Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

BIldet ble ikke så verst det :) Flott stemning :) Det jeg ikke likte med merke er at det var ikke lett å lese hva det står på merket, uten og måtte konsentrere seg om hva som egentlig står inni. Så det drar jo vekk en del fokus fra selve bildet. Regner med det blir lettere og lese hadde oppløsningen vert større. merke vil vel heller ikke være så dominerende på et annet bildet der det ikke er sort i hele hjørnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To bilder tatt i går

 

9100658308_1bba3d642e_b.jpg

 

9101761496_f8e675348c_b.jpg

 

 

 

Og til slutt, en timelapse av bilde nr 1 i photoshop, sikkert noen som syntes det er interessant:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig fete bilder!! :tilber:

 

Hvilke kamera er brukt ?

Er ikke de der stengene ganske risky ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig fete bilder!! :tilber:

 

Hvilke kamera er brukt ?

Er ikke de der stengene ganske risky ? :P

 

Takker, varmer med slike tilbakemeldinger :)

Bruker Canon eos 5D mk iii med 17-40mm på disse bildene:)

Stengene er ikke særlig risky. Bilen triller bare i et par km/t, nok til at jeg fint klarer å gå ved siden! Det som er litt tricky er å finne en solid plass å feste sugekoppene. F.eks panserene på 911 er veldig myke;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er latterlig flink Martin, alltid en fryd å se bildene du har tatt. Utrolig kult med time-lapsen. Eneste jeg kan i PS er å justere litt lys...

 

Du burde starte en egen tråd her på forumet med tips og triks rundt bilfoto og redigering...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pah! Ikke rart bildene blir bra når det bare er juks! :D

Fet video, gøy å se hvor mye jobb som ligger bak et bra bilde!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er latterlig flink Martin, alltid en fryd å se bildene du har tatt. Utrolig kult med time-lapsen. Eneste jeg kan i PS er å justere litt lys...

 

Du burde starte en egen tråd her på forumet med tips og triks rundt bilfoto og redigering...

 

Tusen takk :) Bare å leite på youtube det, så kommer det seg fort i PS:)

Haha, såpass mye kan jeg ikke. Joachim Næss er nok mer egnet til det:)

 

Pah! Ikke rart bildene blir bra når det bare er juks! :D

Fet video, gøy å se hvor mye jobb som ligger bak et bra bilde!

 

Må jo jukse litt, er jo så artig :)

 

 

 

To bilder fra i går (Riggen min går nesten varm om dagen ;) )

 

9151337318_d1db06a176_b.jpg

 

9151336104_97a5bac6c5_b.jpg

 

Ooooog, liten video av PS på første bildet:) Ser ut som videoen ikke er "Behandlet ennå" men skal komme iløpet av kort tid:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jah blir ofte et par layers og litt arbeid bak bildet. Ser du bruker clone stamp når du kloner vekk riggen, hvordan klarerer content aware det? Blir det for lite kontroll og for unøyaktig? Når du maler fargen tilbake på bilen bruker du vanlig brush og color sampler av bilen ? Eller bruker du du mindre opacity på brushen ? Var ikke så lett å se på filmen. Stilig med rigg bilder uansett :)

 

Tok bilder av en ganske tøff BMW her en dagen, så kan slenge inn et bilde av den i samme slengen. Ble ikke helt som jeg hadde tenkt da det selvsagt kom en båt og lasta av noe dritt på kaien akuratt når vi var kommet ned, så fikk ikke god plassen, men ble da ok uansett.

 

Et croppa og et ucroppa. Hvilket likte dere best?

 

9166506654_5b453b055e_b.jpg

Bmw m3 by teigas2011, on Flickr

 

9166506418_4daf7df00f_b.jpg

Bmw m3 - 2 by teigas2011, on Flickr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde fra siste fotoshoot med Tore Kvilten.

 

For de som vil se hele shooten, så ligger den her. Ellers kan dere gjerne like facebook siden min hvis dere vil :)

 

 

BMW-E30-325i-30-Web.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi! Skulle hatt et ND-filter på det siste bildet der, Knut Olav! Ellers bra dramatikk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_6482 copy_ver2_cropped_small.jpg

 

Så et lignende bilde på en fotoside, og undret litt på hvordan de hadde fått det til, så måtte teste fort å gale selv :) hehe.. Ikke helt rett vinkel, og litt skjevt, men var bare for å se om jeg fikk det til fort og gale :) hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi! Skulle hatt et ND-filter på det siste bildet der, Knut Olav! Ellers bra dramatikk!

 

Tok bilde med min s3 siden batteriet på cameraet blegga:-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok bilde med min s3 siden batteriet på cameraet blegga:-(

 

Da vil jeg vel si det var veldig bra resultat! Begynner å bli unødvendig med pocketkameraer nå.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg vel si det var veldig bra resultat! Begynner å bli unødvendig med pocketkameraer nå.. :P

 

=) , hehe ja sant det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fulgt tråden en stund, veldig høyt nivå her!

