Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Det der ble jo litt stilig! :)

 

Ja det ble ikke så værst til å være et vanlig digitalcam:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen: Knallbra bilde! Likte veldig godt selve helheten og stemningen i bildet. Eneste negative er at du kunne ha tatt med litt mer av motivet på venstre side, da det er "kuttet" av rett over noen rør og sånn som kunne vært fint å fått med seg hele av.

Kanskje det kan være en ide å justere noe av bildet istedetfor hele bildet?

Etter mine kunnskaper og hva jeg vet, så er ikke dette mulig med Photomatix, ihvertfall ikke som jeg har fått med meg. Er fortsatt i begynnerstadiet på HDR, så er ikke utlært etter 3 HDR bilder:) Men nå har jeg ihvertfall fått PS på laptopen min, så da er det mulighet for å lære litt mer justering der og, så da er det bare å knipse i vei for min del og redigere som en gal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen: Knallbra bilde! Likte veldig godt selve helheten og stemningen i bildet. Eneste negative er at du kunne ha tatt med litt mer av motivet på venstre side, da det er "kuttet" av rett over noen rør og sånn som kunne vært fint å fått med seg hele av.

 

Takker:) Ja kunne sikker fått med med mer av røran..er veldig på bynnerstadie så må bare prøve meg litt fram

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mine kunnskaper og hva jeg vet, så er ikke dette mulig med Photomatix, ihvertfall ikke som jeg har fått med meg. Er fortsatt i begynnerstadiet på HDR, så er ikke utlært etter 3 HDR bilder:) Men nå har jeg ihvertfall fått PS på laptopen min, så da er det mulighet for å lære litt mer justering der og, så da er det bare å knipse i vei for min del og redigere som en gal.

 

Selvsagt. Det var et pent bilde med mye potensiale, så er bare å herje til du får det til å se bra ut. Det er mye : bh :, men til syvende og sist er det jo alltid verd det. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er for all del ingen fotograf, men er da litt morro å leke seg meg speilrefleks da:)

Gamle 80en:

 

DSC_0335.jpg

 

DSC_0336.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et til prøvd meg litt fram =)

IMG_3307copy-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morro med lukkertid. ;)

Her er noen jeg tok for en stund tilbake.

80430.jpg

75887.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder på jobb idag.. Hadde jeg bare hatt et skikkelig camera, så kunne dette blitt riktig så fine bilder: bh :

 

IMG_1754 (Medium).jpg

IMG_1762 (Medium).jpg

IMG_1765 (Medium).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg på et par bilder igår jeg også. Er fremdeles ganske uerfaren med både kamera og etterbehandling, men jeg håper det kommer seg etterhvert.

 

Vacnmerkecopy.jpg

 

Felgcopy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med at bildene blir "kornete" støy ???

Selv om iso står på 100.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med at bildene blir "kornete" støy ???

Selv om iso står på 100.

 

Ved lang lukkertid?

 

Legg ut et eksempel og få med exif verdier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg på litt bilder i går kveld. Var ingen som ble sånn kjempe, men syntes dette ble litt kult med at jeg fikk med hele månen og ikke bare den delen som lyste opp.

Tatt med Canon EOS300D på stativ og Sigma 18-125mm linse.

IMG_6132.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg på litt bilder i går kveld. Var ingen som ble sånn kjempe, men syntes dette ble litt kult med at jeg fikk med hele månen og ikke bare den delen som lyste opp.

Tatt med Canon EOS300D på stativ og Sigma 18-125mm linse.

 

Har hørt at månen er et av de vanskeligste motivene en kan ta bilder av, og det beste tidspunktet for å ta bilde av den er når den er fremme før det er ettermiddag osv. Da kan en se krater etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hva folk syntes om dette bildet jeg knipset i går :)

 

nikond80rose.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hva folk syntes om dette bildet jeg knipset i går :)

 

nikond80rose.jpg

 

Fin fint:)

 

Hvordan gjør man dette:confused: Gjorde det for noen år siden men finner ikke det ut på nye PS..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager nytt adjusment layer innen Hue\Saturation , så setter du saturation til -100. Bildet er da blitt sort hvitt. Så bruker du brush tool til å male rosen rød igjen. Brukte en Hard Round 19 og 100% i opacity. Tar litt tid å du må endre størrelsen på brushen noen ganger for å klare å bare male rosen rød og ikke bakgrunnen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved lang lukkertid?

 

Legg ut et eksempel og få med exif verdier

 

Hehe - mulig jeg bare var trøtt i går for nå ser de mye bedre ut.

 

Får prøve meg litt mer frem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaaaah.. Nå hukset jeg det=) Her er en liten test:p 2ur73hu.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja...får legge ut et bilde jeg også da. Er absolut ingen fotograf og en newbie i PS, men slenger det ut alikevel før og etter.

Merker den største fellen å gå er i å over do it!

 

frogetter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok dette noen år tilbake. Bildet er ikke redigert på hidden, ingen triks. :)

 

02juni03074.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, fett bilde.. Engelen Sverre... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, fett bilde.. Engelen Sverre... :D

 

Siden jeg tok bildet så er det nok ikke meg. :)

 

Har flere i samme serien, men synes dette var best. Ser ut som skyene former seg rundt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett et dritkult bilde ja... Ser det med skyene og nå...!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

149776o.jpg

 

Tok dette i kveld. det eneste om er gjort er at det er mindre i størrelse enn orginal fotoet.

 

Noen tips til redigering på dette bildet i PS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.