#3701 Skrevet September 15, 2012 Kule bilder Haavard Bakken. Hvordan har du belyst bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3702 Skrevet September 15, 2012 På stjernebildene er det kun en lampe som kasta bittelitt skygge 10-15 meter unna. De andre bildene er det kun gatelyktene som lyste opp sammen med lang lukkertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3703 Skrevet September 15, 2012 Ser ut som det er sterkt lys på siden der, men det var så å si umulig å fokusere på bilen på noen annen måte enn å ha på lysa på bilen.. hehe Tips; Ha på lysene, fokuser, vipp over bryteren til MF, skru av lysene, ta bilde, win! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3704 Skrevet September 15, 2012 Litt lettere er det om du har med ei lommelykt for å lyse opp der du skal fokusere, eventuelt har på blitzen til du finner et fokuspunkt, og så trykker ned igjen blitzen mens du holder utløserknappen halvt inne:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3705 Skrevet September 16, 2012 Synes dette fanget essensen i årets burnetreff på Dekk1 utenfor Tønsberg. Canon 60D med kitlinse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3706 Skrevet September 16, 2012 Tips; Ha på lysene, fokuser, vipp over bryteren til MF, skru av lysene, ta bilde, win! Som sakt så var det slik jeg gjorde det Selv om det ikke ble heeelt 100% som det burde blitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3707 Skrevet September 17, 2012 Fant noen gamle bilder fra Innercity 2006 som var på Youngstorget i Oslo.. noen kjenner kanskje igjen noen av bilene? Dette var helt i starten av min foto "karriere" så her snakker vi rett fra minnekortet uten særlig til redigering gitt :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3708 Skrevet September 21, 2012 Jeg og en kompis var og tok noen bilder her en dag. Jeg kan lite og ingenting om fotografering, men dette ble resultatet (Håper ikke et Bimmer bilde gjør for stor skade ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3709 Skrevet September 23, 2012 (endret) Forslag til forbedring av bildene, passer det seg best å ha objektet midt i bildet på panoreringsbilder? Noen med tips å inspill? VW Golf VI R by henhau, on Flickr VW Golf II by henhau, on Flickr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3710 Skrevet September 28, 2012 Noen av dere har kanskje sett disse bildene i Treffpunkt allerede, men lenge siden jeg har lagt ut noe nå, så tenkte jeg kunne dele ett par her. Camera Canon EOS 5D Mark II Lens Model EF17-40mm f/4L USM Exposure 0.013 sec (1/80) Aperture f/10.0 Focal Length 40 mm ISO Speed 320 Exposure Bias 0 EV Exposure Program Manual Camera Canon EOS 5D Mark II Lens Model EF17-40mm f/4L USM Exposure 0.013 sec (1/80) Aperture f/7.1 Focal Length 40 mm ISO Speed 320 Exposure Bias 0 EV Exposure Program Manual Begge bildene er skutt håndhold og med en polarisert eksponering. Gjort basic fargekorreksjon og litt bumping av kontrast i Lightroom før de er skarpa opp i PS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3711 Skrevet Oktober 1, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3712 Skrevet Oktober 1, 2012 Bilder Fint og skarpt som alltid dette, Joachim Bilder Liker bilde nr. 2 best og jeg liker redigeringen På bilde 3 synes jeg komposisjonen blir feil med at du dytter objektene for langt til venstre og måten du kutter kjeglen på. Men hei, det er bare min mening 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3713 Skrevet Oktober 1, 2012 Liker bilde nr. 2 best og jeg liker redigeringen På bilde 3 synes jeg komposisjonen blir feil med at du dytter objektene for langt til venstre og måten du kutter kjeglen på. Men hei, det er bare min mening Takk for tilbakemelding jeg er helt enig i bilde nummer 3, det var ikke så mange steder man kunne stå samtidig som jeg ville få et bilde av bilen mens den var sidelengs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3714 Skrevet Oktober 1, 2012 Sinnsykt pene bilder Harald - meget profft... Min mening er at komposisjonen faktisk er helt spot on! Man ser hele svingen og får en følelse av at bilen ligger voldsomt bredt i stor fart. Dog så er jeg enig i kjegla. Å ha et objekt konsekvent i midten av komposisjonen synes jeg blir rett og slett kjedelig i lengden... Men det er bare min mening! