Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Corrado i solnedgang. Tatt med ISO 800. Kun justert størrelse (pga photobucket)

 

Er det gamlebilen til Jonas? Like pen fortsatt ser jeg :) Og fine bilder !

 

PS: Prøv med litt lenger lukkertid og lavere ISO så slipper du så mye støy i bildet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er SilverBullet som ble tatt inn i landet i 1997 av Geir René Johansen og senere eid av Jonas Fekjær.

 

Takk for tips! Har ikke stativ ennå, og det var ubehagelig å ligge på bakken :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder ISO-støy, så er photoshop elements 5 iallefall genial til å fjerne denne støyen uten å gjøre bildet for utvisket. Jeg har ikke testet dette på 6ern enda, fordi det fant ut at C:\Documents and settings\All Users var en lur plass å stappe ting, selv når jeg spesifikt hadde flytta min egen My Documents etc til en annen disk fordi C: gikk tom (jeg har satt opp C: som en 9GB partisjon, i den tro at det skulle "være nok for alle". Big mistake.).

 

Uansett, jeg mener det er i filters-menyen eller noe slikt noe (jeg sitter ikke foran PCen akkurat nå, så litt vanskelig å sjekke), og så heter den noe så kjipt som "Reduce Noise". Du må bare leke med settingene for å se hva du synes blir best på det ene bildet, men den funksjonen har iallefall reddet mangt et bilde for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg eller ikke; jeg bruker ikke Photoshop. Bildene går kun gjennom en ørliten behandling i Microsoft Photo Editor : eek : (kontrast/lys/gamma)

Skal få installert Photoshop (og lære meg dette) når laptop'en har gjennomgått en aldri så liten (og høyst nødvendig) formattering...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg eller ikke; jeg bruker ikke Photoshop. Bildene går kun gjennom en ørliten behandling i Microsoft Photo Editor : eek : (kontrast/lys/gamma)

Skal få installert Photoshop (og lære meg dette) når laptop'en har gjennomgått en aldri så liten (og høyst nødvendig) formattering...

: eek :

 

Nei, akkurat det med å manipulere bilder etter de er tatt, sånt etterlater jeg til PS. Gjerne elements-versjonen, fordi den gjør så mange ting så utrolig enkelt. Eneste problemet er at i v4 så fikk jeg iallefall et problem med å legge til bilder etter en stund, jeg er usikker på om det var en bug i gamle PS:E4 eller om det bare var C: diskplass-problematikken som beit meg IGJEN, men det er noe å passe på. Selve bildene er selvsagt fremdeles ok.

 

Men som sagt, siden jeg fremdeles er OT: til nå har jeg bare sett HDR som funksjonalitet i full PS som ikke er i PS:E, og f.eks lysjustering er evig mye enklere i PS:E enn PS. Må leke litt med 6ern nå og se hvordan justering osv er der, eller om den største endringen de har gjort er å gjøre alt goth (dvs mørkt som f)...

 

Nei, bør vel stoppe nå, så folk kan komme tilbake on topic : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er SilverBullet som ble tatt inn i landet i 1997 av Geir René Johansen og senere eid av Jonas Fekjær.

 

Morro å se igjen denne bilen. Håper du tar like godt vare på denne bilen som det Geir gjorde:) Han går vel i kategorien pedant og er utrolig flink og nøye.

 

Her kommer et bilde jeg tok med den nye Zoom linsa mi for noen uker siden på Hemsedal. Alle bildene er egentlig samme bilde, kun beskjært/zoomet. Ellers ingen justeringer.

Må si jeg er veldig fornøyd med skarpheten med tanke på at det er tatt på frihånd, uten IS og med brennvidde på 200mm:)

 

Bildet er tatt fra billett luka i Hemsedal og opp mot den toppen som ligger til høyre for Ronin heisen (Røgjin?)

