A90 med S2 3B motor,STARTA I KVELD!!

Anbefalte innlegg

Prøver å få start på 90`n i kveld, men den er ikke sammarbeidsvillig:o

 

Tenning skal være grei, gnist og nye plugger

Har bensin frem til fuelfail , og det er strøm på dysene når vi ikke kinner....

 

Men ingen bensin på stempler/plugger....

 

Var såvitt respons i begynnelsen ,og virka som den skulle starte, men har død helt ut nå...

 

Noen tips??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veiv sensoren? så lenge ikke dysene trigger så kan det være omdreining sensoren.. er usikker på om denne sitter i fordeleren på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er litt rart at den var med i begynnelsen da?.... var nesten så den skulle starte... hosta litt, men hørte ikke mer siden :)

 

Har gitt opp for kvelden,

 

(Siden alle andre har fått start på med 7A svinghjul, så gjør sikkert ikke min det :D )

Hva er resultatet av feil plassert triggerpinne på svinghjul?... vil den åpne dysene på feil tidspunkt, eller ikke åpne i det hele tatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil vel ikkje opne i det heile då. går bensin pumpa? ville vel ikkje gnistra viss trigersignalet va feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil vel ikkje opne i det heile då. går bensin pumpa? ville vel ikkje gnistra viss trigersignalet va feil

 

Fant ut at Bensinpumpa fikk ikke Strøm via releet, så til den la vi en mildertidlig ledning fra batteri, og kjørte den manuelt når vi prøvde å fyre.

 

Kan det være noe der? at at dysene ikke åpner når bensinpumpe releet ikke ville funke??

 

Forresten: Alle sikringene som går til motor på 3b nettet har 12v og er ok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo få start på'n i år! Ikke lenge igjen nå :P

Satser på i morgen da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd en annen fordeler?

 

Nei, har ikke det:)

 

Prøver med 7A fordeler, kan det har noe å si??

Er jo gnist....

 

Regner med jeg ikke får gnist i det heletatt hvis hallgiver er synderen?

 

Leste også at hallgiver,tenningsmodul , massemåler er på samme rele som bensinpumpe....

Men bensinpumpa ville ikke gå, men fikk utslag på volt meteret på masse måler....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordeler, rotor og fordelerlokk er jo fra en 7A-motor, men tror ikke det er gnist som er problemet. Gnist kommer det i massevis, men dysene vil ikke åpne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo få start på'n i år! Ikke lenge igjen nå :P

Satser på i morgen da :D

 

Reiser bort i morgen, så hvis den ikke velger å starte selv: klø :, så tror jeg plan: "oppstart før jul" er i vasken: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jula varer helt til påske da ;)

 

Men hvis du er sikkert på at du har gnist er det værre. Tvangstyr bensinpumpa? Sjekk feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jula varer helt til påske da ;)

 

Men hvis du er sikkert på at du har gnist er det værre. Tvangstyr bensinpumpa? Sjekk feilkoder?

 

 

 

Fant ut at Bensinpumpa fikk ikke Strøm via releet, så til den la vi en mildertidlig ledning fra batteri, og kjørte den manuelt når vi prøvde å fyre.

 

Kan det være noe der? at at dysene ikke åpner når bensinpumpe releet ikke ville funke??

 

Forresten: Alle sikringene som går til motor på 3b nettet har 12v og er ok

 

Bensinpumpa er så tvangsstyrt som den kan bli ;) Problemet er bare at det ikke kommer en dråpe bensin ut av dysene, enda det er strøm på de. Er akkurat som det ikke kommer styringssignal fra hjernen..

 

 

Vagcom fikk vi ikke koblet til da den ene diagnosepluggen (Hvite(brune?)) ikke er på ledningsnettet.. Den er iallefall ikke sammen med den Blå og Sorte pluggen slik det er på 7A-nettet og på min S2..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jula varer helt til påske da ;)

 

Men hvis du er sikkert på at du har gnist er det værre. Tvangstyr bensinpumpa? Sjekk feilkoder?

 

Ja tror jeg får leve på den :P

 

Jepp gnist var det, og bensinpumpa ble tvangstyrt...

 

Heh....: flau :... fikk ikke noe ut av vagcom.

Ville ikke sammarbeide den heller....: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, hadde jo akkurat samme problem med s2`n, men husker f.. ikke hva jeg gjorde. Kan jo ikke være at 5 dyser er ødelagt heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte vi skulle ta ut fuelrail og dysene, men fant ut at det var liten vits... da det vart tørt på alle sylindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slru av innløpet til fuelrail og sjekk om det kommer bensin for sikkerhetsskyld. Mål begge sensorene til veiva. Blink ut feilkoder hvis ikke vagcom vil samarbeide. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin kom det, så den er grei:)

 

Jepp..får prøve å måle ut kontaktene... takk for tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke blinket ut feilkoder heller så lenge den ene diagnosepluggen ikke er der.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare 2 kontakter på dette ledningsnettet...(svarte og blå kontakt + 2 rund øyde kabelsko).. ser ikke ut som det har vært flere heller..

 

Er merkelig det der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har jordet kabelskoene? Disse skal vel være jordet ved torpedoveggen? merkerlig med 2 plugger da, men du skal vel kun trenger hvit og svart, eller var det hvit og brun man brukte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kabelskoene hører til diagnose? fikk høre de skulle i sikringsboksen av en her på forumet... funderte litt over dette, så de ble ventet med :D

Så disse skal til jord?.. :D

 

Jepp, var det Vidar brukte på sin S2 også.... men på min var det bare svart og blå kontakt :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De brune må nok jordes. kan nok hende det kan være feilen der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se litt på det i morgen :), ny dag - nye muligheter

 

EDIT!! :Ehh... klarte ikke vente :D, men fant ikke noen god jord så med en gang...

 

Tar det i morgen

Blir det start, blir det feiring med masse øl ......

Blir det ikke start, blir det masse øl for å feiere at den starter snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kabelskoene ved diagnosepluggene er ikke brune, men Grønn\Gul mener jeg..? Alle de brune kabelskoene er jordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.