A90 med S2 3B motor,STARTA I KVELD!!

Anbefalte innlegg

den siste tingen du kan sjekke,er nedre veivdrevet der det skal sitte?kilen min hadde ryki,og flytta seg,så hos meg gikk den bare såvidt på tomgang og fikk bare gnist engang i blandt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kilen på nedre reim hjul er svakhet på dei motorane, viss dt ryker kommer timinga utavlage sjøl om den stemmer på register merka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er litt rart når merkene stemmer ganske så nøyaktig...: klø :,og her er det ikke signal inn på coil engang...

+at den ikke får bensin igjennom dysene som tidligere antatt...

Men ingenting er vel overaskelse nå: dum :,så det kan jeg jo sjekke:)

 

Er på leting etter en 3B fordeler, bytter den...hvis de ikke er liv ... så bytter jeg svinghjul.

 

Tenke høyt igjen: oppsummering :D, kansje det klarner noen hoder....:)

#-Bensinpumpa går, noe som tyder på at hallgiver,triggersignal,og rpm sensor har riktig timing?

#-Får ikke bensin,pga dysene åpner ikke....(test dyse...testa ok)

#-gnist er det ikke, ikke signal frem til coil, fra pin1 på ECU (ledningen er testa ok)

#-Verkstedet kobla opp så det ble gnist på pluggene pulser via eget apparat som monteres på fordelerlokk

fortsatt ingen tegn til respons.

#-Alle sikkringer som skal ha strøm, har strøm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkene stemmer dei forda om sporkilen er røken,men stempel 1 er kansje ikkje på topp når ventilane å teninga er klar for det. å viss ikkje fordeler. å svinghjuls føler er tima så vil ikkje dyser opne å ikkje gnist, har mangen fingrer på att du kan sjekke det, sjekk reimhjulet til registereima på veiven du, vit om mangen som har drite seg ut på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, takk for den...

 

Denne som skal settes til med 400nm eller noe??

bare å plukke av å se om den kilen er hel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, takk for den...

 

Denne som skal settes til med 400nm eller noe??

bare å plukke av å se om den kilen er hel...

 

Trenger ikke plukke av. Sett en pinne inn i plugghullet på syl 1 og vri rundt til pinnen er på topp. Sjekk så om nullmerket stemmer på reimhjulet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du tilgang til ett anna ledningsnett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke plukke av. Sett en pinne inn i plugghullet på syl 1 og vri rundt til pinnen er på topp. Sjekk så om nullmerket stemmer på reimhjulet. :)

 

Jepp, den er grei....

Når merkene forran stemmer, så har jeg O merket på svinghjulet helt nederst i hullet... jevnt med den "flate" kanten.

Dette er korrekt plassering?

 

Kjennes dog ut som det er greit, for den er litt vanskelig å få den akkurat på merkene forran..... akkurat som om når stemplet er på topp og vil snu :)

Men skal sjekkes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du tilgang til ett anna ledningsnett?

 

Nope, har nok ikke det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du kan gjøre for å sjekke at tappen er på rett plass er å telle antall tenner på startkransen fra 0-merket til triggerpinnen. Gjorde det sist jeg sjekket ett 7A mot 3B,og det var helt likt. Også lengden på tappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, den er grei....

Når merkene forran stemmer, så har jeg O merket på svinghjulet helt nederst i hullet... jevnt med den "flate" kanten.

Dette er korrekt plassering?

 

Hvis merket på svinghjulet stemmer med merket på kamdrevet er tappen på reimhjulet foran i orden: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Thorbjørn :)

 

Skal prøve meg med ny fordeler, og gå over div ledningsnett (IGJEN) :D

Så får vi se hva vi finner ut......

 

Leste noe om mulig forskjellig bensinpumperele her inne..... men dele nr`et stemte med orginalt S2 :)

så jeg utelukker den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Thorbjørn :)

 

Skal prøve meg med ny fordeler, og gå over div ledningsnett (IGJEN) :D

Så får vi se hva vi finner ut......