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3715 Skrevet Oktober 1, 2012 Takk for tilbakemelding jeg er helt enig i bilde nummer 3, det var ikke så mange steder man kunne stå samtidig som jeg ville få et bilde av bilen mens den var sidelengs Den ser jeg. Sånne bilder er ikke alltid lett å få som man vil pga hvor man står, hindringer i veien osv. Men uansett fine bilder Min mening er at komposisjonen faktisk er helt spot on! Man ser hele svingen og får en følelse av at bilen ligger voldsomt bredt i stor fart. Dog så er jeg enig i kjegla. Å ha et objekt konsekvent i midten av komposisjonen synes jeg blir rett og slett kjedelig i lengden... Men det er bare min mening! Jeg er enig i at ting ikke trenger å være i midten og at det er kult at svingen er med. Det jeg mente er at bilen er for langt til venstre. Om den hadde vært litt lengre mot midten og fått litt pusterom på venstresiden så hadde komposisjonen blitt mer riktig etter det gyldne snitt/spiral osv. prinsippet. http://digitalfoto.hib.no/index.php?op=ViewArticle&articleId=464&blogId=4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3716 Skrevet Oktober 1, 2012 Kongsberg Grand National 2012 Canon 7D Canon 70-200 F4L Ble fornøyd med hvordan omgivelsene danner en fargerik ramme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3717 Skrevet Oktober 4, 2012 Kom med kritikk, vil gjerne bli bedre [/url] by ChristofferJohansen, on Flickr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3718 Skrevet Oktober 4, 2012 Kom med kritikk, vil gjerne bli bedre [/url] by ChristofferJohansen, on Flickr Kanskje himmelen er litt overeksponert og litt mer luft under huset. Tatt et par bilder siden sist:) Exif hidden Camera Canon EOS 50D Exposure 0.005 sec (1/200) Aperture f/6.3 Focal Length 10 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV Flash Off, Did not fire Exif hidden Camera Canon EOS 50D Exposure 3.2 Aperture f/4.5 Focal Length 10 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV Flash Off, Did not fire Exif hidden Camera Canon EOS 50D Exposure 0.3 Aperture f/7.1 Focal Length 10 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV Exif hidden Camera Canon EOS 50D Exposure 0.3 Aperture f/5.0 Focal Length 10 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV Flash Off, Did not fire 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3719 Skrevet Oktober 4, 2012 Mye av lyset var slik når jeg tok bildet, så valgte å "spille litt" på det, men ser helt klart hva du mener 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3720 Skrevet Oktober 9, 2012 Nylige tester. Camera Canon EOS 60D Shutter Speed 30 Sec. Aperture f/9.0 Focal Length 22 mm ISO Speed 640?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3721 Skrevet Oktober 10, 2012 Tok noen bilder av den nye bilen for litt siden ble ganske fornøyd med disse egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3722 Skrevet Oktober 21, 2012 Mye fint her innå om dagen.. Et par siste fra meg: Og et par gamle bilder fra harddisken som ikke har blitt gjort noe med: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3723 Skrevet Oktober 21, 2012 Hadde litt nyfødfoto her igjen om dagen, og pappaens golf3-hjul måtte jo få være med: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3724 Skrevet November 12, 2012 Hei. Jeg er ny her på forumet, og interessert i foto, så jeg kan jo slenge ut noen av bildene jeg har tatt. Blir en del bilder med en gang, og mange vil nok si at det er en noe spesiell effekt på de, jeg TRUR jeg liker det selv, men ikke helt sikker enda. Her er bilder fra motorprosjektet mitt: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3725 Skrevet November 12, 2012 Mye kule bilder her Ivar! Eneste pirket er at HDR ikke alltid er passende som f.eks bildet med traktoren og den røde bilen kunne vært penere med litt "lettere" redigering, tror jeg Samme med det bildet av vannet og skogen i bakgrunnen: Ser for meg at det hadde blitt penere med annen redigering, for bildet er nok veldig pent! Ønsker deg samtidig velkommen hit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...