Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Kule bilder Haavard Bakken. Hvordan har du belyst bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På stjernebildene er det kun en lampe som kasta bittelitt skygge 10-15 meter unna.

 

De andre bildene er det kun gatelyktene som lyste opp sammen med lang lukkertid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Ser ut som det er sterkt lys på siden der, men det var så å si umulig å fokusere på bilen på noen annen måte enn å ha på lysa på bilen.. hehe

 

 

Tips; Ha på lysene, fokuser, vipp over bryteren til MF, skru av lysene, ta bilde, win!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt lettere er det om du har med ei lommelykt for å lyse opp der du skal fokusere, eventuelt har på blitzen til du finner et fokuspunkt, og så trykker ned igjen blitzen mens du holder utløserknappen halvt inne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette fanget essensen i årets burnetreff på Dekk1 utenfor Tønsberg. Canon 60D med kitlinse.

2012_17799_edit.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips; Ha på lysene, fokuser, vipp over bryteren til MF, skru av lysene, ta bilde, win!

 

Som sakt så var det slik jeg gjorde det ;)

Selv om det ikke ble heeelt 100% som det burde blitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant noen gamle bilder fra Innercity 2006 som var på Youngstorget i Oslo.. noen kjenner kanskje igjen noen av bilene? :P

 

InnerCity58.jpg

 

InnerCity56.jpg

 

InnerCity47.jpg

 

InnerCity37.jpg

 

Dette var helt i starten av min foto "karriere" så her snakker vi rett fra minnekortet uten særlig til redigering gitt :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og en kompis var og tok noen bilder her en dag. Jeg kan lite og ingenting om fotografering, men dette ble resultatet :)

(Håper ikke et Bimmer bilde gjør for stor skade :P)

P1010924.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av dere har kanskje sett disse bildene i Treffpunkt allerede, men lenge siden jeg har lagt ut noe nå, så tenkte jeg kunne dele ett par her.

 

8033943554_a74e3580eb_o.jpg

 

Camera Canon EOS 5D Mark II

Lens Model EF17-40mm f/4L USM

Exposure 0.013 sec (1/80)

Aperture f/10.0

Focal Length 40 mm

ISO Speed 320

Exposure Bias 0 EV

Exposure Program Manual

 

8033943774_cf67f277f5_o.jpg

 

Camera Canon EOS 5D Mark II

Lens Model EF17-40mm f/4L USM

Exposure 0.013 sec (1/80)

Aperture f/7.1

Focal Length 40 mm

ISO Speed 320

Exposure Bias 0 EV

Exposure Program Manual

 

Begge bildene er skutt håndhold og med en polarisert eksponering. Gjort basic fargekorreksjon og litt bumping av kontrast i Lightroom før de er skarpa opp i PS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder

 

Fint og skarpt som alltid dette, Joachim :)

 

Bilder

 

Liker bilde nr. 2 best og jeg liker redigeringen :) På bilde 3 synes jeg komposisjonen blir feil med at du dytter objektene for langt til venstre og måten du kutter kjeglen på. Men hei, det er bare min mening :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker bilde nr. 2 best og jeg liker redigeringen :) På bilde 3 synes jeg komposisjonen blir feil med at du dytter objektene for langt til venstre og måten du kutter kjeglen på. Men hei, det er bare min mening :)

 

Takk for tilbakemelding :D jeg er helt enig i bilde nummer 3, det var ikke så mange steder man kunne stå samtidig som jeg ville få et bilde av bilen mens den var sidelengs :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt pene bilder Harald - meget profft...

 

Min mening er at komposisjonen faktisk er helt spot on! Man ser hele svingen og får en følelse av at bilen ligger voldsomt bredt i stor fart. Dog så er jeg enig i kjegla. Å ha et objekt konsekvent i midten av komposisjonen synes jeg blir rett og slett kjedelig i lengden... Men det er bare min mening!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding :D jeg er helt enig i bilde nummer 3, det var ikke så mange steder man kunne stå samtidig som jeg ville få et bilde av bilen mens den var sidelengs :/

 

Den ser jeg. Sånne bilder er ikke alltid lett å få som man vil pga hvor man står, hindringer i veien osv. Men uansett fine bilder :)

 

Min mening er at komposisjonen faktisk er helt spot on! Man ser hele svingen og får en følelse av at bilen ligger voldsomt bredt i stor fart. Dog så er jeg enig i kjegla. Å ha et objekt konsekvent i midten av komposisjonen synes jeg blir rett og slett kjedelig i lengden... Men det er bare min mening!

 

Jeg er enig i at ting ikke trenger å være i midten og at det er kult at svingen er med. Det jeg mente er at bilen er for langt til venstre. Om den hadde vært litt lengre mot midten og fått litt pusterom på venstresiden så hadde komposisjonen blitt mer riktig etter det gyldne snitt/spiral osv. prinsippet.

 

http://digitalfoto.hib.no/index.php?op=ViewArticle&articleId=464&blogId=4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kongsberg Grand National 2012

670298_1280x1024.jpg

 

Canon 7D

Canon 70-200 F4L

 

Ble fornøyd med hvordan omgivelsene danner en fargerik ramme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av lyset var slik når jeg tok bildet, så valgte å "spille litt" på det, men ser helt klart hva du mener :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_1486(Edit)(Smal).jpg

 

Nylige tester.

 

Camera Canon EOS 60D

Shutter Speed 30 Sec.

Aperture f/9.0

Focal Length 22 mm

ISO Speed 640?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder av den nye bilen for litt siden :) ble ganske fornøyd med disse egentlig :)

 

A42_zps9559b82f.jpg

A43_zpsf99101fc.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye fint her innå om dagen.. Et par siste fra meg:

 

IMG_6372_3.jpg

 

IMG_6370_4.jpg

 

Og et par gamle bilder fra harddisken som ikke har blitt gjort noe med:

 

DSC_1225.jpg

 

DSC_0351.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde litt nyfødfoto her igjen om dagen, og pappaens golf3-hjul måtte jo få være med:

 

373986_481188785245494_1721709947_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er ny her på forumet, og interessert i foto, så jeg kan jo slenge ut noen av bildene jeg har tatt.

 

Blir en del bilder med en gang, og mange vil nok si at det er en noe spesiell effekt på de, jeg TRUR jeg liker det selv, men ikke helt sikker enda.

 

_DSC1844_tonemapped.jpg

 

_DSC6859_tonemapped.jpg

 

_DSC6851_tonemapped.jpg

 

_DSC7843_tonemappedcopy.jpg

 

_DSC6129_tonemapped.jpg

 

DSC5298.jpg

 

DSC5288.jpg

 

DSC5247.jpg

 

DSC5368.jpg

 

DSC06119_tonemapped.jpg

 

DSC06149_tonemapped.jpg

 

 

 

Her er bilder fra motorprosjektet mitt:

_DSC0554_tonemapped.jpg

 

_DSC0581_tonemapped.jpg

 

_DSC0533_tonemapped.jpg

 

_DSC0531_tonemapped.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye kule bilder her Ivar!

 

Eneste pirket er at HDR ikke alltid er passende som f.eks bildet med traktoren og den røde bilen kunne vært penere med litt "lettere" redigering, tror jeg :) Samme med det bildet av vannet og skogen i bakgrunnen:

DSC5298.jpg

Ser for meg at det hadde blitt penere med annen redigering, for bildet er nok veldig pent! :) Ønsker deg samtidig velkommen hit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.