#1 Skrevet Desember 30, 2007 Prøver å få start på 90`n i kveld, men den er ikke sammarbeidsvillig:o Tenning skal være grei, gnist og nye plugger Har bensin frem til fuelfail , og det er strøm på dysene når vi ikke kinner.... Men ingen bensin på stempler/plugger.... Var såvitt respons i begynnelsen ,og virka som den skulle starte, men har død helt ut nå... Noen tips?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2007 veiv sensoren? så lenge ikke dysene trigger så kan det være omdreining sensoren.. er usikker på om denne sitter i fordeleren på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2007 Synes det er litt rart at den var med i begynnelsen da?.... var nesten så den skulle starte... hosta litt, men hørte ikke mer siden Har gitt opp for kvelden, (Siden alle andre har fått start på med 7A svinghjul, så gjør sikkert ikke min det ) Hva er resultatet av feil plassert triggerpinne på svinghjul?... vil den åpne dysene på feil tidspunkt, eller ikke åpne i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2007 vil vel ikkje opne i det heile då. går bensin pumpa? ville vel ikkje gnistra viss trigersignalet va feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2007 vil vel ikkje opne i det heile då. går bensin pumpa? ville vel ikkje gnistra viss trigersignalet va feil Fant ut at Bensinpumpa fikk ikke Strøm via releet, så til den la vi en mildertidlig ledning fra batteri, og kjørte den manuelt når vi prøvde å fyre. Kan det være noe der? at at dysene ikke åpner når bensinpumpe releet ikke ville funke?? Forresten: Alle sikringene som går til motor på 3b nettet har 12v og er ok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2007 Du må jo få start på'n i år! Ikke lenge igjen nå Satser på i morgen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2007 Prøvd en annen fordeler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2007 Prøvd en annen fordeler? Nei, har ikke det:) Prøver med 7A fordeler, kan det har noe å si?? Er jo gnist.... Regner med jeg ikke får gnist i det heletatt hvis hallgiver er synderen? Leste også at hallgiver,tenningsmodul , massemåler er på samme rele som bensinpumpe.... Men bensinpumpa ville ikke gå, men fikk utslag på volt meteret på masse måler.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2007 Fordeler, rotor og fordelerlokk er jo fra en 7A-motor, men tror ikke det er gnist som er problemet. Gnist kommer det i massevis, men dysene vil ikke åpne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2007 Du må jo få start på'n i år! Ikke lenge igjen nå Satser på i morgen da Reiser bort i morgen, så hvis den ikke velger å starte selv: klø :, så tror jeg plan: "oppstart før jul" er i vasken: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2007 jula varer helt til påske da Men hvis du er sikkert på at du har gnist er det værre. Tvangstyr bensinpumpa? Sjekk feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 30, 2007 jula varer helt til påske da Men hvis du er sikkert på at du har gnist er det værre. Tvangstyr bensinpumpa? Sjekk feilkoder? Fant ut at Bensinpumpa fikk ikke Strøm via releet, så til den la vi en mildertidlig ledning fra batteri, og kjørte den manuelt når vi prøvde å fyre. Kan det være noe der? at at dysene ikke åpner når bensinpumpe releet ikke ville funke?? Forresten: Alle sikringene som går til motor på 3b nettet har 12v og er ok Bensinpumpa er så tvangsstyrt som den kan bli Problemet er bare at det ikke kommer en dråpe bensin ut av dysene, enda det er strøm på de. Er akkurat som det ikke kommer styringssignal fra hjernen.. Vagcom fikk vi ikke koblet til da den ene diagnosepluggen (Hvite(brune?)) ikke er på ledningsnettet.. Den er iallefall ikke sammen med den Blå og Sorte pluggen slik det er på 7A-nettet og på min S2.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 30, 2007 jula varer helt til påske da Men hvis du er sikkert på at du har gnist er det værre. Tvangstyr bensinpumpa? Sjekk feilkoder? Ja tror jeg får leve på den Jepp gnist var det, og bensinpumpa ble tvangstyrt... Heh....... fikk ikke noe ut av vagcom. Ville ikke sammarbeide den heller.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 30, 2007 hmm, hadde jo akkurat samme problem med s2`n, men husker f.. ikke hva jeg gjorde. Kan jo ikke være at 5 dyser er ødelagt heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 30, 2007 Tenkte vi skulle ta ut fuelrail og dysene, men fant ut at det var liten vits... da det vart tørt på alle sylindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 30, 2007 slru av innløpet til fuelrail og sjekk om det kommer bensin for sikkerhetsskyld. Mål begge sensorene til veiva. Blink ut feilkoder hvis ikke vagcom vil samarbeide. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 30, 2007 Bensin kom det, så den er grei:) Jepp..får prøve å måle ut kontaktene... takk for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 30, 2007 Får ikke blinket ut feilkoder heller så lenge den ene diagnosepluggen ikke er der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 31, 2007 hvor er den da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 31, 2007 Det er bare 2 kontakter på dette ledningsnettet...(svarte og blå kontakt + 2 rund øyde kabelsko).. ser ikke ut som det har vært flere heller.. Er merkelig det der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 31, 2007 du har jordet kabelskoene? Disse skal vel være jordet ved torpedoveggen? merkerlig med 2 plugger da, men du skal vel kun trenger hvit og svart, eller var det hvit og brun man brukte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 31, 2007 Kabelskoene hører til diagnose? fikk høre de skulle i sikringsboksen av en her på forumet... funderte litt over dette, så de ble ventet med Så disse skal til jord?.. Jepp, var det Vidar brukte på sin S2 også.... men på min var det bare svart og blå kontakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 31, 2007 De brune må nok jordes. kan nok hende det kan være feilen der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 31, 2007 Får se litt på det i morgen , ny dag - nye muligheter EDIT!! :Ehh... klarte ikke vente , men fant ikke noen god jord så med en gang... Tar det i morgen Blir det start, blir det feiring med masse øl ...... Blir det ikke start, blir det masse øl for å feiere at den starter snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 31, 2007 Kabelskoene ved diagnosepluggene er ikke brune, men Grønn\Gul mener jeg..? Alle de brune kabelskoene er jordet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...