 

Kamera: Canon EOS 30D

Objektiv: EF 70-200 4.0L USM

200mm f/7,1, 1/640 sec, ISO100

Img_2568_s.jpg

Img_2568_m.jpg

IMG_2568_l.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine bilder:) Slenger ut et par til eg:)

 

juhjt0.jpg

 

25spwl2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine bilder:) Slenger ut et par til eg:)

 

juhjt0.jpg

 

Snakker vi skremt pusekatt?:P

 

25spwl2.jpg

 

Skriv gjerne verdiene på dette bildet, hvis du vil. Er interessant å se hvordan man får til skikkelige bilder av flammer:)

 

 

Blir noen bilder fra meg etter hvert også, straks jeg lærer meg å bruke mitt nyinnkjøpte Nikon D40: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skriv gjerne verdiene på dette bildet, hvis du vil. Er interessant å se hvordan man får til skikkelige bilder av flammer:)

 

 

Blir noen bilder fra meg etter hvert også, straks jeg lærer meg å bruke mitt nyinnkjøpte Nikon D40: rolleyes

 

Du skjønner det at jeg er for det meste full når jeg tar bilder av andre ting en biler:p Sååååå og få meg til og hukse innstillingene er like umulig som det er for et menneske å bestemme over sin egen fødsel: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg eller ikke; jeg bruker ikke Photoshop. Bildene går kun gjennom en ørliten behandling i Microsoft Photo Editor : eek : (kontrast/lys/gamma)

Skal få installert Photoshop (og lære meg dette) når laptop'en har gjennomgått en aldri så liten (og høyst nødvendig) formattering...

 

Et lite tips: Det fulgte med et program med kameraet, Digital Photo Professional, som faktisk er ganske bra til å behandle bilder med. Der har du fulle muligheter til å justere kontrast/lys/gamma, og lagre bildet i det formatet du vil. Etter at jeg fikk dette med EOS-en min, bruker jeg Photoshop mindre og mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skjønner det at jeg er for det meste full når jeg tar bilder av andre ting en biler:p Sååååå og få meg til og hukse innstillingene er like umulig som det er for et menneske å bestemme over sin egen fødsel: haha :

Det ligger vel EXIF-info i bildet, hvertfall i den versjonen du la inn fra kameraet;) Der står alt slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger vel EXIF-info i bildet, hvertfall i den versjonen du la inn fra kameraet;) Der står alt slikt.

 

har ikke orginalene lenger. Forandret format på dei og kjørte de igjennom PS. Sååå, er det fortsatt mulig og hente fram informasjonen da:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS beholder den informasjonen såvidt jeg vet. Det er bare å sjekke det, PS skal vise informasjonen og, så er jo bare å åpne der og se.

 

(med forbehold om at jeg ikke tar altfor mye feil, har ikke PS lett tilgjengelig her jeg sitter akkurat nå.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette ble ganske kult jeg, bare fått "bakgrunnen" skarp også

VACNHovedtreff-07227.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget tøft bilde!

Må nesten spørre hvordan du fikk tatt bilde fra den vinkelen? Hvor stor fart hadde bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildeopptak gjort med modell: NIKON D40

Programvare: Adobe Photoshop CS2 Windows

Eksponeringstid: 0.004

Blendertall: 4.5

Eksponeringsprogram: 1

ISO-hastighet: 200

Eksponeringsavvik: 0

Største blenderåpning: 4.3

Målemodus: 5

Lyskilde: 0

Blits: 29

Brennvidde: 34

Målemetode: 2

Egendefinert gjengivelse: 0

Eksponeringsmodus: 1

Hvitbalanse: 0

Digital zoomverdi: 1

Brennvidde i 35 mm film: 51

juhjt0.jpg

 

25spwl2.jpg

 

Bildeopptak gjort med modell: NIKON D40

Programvare: Adobe Photoshop CS2 Windows

Eksponeringstid: 0.004

Blendertall: 3.5

Eksponeringsprogram: 1

ISO-hastighet: 200

Eksponeringsavvik: 0

Største blenderåpning: 3.6

Målemodus: 5

Lyskilde: 0

Blits: 0

Brennvidde: 18

Målemetode: 2

Egendefinert gjengivelse: 0

Eksponeringsmodus: 1

Hvitbalanse: 0

Digital zoomverdi: 1

Brennvidde i 35 mm film: 27

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildeopptak gjort med modell: NIKON D40

