan ta saken videre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Februar 18, 2008 Har i dag fått tilbakemelding fra Møller. Og det var vel ikke akkurat noe annet enn forventet; jeg har kjøpt en "mandagsbil" og synd for meg...hehehehe...er det mulig...!!!??? Er jeg skuffet ? nei! som forventet svar fra Møller! Sint? nei, provosert? JA! Så tok jeg telefonen å ringte til sentrale kilder i Møller systemet, hva anbefalte de? Tv2 hjelper deg...say no more... Verkstedtime bestilt, 34.000,- kommer den herligheten på! som forventet! men akk så irriterende! Jo flere som legger inn egne erfaringer etc her, jo mer sannsynlig er det at Tv2 tar saken, uten flere kommer vi ingen vei! Kom igjen folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Februar 19, 2008 Hei du, hiver meg med glede på. Audien står med krasj i motoren nå . Audi Allroad 2,5 tdi reg 28.12.2002 alle servicer fulgt siden den var ny,gått 125000 km, rett og slett for dårligt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Februar 19, 2008 Kan hive meg på jeg også da, selv om jeg byttet kammene i sept 07, så det er vel for sent nå likevel for meg.... Audi A6 2,5 Tdi V6 Quattro Tipt. 180 Hk 2001 mod Motorkode AKE Byttet kammer og ventilløftere på ca 170000 Stå på! Det blir moro å følge denne tråden videre:glad: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Februar 19, 2008 Verkstedtime bestilt, 34.000,- kommer den herligheten på! som forventet! men akk så irriterende! Jo flere som legger inn egne erfaringer etc her, jo mer sannsynlig er det at Tv2 tar saken, uten flere kommer vi ingen vei! Kom igjen folkens! Vær klar over det at hvis du forer opp TV2 hjelper deg så sikrer du deg og alle andre med samme bil 100 000kr i ekstra verditap på bruktmarkedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Februar 19, 2008 Vær klar over det at hvis du forer opp TV2 hjelper deg så sikrer du deg og alle andre med samme bil 100 000kr i ekstra verditap på bruktmarkedet Fordi? Og det tror du Møller er interessert i? og hvor fikk du 100.000,- fra? og tror du jeg kommer til å være snill og ikke ta det med Tv2 hjelper deg, (dersom de tar saken), fordi at da taper alle andre også så mye penger??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Februar 19, 2008 Hei du, hiver meg med glede på. Audien står med krasj i motoren nå . Audi Allroad 2,5 tdi reg 28.12.2002 alle servicer fulgt siden den var ny,gått 125000 km, rett og slett for dårligt Helt utrolig! Du er notert! Meget bra! T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Februar 19, 2008 Kan hive meg på jeg også da, selv om jeg byttet kammene i sept 07, så det er vel for sent nå likevel for meg.... Audi A6 2,5 Tdi V6 Quattro Tipt. 180 Hk 2001 mod Motorkode AKE Byttet kammer og ventilløftere på ca 170000 Stå på! Det blir moro å følge denne tråden videre:glad: Om du hadde byttet kammene for 5 år siden hadde ikke spilt noen rolle! Du er enda en med de samme problemene som alle de andre! om du har eller må bytte kammer, spiller egentlig ingen rolle!! Du er notert! Meget bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Februar 20, 2008 Har faktisk ikke sjekket mine kammer, bilen kakkler og ryker som vanlig den . Alle servicer fulgt fra den kjørte ut av fabrikken. Har fått kammene sjekket av VAG i Sverige og dem mener at AKE (utgang) 2002 har rullvipper og ikke vipparmer ??? plus byttet stål (legering) i kammene ? ? ikke vet jeg , har hørt så mange stories om dette nå så jeg bare gasar til det rasar ja.. Skall ta av ene ventilkåpa en dag jeg har litt bedre tid før og sjekke tilstand i de, Bra Tråd!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Februar 20, 2008 Støtter dere i denne saken gutter:) blir intresant å følge dette videre,og hadde jo vært helt topp om dette kom opp hos tv2 hjelper deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Februar 20, 2008 Har faktisk ikke sjekket mine kammer, bilen kakkler og ryker som vanlig den . Alle servicer fulgt fra den kjørte ut av fabrikken.Har fått kammene sjekket av VAG i Sverige og dem mener at AKE (utgang) 2002 har rullvipper og ikke vipparmer ??? plus byttet stål (legering) i kammene ? ? ikke vet jeg , har hørt så mange stories om dette nå så jeg bare gasar til det rasar ja.. Skall ta av ene ventilkåpa en dag jeg har litt bedre tid før og sjekke tilstand i de, Bra Tråd!! Slik jeg ser det nå, så er det faktisk AKE motoren som flest har nevnt i alle fall... Børsa mi blir levert verksted neste tirsdag, deretter er det tur til Johan :-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Februar 