A90 med S2 3B motor,STARTA I KVELD!!

Anbefalte innlegg

Okey, ser man det....

 

Fikk låne en 3B fordeler:) , men la merke til at den hadde et skada tannhjul....

Men får vel en fra Mr Skotheim i løpet av kort tid :)

 

Bytt drev til det fra 7An, det er likt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen gi eksakt svar på fremgangs måte ved bytte av drev?

 

Ser for meg at det sitter "litt".... Er vel pressa på, og låst med splint å det drevet der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen gi eksakt svar på fremgangs måte ved bytte av drev?

 

Ser for meg at det sitter "litt".... Er vel pressa på, og låst med splint å det drevet der..

Bare å dunke ut splinten med en dor...evt borr ut.

når spilten er ute er det bare å dra av drevet med handa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nevnt dette til deg tidligere Bård? att ikke fordeleren fra 7a går på 3b motor..: )

 

Er det slik å forstå at 7A fordeleren ikke kan benyttes på 3B motoren, fordi de arbeider på forskjellig spenningsnivå 5V og 12V ?

Det betyr vel at jeg også kommer til å få problemer med 7A fordeler på AAN også, eller arbeider de på samme spenningsnivå ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik å forstå at 7A fordeleren ikke kan benyttes på 3B motoren, fordi de arbeider på forskjellig spenningsnivå 5V og 12V ?

Det betyr vel at jeg også kommer til å få problemer med 7A fordeler på AAN også, eller arbeider de på samme spenningsnivå ?

 

AAN har vell ikke fordeler, den ha 5 coiler:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAN har vell ikke fordeler, den ha 5 coiler:)

 

Joda, men den har jo en fordeler bak på toppen, med signaler ut til tenningsmodulene og coilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAN har vell ikke fordeler, den ha 5 coiler:)

De første AAN kom med fordeler som hallgiver....de bruker 5v de og ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka begge to og de så like ut...men jeg leste her i sta at den hitachi driten på 7A skal ha 12v på hallgiver mens 3B bosch skal kun ha 5v.....dermed vil jeg si at du får start ved å bytte denne:)

 

Vil ikke dette da tilsi at man potensielt kan ha tatt livet av mange komponenter som ikke er beregnet for mer enn 5v?? : klø : Tenker at hjernen kan ha tatt skade i første omgang jeg da, det har jo vært mye 'diverse' uforklarlige problemer med bilen underveis.

 

Håper selvfølgelig ikke at det er tilfelle det da den ene hjernen er min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke dette da tilsi at man potensielt kan ha tatt livet av mange komponenter som ikke er beregnet for mer enn 5v?? : klø : Tenker at hjernen kan ha tatt skade i første omgang jeg da, det har jo vært mye 'diverse' uforklarlige problemer med bilen underveis.

 

Håper selvfølgelig ikke at det er tilfelle det da den ene hjernen er min..

 

Hjernen skal IKKE ha tatt skade av dette da 7A fordeleren gir ut 5V og hjernen skal ha 12V inn for å reagere. Vi målte 5V ut fra denne på 7A fordeleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke dette da tilsi at man potensielt kan ha tatt livet av mange komponenter som ikke er beregnet for mer enn 5v?? : klø : Tenker at hjernen kan ha tatt skade i første omgang jeg da, det har jo vært mye 'diverse' uforklarlige problemer med bilen underveis.

 

Håper selvfølgelig ikke at det er tilfelle det da den ene hjernen er min..

Igrunn ikke...7A skulle hatt 12v inn men fikk bare 5v...værre om det hadde vært andre veien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

INN ja, da blir det selvfølgelig noe annet.. My bad :) MEN HAR DU BYTTET DREVET ENDA DA?! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter nå her og tenker :D

 

Vi målte jo 5Volt ut fra fordeler inn på hjernen vidar :)

Så ECU`n trenger du nok ikke bekymre deg for :)

 

Men hvis 7A skal ha 12v inn, sender den da 12volt signal ut via hallgiver også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

INN ja, da blir det selvfølgelig noe annet.. My bad :) MEN HAR DU BYTTET DREVET ENDA DA?! :D

 

:D

 

Niks, bilen står på henger`n nedsnødd og det er mange minus... Skal på en liten reise:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter nå her og tenker :D

 

Vi målte jo 5Volt ut fra fordeler inn på hjernen vidar :)

Så ECU`n trenger du nok ikke bekymre deg for :)

 

Men hvis 7A skal ha 12v inn, sender den da 12volt signal ut via hallgiver også?

Skal levere 5v ut eller om den skal gi 0v når den er ved vinduet...husker ikke helt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et 0volt kutt iallefall..... for den gir 5volt ut, noe slikt så vi på skjermen: -----_-----_-----_-----_-----_-----_-----_----

Noe som da til sier at den skal være grei ;)

 

Men skal uansett prøve min 7A fordeler i en S2 og S2 fordeler i min i kveld.... rapport komme her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et 0volt kutt iallefall..... for den gir 5volt ut, noe slikt så vi på skjermen: -----_-----_-----_-----_-----_-----_-----_----

Noe som da til sier at den skal være grei ;)

 

Men skal uansett prøve min 7A fordeler i en S2 og S2 fordeler i min i kveld.... rapport komme her :)

 

Venter i spenning...håper for din skyld den ikke starter med 7A fordeleren:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en festlig telefon nå, må tillate meg å le litt av hvorfor det plutselig ikke ble gnist iallefall.. ;) Bård får komme med rapport (og bilder?) selv :P

 

 

(Og nei, den starter ikke enda. Rapport kommer)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere med START da Bård:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velvelvel... stod noen timer ute på gårsplassen å skrudde litt bil i kveld :D (bilen stod på henger, skulle til trodnheim med den etter helga)

 

MEN ..... fikk av 7a fordeleren... og sammeligna delernr på mot 3B fordeleren`n....

Det stemte jo ikke...: rolleyes

 

Men etter en nærmere sjekk av fordeler, så jeg at......: eek :...tuppen på rotor var borte: klø :

Vel, ringte Vidar... og vi måtte le litt: haha :

 

Så begynte letingen etter rotor..... hehe...fant en under sete på bilen:p

Ny og fin.... mente jeg hadde en der;)

Av med intercooler....sjekka timinga, sjekka forsikkerhets skyld at stemplet var på topp.

Det var det...så på med fordeler, sjekka alt.

 

På med intercooler.... +++

 

Kobla opp de to kablene som fortsatt ikke har fått 12v.....

Og forventningene var vel ikke helt store...

 

 

 

og vet dere hva??? DEN STARTA, .Med 7A fordeler og 7A svinghjul :)

 

: smil :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen så glad at jeg sitter å rister.... :D

Kan være pga at bilen står ute på henger`n da jeg skrudde...:D

 

OBSOBS: 7A fordeler og 7A svinghjul går altså utmerket å bruke på 3B motor :D

 

Tusen takk til alle dere som har svart og fulgt med på denne tråden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gratulerer, lest denna tråden lenge nå. grattis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis :D:D Jeg har fulgt med her hver dag ;)

Nå er det hvertfall på tide at jeg kommer og tar en titt snart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere;) hva er igjen før den klar til kjøring da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.