 

Leste noe om mulig forskjellig bensinpumperele her inne..... men dele nr`et stemte med orginalt S2 :)

så jeg utelukker den

For å utelukke feil på det kan du koble alle 4 sikringen til 12v konstant.....ville gjort det inntil jeg fikk start på bilen....da har du en feilkilde mindre.

Hvis du gjør det må feilen være i motorommet

Men da må du tvangskjøre bensinpumpa da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er vel at det ER 12v strøm på alle 4 sikringene:),og bensinpumpa går:)

Mulig du ikke viste dette?

For det er vel ikke vits å legge 12v konstant på sikringer som allerede har 12V....?

 

Så da har vi mest sannsynlig lokalisert feilen til motorrom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er vel at det ER 12v strøm på alle 4 sikringene:),og bensinpumpa går:)

Mulig du ikke viste dette?

For det er vel ikke vits å legge 12v konstant på sikringer som allerede har 12V....?

 

Så da har vi mest sannsynlig lokalisert feilen til motorrom?

Og du har det mens du kinner og?...det er viktig

Feilen må ligge i motorrom ja.....men som jeg har sakt før....ville jeg begynt med fordeler....

Skal plukke ut en 7a motor til uka...skal sjekke litt om jeg kan finne no forskjell på 3b og 7a fordeler da.

Da har jeg og tenkt å sjekke svinghjul da jeg har to 7a svinghjul og to 3b og sammenligne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt svinghjul og fordeler, så skal du se det blir start. ;) Har troa jeg. Ikkeno vits i å dulle mer med bastard-deler tror jeg, blir bare lei og umotivert av sånt.

 

Fordeler får du vel i løpet av helga, og svinghjul har du jo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt svinghjul og fordeler, så skal du se det blir start. ;) Har troa jeg. Ikkeno vits i å dulle mer med bastard-deler tror jeg, blir bare lei og umotivert av sånt.

 

Fordeler får du vel i løpet av helga, og svinghjul har du jo..

 

Ta noen bilder av fordelerne når du bytter da. Lurer litt på hva som er forskjell på de.: klø : Ser de ikke har samme delenr i etka. Tenkte kanskje at vinduet i spalte-plata ikke står på samme plass eller noe sånt.... Kjekt å vite i hvertfall hva som skiller de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve med 3B fordeler så fort jeg får tak i en :)

 

Går også noe raskere å bytte fordeler en svinghjul.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått en 3b motor og 7a i hus her i dag....

Så i dag fikk jeg sjekka alle svinghula jeg hadde og triggerpinnen var lik på alle sammen.

Eneste forskjell var vekta på de.

200 3B 7kg

S2 3B 9kg

7A 11kg

 

Skal se om jeg får sjekka fordelere i morgen...må bare få plukke ut den 7A motoren først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott info Christian :)

Så da skal Svinghjulet gå mycket bra :)

 

Venter i spenning på info om fordeler :D

 

Har forøvrig snakka med ES igjen om forsøk der , og det skulle la seg gjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja i dag fikk jeg hivd ut 7a motoren.....i morra går 3B motoren inn....

Så er det bare å koble litt ledninger som jeg snart kan i hodet...hehe

Sjekka begge to og de så like ut...men jeg leste her i sta at den hitachi driten på 7A skal ha 12v på hallgiver mens 3B bosch skal kun ha 5v.....dermed vil jeg si at du får start ved å bytte denne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nevnt dette til deg tidligere Bård? att ikke fordeleren fra 7a går på 3b motor..: )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, ser man det....

 

Fikk låne en 3B fordeler:) , men la merke til at den hadde et skada tannhjul....

Men får vel en fra Mr Skotheim i løpet av kort tid :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nevnt dette til deg tidligere Bård? att ikke fordeleren fra 7a går på 3b motor..: )

: klø :

Kan ikke huske det jeg men :P

Fått mye info i løpet av den siste mnd... så noe kan ha gått ut det andre øret :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.