A90 med S2 3B motor,STARTA I KVELD!!

Anbefalte innlegg

Jau jau, oscilloskop eller ei, bilen var fortsatt ikke lysten på å starte... bytta begge Svinghjuls følerne :)

 

Hallgiver var litt vanskelig alene,så den får vente til i morgen.

Men jeg håper at det kansje kan være den nå da :(, selv om jeg og Jan fikk 5volt ut av den i helga.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker også om en måler dc;)

 

multimeter får du ikke mye ut av nei.. dem er ALT for trege til slike målinger. på et Oscilloskop så får en jo "opptegnet" pulsene på skjermen å kan regne ut hvor høy spenningen er.

Funker om man måler AC jo....samme måte som å måle ABS følere det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-som eg har forstått har du en 7A motor med en Hitachi motorstyring?

Å så har du 3B innsprutdyser? da ville jeg ha sjekket impedansen på 3B dysene før jeg ville koblet dem til en 7A styring,for impedansen til 7A dysene er veldig lav,så de må ha seriemotstandere som øker impedansen. de seriemotstanderene ligger som egen modul ved sikringsboksen (delenr. 893 906 260).

Etter det jeg har skjønt har ikke 3B styringer seriemotstandere,så da er det vel kansje å prøve å minke på motstanderene slik at strømmen gjennom 3B dysene blir høg nok til at de trigger?

Eller er jeg heilt på jordet? haha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han bruker vel ikke 7A styringen eller??!

NÅr jeg bygde om min så tok jeg bare vekk den formotstanden.. Kjørte med 7A svinghjul jeg og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 3b ecu, 3b motor eneste som er fra 7A er svinghjul og fordeler som blir brukt

 

dysene trigger å det kommer bensin nå, når bensinfilteret startet så startet dysene også;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okidoki,skjønte eg va heilt på jordet.

men da. til deg som har fjernet seriemotstanderene: skal du selge dem hvis dem bare ligger hjemme i skoffa å slenger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, rask oppsumering:

90 20v med 3B motor, 7A svinghjul - fordeler - og coil.

 

#Først så var det gnist, men ingen reaksjon fra bensinpumperele (grunnet feil innstilt fordeler)

 

#Nå er det fullfart på bensinrele, men ingen gnist :(

 

Gidda ikke se på den i dag....., kosa litt med den andre bilen min istedet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke litt i morgen....

 

Kan ta av ,å sjekke 7a pinnen ....

Men tviler faktisk på at den er for kort, mener den er like lang som den jeg har på 3B svinghjulet ,1,5cm eller no:)

Skal ta ut og montere fordeler EN gang til, for å være 110% sikker......

 

Var innom Simon H i dag, men droppa å ta ut fordeler`n hans.... da det er "litt" vanskelig :D

Jeg sjekke både 7A og 3B svinghjulet mitt i sta...de var like lange....men de er ikke mer en 10mm maks lang.

Men ikke fått sjekka om pinnene står på samme sted da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden 5-6stykker har fått start med 7A

Bensinpumpe releet fungerer, så regner jeg med den går fint med det svinghjulet:)

 

Tror det er noe annet tull nå..... Skal til bunns i det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger spent med i tråden din, dette er som en god påskekrim. Hvem/Hva er synderen...

Jeg skal selv bytte til 7A svinghjul på min AAN, med orginal Motronic ECU og er svært bekymret for at jeg skal komme ut for samme uråd. Men en ting jeg ser som kan bli ett problem for meg er at trigger tappen på svinghjulet er mye mindre enn på det orginale, men det er ikke sikkert det byr på problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja faen....Må vel ringe Poirot, han hadde løst denne :D

 

Mulig det er forskjell på Dobbeltmasse og enkelmasse svinghjul mtp størrelse på tappen??

7A og 3B Har iallefall like store :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ring derrik då blir det oppklart på ein time:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ring derrik då blir det oppklart på ein time:)

 

Hvis ikke det funker, så er McGyver den eneste løsningen:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kobla opp et par ledninger i kveld, som tydeligvis skulle ha 12v :)

Men fortsatt ingen gnist :(

 

-reg.reimhjula står på merkene, og svinghjulet har 0 merket i hullet på kassa.

-Så alt skal være greit der, Svinghjulsfølerne gir signal så den skal være grei....

 

-Prøvde annen Coilpakke , prøvde annen ECU , sjekka alle sikringer...og alle har 12v

-Bensinpumpa surrer og går...... og dysene fungerer :)

 

Skal sjekke hallgiver Èn gang til på fredag....... etter det vet ikke jeg :(

 

Får vel synke lavt å sende den til noen med peiling ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det? Er litt nysgjerrig serru :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næsj, har ikke gidda å sett noe mer på det denne uka...... skal ut å prøve et par ting i kveld :)

100 `n som har fått "the lovin" denne uka..... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, Hallgiver gir 5volt :) så den er frisk....

Men POS får ikke signal fra PIN 1 på ECU.... så etter litt feilsøking gav vi opp, Bosch Elektroverksted neste... :D

 

Synd å gi opp, men vi fant ikke noe feil noe sted....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"#&¤%#..... ingen tegn til liv på verkstedet.

 

De tvangskjørte gnist på fordeler..... og fortsatt ingen tegn til liv.

 

Så jeg har 2 valg:

-Ut med dasjbord og begynne å gå over alle kontakter og kabler.... å gå langveien å se om vi finner noe tull.

-eller få den opp på løftebukk, rive ut girkassa og bytte svinghjul,og monter 3B fordeler

 

Hva mener folket?

litt lei nå :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt svinghjul og fordeler, ville heller gjort det før jeg reiv ut dashen og gikk over alle ledningene i allefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd fordeler først jeg...litt skeptisk til 7A fordeleren igrunn så ville jeg prøvd svinghjul i tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er du sikker på at alt har riktig strøm?er du sikker på at pinnen på svinghjulet er der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, er ikke det nå lenger :( , siden det verken er gnist eller respons fra dysene....

Svinghjulet ble flytta rettover i fra 7A motoren.... så Triggerpinnen er på plass:)

(som forøvrig ga signal da vi testa det )

 

Har fått tilbud fra et velrenomert tuning firma om fastpris og garantert oppstart......., men det koster selfølgelig noen kr ;)

Så vi får se....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm jeg lurer på om det kan finnes 2 typer 7a? i og med att noen får startet på 7a svinghjul og noen ikke. har du sjekket at triggerpinen sitter på riktig plass?

 

Mener det er noen biltyper som har forskjellig motorstyring på like biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det jeg sitter og lurer på selv :)

Er jo litt rart at noen starter, og noen må bytte svinghjul for og få start....

 

Hadde ikke noe å sjekke det mot, så jeg gambla på at det gikk...... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok:p sjekka opp mot mitt aan svinghjul. men hvis du har et 3b svinghjul så tror jeg att jeg ville ha bytta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.