Legger ut 2 bilder, og kom gjerne med deres tanker :)

 

IMG_5811sladdet_zps5f01a1f4.jpg

 

Lyktestolpen og skiltet har jeg sitt selv i ettertid ikke passer helt inn :P Har ikke kunnskap nok til å fjerne de heller :P

IMG_5794sladdet_zpse3ea4170.jpg

 

Begge tatt med eos 5d3 og ei sigma 70-300 linse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fulgt tråden en stund, veldig høyt nivå her!

Legger ut 2 bilder, og kom gjerne med deres tanker :)

 

IMG_5811sladdet_zps5f01a1f4.jpg

 

 

 

Lyktestolpen og skiltet har jeg sitt selv i ettertid ikke passer helt inn :P Har ikke kunnskap nok til å fjerne de heller :P

IMG_5794sladdet_zpse3ea4170.jpg

 

Begge tatt med eos 5d3 og ei sigma 70-300 linse..

 

Bruker du Photoshop ? Om du trykker på J på tasturet får du opp et vertkøy som du kan male over lyktestolpen og skilte, du kan også bruke clone verkøyet og hente informasjon et annet sted. IMG_5794sladdet_zpse3ea4170 copy_test.jpg

 

Dette er fort og gale, og ikke perfekt, tok et halvt minutt. Det som kan være greitt er og passe på horisonten om det går hold den rett, og se deg litt rundt og prøv og unngå forstyrrendes element som skilte som vokser ut av taket, det er lettere og fjerne dem når du tar bildet, en i ettertid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jah blir ofte et par layers og litt arbeid bak bildet. Ser du bruker clone stamp når du kloner vekk riggen, hvordan klarerer content aware det? Blir det for lite kontroll og for unøyaktig? Når du maler fargen tilbake på bilen bruker du vanlig brush og color sampler av bilen ? Eller bruker du du mindre opacity på brushen ? Var ikke så lett å se på filmen. Stilig med rigg bilder uansett :)

 

Tok bilder av en ganske tøff BMW her en dagen, så kan slenge inn et bilde av den i samme slengen. Ble ikke helt som jeg hadde tenkt da det selvsagt kom en båt og lasta av noe dritt på kaien akuratt når vi var kommet ned, så fikk ikke god plassen, men ble da ok uansett.

 

Et croppa og et ucroppa. Hvilket likte dere best?

 

 

Content aware fill funker heller dårlig, blir for mye som skal fjernes til at det funker bra. Blir som du sier for lite kontroll og unøyaktig. Legger litt "pop" i fargen på bilen ved å finne en farge jeg mener representerte bilen, og maler over, så setter jeg layer på "soft light" og senker opacity:) Ja, rigg er digg:)

 

Her er et bilde fra siste fotoshoot med Tore Kvilten.

 

For de som vil se hele shooten, så ligger den her. Ellers kan dere gjerne like facebook siden min hvis dere vil :)

 

 

Flott som vanlig fra deg André :)

 

Da vil jeg vel si det var veldig bra resultat! Begynner å bli unødvendig med pocketkameraer nå.. :P

 

Jeg fant ut at det er veldig kjekt med pocketkamera når jeg var på ferie nå:P slitsomt å gå med 2-3kg kamera på skuldra mens man går rundt hele dagen:)

 

Har fulgt tråden en stund, veldig høyt nivå her!

Legger ut 2 bilder, og kom gjerne med deres tanker :)

 

Lyktestolpen og skiltet har jeg sitt selv i ettertid ikke passer helt inn :P Har ikke kunnskap nok til å fjerne de heller :P

 

Begge tatt med eos 5d3 og ei sigma 70-300 linse..

 

 

Likte det første bildet :) Som Lars Martin sa, er veldig enkelt hvis du har photoshop å fjerne sånne små elementer som forstyrrer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, skal støvsuge youtube for healing og clone verktøyene :)

Gjor seg atskillig med det han klappa sammen fort og gale.. Men som man sier, slutter ikke å lære før man dør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et av bildene jeg ble sånn passe fornøyd med i dag :)

 

9af4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å leke fotograf i går og ble fornøyd med dette bildet :) Litt Photoshop inni bildet her : rolleyes

 

A1%20%231.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok dette på jobb i går. Ferrari 458 GT :tilber:

 

Ferrari.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott som vanlig fra deg André :)

 

Tusen takk :)

 

Prøvde å leke fotograf i går og ble fornøyd med dette bildet :) Litt Photoshop inni bildet her : rolleyes

 

Fine begge bildene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autostrada som skal på racing igjen nå? Tøft bilde !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.