#476 Skrevet Mars 20, 2008 Ett av flere hundre bilder jeg knipset i full fart fra arbeidsplassen Color Magic, kl 1812. Lukkertid 1/400, ISO 1600. Forhåpentligvis er dette ett av de bildene med tilnærmet vannrett horisontal. "Solnedgang i Skagerak" Dette bildet er tatt fra lugaren min på dekk 3, bare et par meter fra vannlinja, kl 0550 på morgenen... Det er noen urenheter i bildet, men det er litt vanskelig å pusse vinduet på utsiden Lukkertid 1/13 sek, ISO 800. "Morgenmøller" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#477 Skrevet Mars 20, 2008 Sånn da, ett par til: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#478 Skrevet Mars 21, 2008 Her er et bilde av katten, tatt av min samboer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#479 Skrevet Mars 21, 2008 prøve av månen i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#480 Skrevet Mars 22, 2008 Påskefjellet! Ble ikke så bra, men slenger det ut alikevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#481 Skrevet Mars 22, 2008 bra stemningsbilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#482 Skrevet Mars 22, 2008 litt storm på hytta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#483 Skrevet Mars 22, 2008 Her kommer et litt "lengre" stemningsbilde Canon 40D Sigma 18-200mm 18mm, f11 1/250sek ISO 100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#484 Skrevet Mars 22, 2008 Blenderåpning f/5,6 ISO 100 Lukkerhastighet 1/100 sec Brennvidde 41 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#485 Skrevet Mars 22, 2008 Tøft bilde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#486 Skrevet Mars 22, 2008 Her kommer et litt "lengre" stemningsbilde Sweet! En liten tur i PS og fått fjernet skyene hadde det blitt perfekt Hvordan linse bruker du? Har du noen info på blenderåpning, ISO, lukkerhastighet og brennvidde på dette bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#487 Skrevet Mars 22, 2008 Post oppdatert! Er rimelig fersk i PS, men skal gjøre et forsøk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#488 Skrevet Mars 22, 2008 Her kommer et uten skyer: Hadde kanskje gjort seg med en liten ramme rundt. Brenner ut litt mot den hvite/grå bakgrunnen her på forumet EDIT: Ser jeg sleiva litt på venstre side der.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#489 Skrevet Mars 23, 2008 Her kommer et uten skyer: Syns orginalen var finere med mere liv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#490 Skrevet Mars 23, 2008 Enig der. Dette er fra omtrentlig Gaustablikk-området? Uansett, her bør det være skyer;) Det hører hjemme i denne naturen. Nydelige bilder! Likte både stemningsbildet med skyer, og stearinlyset. Ser lett at folk her er mer kreative enn meg når det kommer til motiver. Et godt foto handler jo mer om øye for motiv enn det tekniske utstyret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#491 Skrevet Mars 23, 2008 et av anlegge mitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#492 Skrevet Mars 23, 2008 Ett jeg tok i nabogarasjen...uredigert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#493 Skrevet Mars 23, 2008 her kommer et bidrag fra meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#494 Skrevet Mars 23, 2008 Enig der. Dette er fra omtrentlig Gaustablikk-området? Uansett, her bør det være skyer;) Det hører hjemme i denne naturen. Nydelige bilder! Likte både stemningsbildet med skyer, og stearinlyset. Ser lett at folk her er mer kreative enn meg når det kommer til motiver. Et godt foto handler jo mer om øye for motiv enn det tekniske utstyret. Er enig med både John-Arne og deg her. Synes bildet ble best med skyer ja. Og som du så rett sier så er dette fra Gaustablikk første del av påsken med Gaustatoppen til høyre i bildet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#495 Skrevet Mars 23, 2008 Legger inn et til jeg: Tatt med Fujifilm Finepix F30 8mm, f 2.8 1/105 sec ISO 200 Har vel egentlig funnet min nisje i bilde verdenen. Liker bilder med lite farge, gjerne svart hvit, men med sterke fargedetaljer rundt om i bildet. Så det blir trening i PS fremover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#496 Skrevet Mars 23, 2008 Hvordan er dette med objektiver. Kan man bruke objektiver fra speilrefleks til digital speilrefleks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#497 Skrevet Mars 23, 2008 Hvordan er dette med objektiver.Kan man bruke objektiver fra speilrefleks til digital speilrefleks? For Nikon passer all optikk fra 1976 på dagens modeller. D3 som er et fullformat kamera kan få litt vignett hvis man bruker objektiver beregnet for DX modeller (crop kamera) Mange eldre objektiver går også. For canon husker jeg ikke men er en del mer komplisert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#498 Skrevet Mars 23, 2008 For Nikon passer all optikk fra 1976 på dagens modeller. D3 som er et fullformat kamera kan få litt vignett hvis man bruker objektiver beregnet for DX modeller (crop kamera)Mange eldre objektiver går også. For canon husker jeg ikke men er en del mer komplisert. Hehe... typisk. Sitter med Canon EOS 400D Dollar kursen er jo så lav, så ikke mange kronene for objektiv fra statene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#499 Skrevet Mars 23, 2008 Hehe... typisk.Sitter med Canon EOS 400D Dollar kursen er jo så lav, så ikke mange kronene for objektiv fra statene Hvis det er nye objektiver du ska ha er det ikke noe problem. Eneste er fullformat kamerane som man må bruke fullformat objektiver på for å unngå vignett. Andre veien går det helt fint. Bruk denne tråden for å diskutere utstyr: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=89721& 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#500 Skrevet Mars 23, 2008 Her er noen jeg tok i påsken: ISO 3200 (håndholdt) ISO 3200 (håndholdt) ISO 3200 (håndholdt) Legg merke helikopteret oppe til venstre i bildet. Meg på påsketur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...