Programvare: Adobe Photoshop CS2 Windows

Eksponeringstid: 0.004

Blendertall: 4.5

Eksponeringsprogram: 1

ISO-hastighet: 200

Eksponeringsavvik: 0

Største blenderåpning: 4.3

Målemodus: 5

Lyskilde: 0

Blits: 29

Brennvidde: 34

Målemetode: 2

Egendefinert gjengivelse: 0

Eksponeringsmodus: 1

Hvitbalanse: 0

Digital zoomverdi: 1

Brennvidde i 35 mm film: 51

juhjt0.jpg

 

25spwl2.jpg

 

Bildeopptak gjort med modell: NIKON D40

Programvare: Adobe Photoshop CS2 Windows

Eksponeringstid: 0.004

Blendertall: 3.5

Eksponeringsprogram: 1

ISO-hastighet: 200

Eksponeringsavvik: 0

Største blenderåpning: 3.6

Målemodus: 5

Lyskilde: 0

Blits: 0

Brennvidde: 18

Målemetode: 2

Egendefinert gjengivelse: 0

Eksponeringsmodus: 1

Hvitbalanse: 0

Digital zoomverdi: 1

Brennvidde i 35 mm film: 27

 

:confused::confused: Hvor finer du denne informasjonen?????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat der tror jeg Tom Are har kopiert infoen fra Opera (Høyreklikk --> Egenskaper for bilde).

 

En anne måte å få frem infoen på er å lagre bilde til maskinen. Høyreklikk på bildefilen --> Egenskaper --> Sammendrag --> Avansert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat der tror jeg Tom Are har kopiert infoen fra Opera (Høyreklikk --> Egenskaper for bilde).

 

En anne måte å få frem infoen på er å lagre bilde til maskinen. Høyreklikk på bildefilen --> Egenskaper --> Sammendrag --> Avansert.

 

AHA!

:P

 

Takker: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget tøft bilde!

Må nesten spørre hvordan du fikk tatt bilde fra den vinkelen? Hvor stor fart hadde bilen?

 

Hengende ut av vinduet i 60-70km/t. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vondt og møte veistikker da gett:p

 

 

 

Et til her:

Samme modus som på de forrige

qss3km.jpg

 

Ninja katt:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,stemmer det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bidrag fra meg også.

 

Petter Solberg, WRC Sverige 8. februar 2008.

Kamera: Canon EOS 30D

Objektiv: Canon 70-200 f2.8 IS

Lukkertid 1/100 sekund

Blender 3.5

Brennvidde 120mm

ISO 100

Exponeringkompensasjon +1

 

Flere bilder her: http://www.lensbug.com

WRC_Sweden_08_Petter_Solberg.jpg

 

 

 

-Thomas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bidrag fra meg også.

WRC_Sweden_08_Petter_Solberg.jpg

Pen bil (faktisk), men bare synd fronten har litt bevegelsesblur på seg. Du burde vel kanskje ha gått opp til 1/125 eller 1/160, eller du stod kanskje litt for nærme. Jeg har altfor mange bilder selv hvor jeg har fått selve midten på bilen skarp, men fronten og baken er akkurat bittegranne blurret, som for meg ødelegger bildet :( Alt annet var etter mitt syn her korrekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Onsdag 5 Mars arrangerte noen på Bilforumet åpen kjøring på glattkjøringsbanen i Skien, i sammarbeid med NAF.

 

Prøvde å ta noen bra bilder, men jeg sliter med å fokusere på skikkelig.

Dette er vel de beste bildene:

 

DSC_0033.jpg

 

DSC_0046.jpg

 

DSC_0015.jpg

 

Jaja, vet ingen av dem er vag :P

 

Vil gjerne ha forslag til hvordan man tar enda bedre bilder av biler i fart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.