Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Bilen til dama, tatt i Larvik:

DSC_0197_bleach.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0073_Redigert.jpg

 

Må prøve å dele et bilde jeg og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg har lagt ut noe her, men prøver et bilde fra i sommer som jeg har fiksa litt på. Ros/ris/forslag tas gjerne i mot som vanlig :)

 

527645_556470347717337_719395769_n.jpg

 

Exposure: 1/800 sec at f/2,8

Focal length: 40mm

ISO Speed Rating: ISO 100

Flash: Did not fire

Make: NIKON CORPORATION

Model: NIKON D700

Lens: 24.0-70.0 mm f/2,8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på om jeg liker flaren eller ikke. Har du et bilde uten? Ellers er bilen overeksponert, vanskelig å se detaljene!

Området rundt bilen syns jeg ser bra ut! Bra bilde, som er dratt "bitte litt" for langt i photoshop:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult bilde, og ikke minst motiv! Men sier meg enig i Martin. Bilen er overeksponert (du mister detaljene i det hvite på bilen) og samtidig så er bakgrunnen undereksponert (mister detaljer i skogen til venstre for bilen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er "før" bildet av Alfaen

8200105090_2667cb1254_b.jpg

 

Dette var tøfft!

 

Fester du denne riggen på bilen du tar bilde av? Eller en bil som kjører forran?

 

Er det bare vid vinkel, eller er den armen der flere meter lang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er festet til bilen som kjører og vidvinkel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er festet til bilen som kjører og vidvinkel

 

What he said! :)

 

Armen er 6meter lang på det meste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 meter? Satan. Da må du stole greit på de sugekoppene. Et kamera på ~1kg i enden av en 6m lang stang er jo en del kraft...

 

Det der er nesten noe jeg må prøve selv. Med et slik oppsett trenger man vel nesten ikke ha fart på bilen? Det holder at den triller noen meter bare, for å få uskarphet på hjul og bakgrunn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte bilder, himmelen var kanskje litt for utbrent for min smak, kanskje prøvd og dempet higlights i raw? Visst ikke det er sola som brenner det helt ut uansett. :) Var inne på bloggen din også :) Ser du skriver du hadde fått nytt kamera og test bilder, hadde vert artig om du hadde nevnt hvilket kamera du hadde kjøpt deg da? :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte bilder André! Disse var helt etter min smak :)

 

Når kan du ta bilder av min? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte bilder, himmelen var kanskje litt for utbrent for min smak, kanskje prøvd og dempet higlights i raw? Visst ikke det er sola som brenner det helt ut uansett. :) Var inne på bloggen din også :) Ser du skriver du hadde fått nytt kamera og test bilder, hadde vert artig om du hadde nevnt hvilket kamera du hadde kjøpt deg da? :) hehe

 

Takk skal du ha! Highlights er dempet så mye som det går, i tillegg til at jeg har gjort himmelen mørkere. Bildene er tatt mot sola, så det er som du sier den som brenner det helt ut. Hehe, ja, det kan kanskje være greit å nevne. Har kjøpt Nikon D800 :)

 

Flotte bilder André! Disse var helt etter min smak :)

 

Når kan du ta bilder av min? :P

 

Tusen takk!

 

Tja, en dag begge har tid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk!

 

Tja, en dag begge har tid?

Får ta turen når bilen er ferdig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! Highlights er dempet så mye som det går, i tillegg til at jeg har gjort himmelen mørkere. Bildene er tatt mot sola, så det er som du sier den som brenner det helt ut. Hehe, ja, det kan kanskje være greit å nevne. Har kjøpt Nikon D800 :)

 

 

Gratulerer med D800 :) Jeg gikk for det samme , hadde D90 før. Har satset på objektiver frem til nå og hatt d90 lengst mulig. Så valget stod mellom D600 og D800, endte med D800 etter mye om og men :P Fornøyd så langt, hva er din erfaring ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta turen når bilen er ferdig :D

 

Du får gi en lyd :)

 

Gratulerer med D800 :) Jeg gikk for det samme , hadde D90 før. Har satset på objektiver frem til nå og hatt d90 lengst mulig. Så valget stod mellom D600 og D800, endte med D800 etter mye om og men :P Fornøyd så langt, hva er din erfaring ?

 

Takk skal du ha :) Og gratulerer med D800 til deg og. Jeg hadde også D90 før, hvor jeg hadde 35 f/1.8, 50 f/1.4 og Tamron 17-50 f/2.8. Synes D90 var et bra kamera, men hadde siklet på D800 helt siden det kom ut, og jeg ønsket meg de egenskapene et fullformatkamera har. Jeg var egentlig fast bestemt på D800, men siden studentøkonomien er noenlunde trang, så begynte jeg å kikke på D600. Det ble litt om og men her og, før jeg fant ut at jeg ikke ville bli 100 % fornøyd med D600. Jeg er utrolig fornøyd med valget mitt og kan lett si at D800 er en helt annen verden enn D90. Plutselig ble alle begrensninger borte :)

 

Legger også ved ett bilde, så det ikke bare blir kameraprat her :)

 

Gate-2-Web.jpg

 

 

Ny oppdatering på bloggen for de som er interessert i det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er litt stille her for tiden. Selv har jeg knapt rørt kamera det siste halvåret, men når jeg fikk sommerfelger på A6'en fikk jeg i det minste en god grunn til å ta det med ut en tur :P

 

8664217724_f5272dbfea_o.jpg

 

Camera Canon EOS 5D Mark III

Lens Model EF70-200mm f/2.8L IS II USM

Exposure Program Manual

Exposure 0.01 sec (1/100)

Aperture f/2.8

Focal Length 120 mm

ISO Speed 640

Exposure Bias 0 EV

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent as always Joachim:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vare ute og lekte litt med både bil og kamera tidligere i dag.

 

IMG_0685.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nikon D5000 Med Sigma Dc 18-200mm

 

DSC_0259.jpg

DSC_0288.jpg

DSC_0282.jpg

DSC_0268.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha hatt (nok) en kreativ bølgedal har jeg tenkt litt på hva jeg gjør når jeg er ute og tar bilder og sett at jeg ofte overkompliserer ting slik at litt av moroa blir borte. Derfor stakk jeg ut igår uten stativ, uten blitzer - kun med kamera og ett objektiv. Så skulle jeg se hva jeg fikk til.

 

Gikk da å få til noe alikevel :)

 

8706973382_0c1462f0f5_o.jpg

 

Camera Canon EOS 5D Mark III

Exposure 0.02 sec (1/50)

Aperture f/6.3

Focal Length 40 mm

ISO Speed 500

Exposure Bias 0 EV

Lens Model EF17-40mm f/4L USM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha hatt (nok) en kreativ bølgedal...

 

Najs!

 

Morsomt å se bildene dine i Porscheklubbens medlemsblad.

Du har såpass særpreg at de var lett å finne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8713062449_e8a68889b5_c.jpg

 

Camera Canon EOS 5D Mark III

Exposure 2,5 sec

Aperture f/10

ISO Speed 100

Lens Model EF 17-40mm f/4L USM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde jeg tok av Derbyen, husker dessverre ikke detaljer for bildet da kamera var lånt og jeg bare lekte litt med innstillingene.

 

DSC5531.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.