21, 2008 Har sjøl kjørt noen runder med Møller sentralt. Han medgikk at dette var problematiske greier, og at det var utvidet garanti på motoren. Men at min hadde gått ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Februar 21, 2008 Anbefaler folket å klikke seg inn på denne linken og legge inn historien om sin bil : http://www.tv2.no/magasiner/hjelperdeg/article1619307.ece Etter å ha kikket på Tv2-hjelper deg i dag, og sett på kanskje norges mest populære bilselger...hehehehe, skal Naf svare på spørsmål i morgen ifm med bruktbil! Jeg benyttet muligheten til å legge inn dette spørsmålet : Hei! Har kjøpt en Audi A6 2,5TDI 2000-modell. Denne modellen har problemer med slitasje på kammakslene ved årsmodellene 1998-2003, da det er dårlige deler i motoren fra fabrikken. Dette er noe som ikke dekkes av garanti fra Møller! For å reparere dette koster det ca 30-40.000,- Min bil har gått 170.000 km og fulgt alle servicer. En av grunnene til at det blir sterk slitasje er altfor lange oljeintervaller, såkalt longlife service. Er medlem av vwaudi-club Norwegen, der er det minst 30 andre som har kostet på motorene sine 30-40000,- og det er nok bare toppen av isfjellet. Møller gjemmer seg bak at det kun er 4 års garanti på dette, til tross for at det er en gjennomgående feil på 2,5TDI modellene av bilen. Har selv sendt en forespørsel til "Tv2-hjelper deg", da dette nok er eneste mulighet for å få belyst saken skikkelig, Møller er ikke interessert i å hjelpe i alle fall... PS! Har hørt om Audi Allroad som er gått under 100.000 km som må bytte kammaksler osv i motoren! Dette er rett og slett for dårlig! Har vi noe å gå videre med? På vegne av "frustrerte Audi entusiaster" Tom Arild Olsen Anbefaler alle andre i denne tråden å gjøre det samme! ikke at Naf kanskje kan gi så gode svar/råd, men muligheten for at Tv2-hjelper deg-redaksjonen kanskje vil ta saken vår! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Februar 21, 2008 Da har jeg beskrevet min frustrasjon og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Februar 22, 2008 Tja. Dette bør vel være en soleklar reklamasjonssak dersom bilen er kjøpt ny i Norge og det er mindre enn 5 år siden bilen er kjøpt. Dette må jo være en mangel/konstruksjonsfeil som de er pliktig til å rette opp (evt. heve kjøpet...). Og man har jo selvfølgelig nye 5 år reklamasjon etter at kammer etc. er fikset... Ser for meg at dette kan bli noe dyrt for Møller ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Februar 22, 2008 Og her er svaret fra NAF: "Hei. Dette er etter hvert blitt et kjent problem på denne motoren. Problemet er nok at legering er for dårlig (produksjonsfeil) og lange intervaller på oljeskift gjør det sikkert ikke bedre. Vi har vært i kontakt med Møller i denne saken men det er ikke noe og hente fra Møller/fabrikken på dette utover vanlig garanti og reklamasjonsrett. Er en utenfor dette er det desverre ikke noe å hente. Mvh NAF" Ikke spesielt positiv lesning!? Hvorfor kan ikke bare Møller bite i det sure eplet og møte kundene med noe annet enn den kalde skuldra? Dette kommer de til å drite seg ut på etterhvert. Flere og flere er blitt oppmerksomme på alt for mye arroganse i møller systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Februar 22, 2008 Ja var ikke noe utdypende godt svar fra Naf heller...de er sikkert i lomma til Møller...neida. Neste nå blir nok å sende et brev til Tyskland, så får vi se hva som skjer... Reiser på øvelse i 3 uker nå, så blir nok ingen fortgang i denne saken før etter påske for min del i alle fall! Men fortsett å legge inn nye eksempler! Jeg har laget en egen oversikt for å bruke "mot" systemet. TA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Februar 22, 2008 Tja. Dette bør vel være en soleklar reklamasjonssak dersom bilen er kjøpt ny i Norge og det er mindre enn 5 år siden bilen er kjøpt. Dette må jo være en mangel/konstruksjonsfeil som de er pliktig til å rette opp (evt. heve kjøpet...). Og man har jo selvfølgelig nye 5 år reklamasjon etter at kammer etc. er fikset... Ser for meg at dette kan bli noe dyrt for Møller ja... Problemet er at det ikke har vært mye feil på 2003 og nyere...så da faller dette bort... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet April 2, 2008 Reiser på øvelse i 3 uker nå, så blir nok ingen fortgang i denne saken før etter påske for min del i alle fall! Men fortsett å legge inn nye eksempler! Jeg har laget en egen oversikt for å bruke "mot" systemet. TA Skjedd noe mer i denne sammenheng, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...