Informasjon om ombygging av bil

Anbefalte innlegg

det er ikke så mange år sida de kom ditte me at vekta ikke skal endrast på. sann eg har forstått de så er ikke dette noke tuv heller kan endre på, man må gå via produsenten.

vi fekk som forslag da vi måtte lette at vi kunne fjerne aircondition, panser å bakluke til carbon å skifte stola til noke lettvektig.. kan jo også ta ut teppe i bilen og taktrekk.. alt i alt bilr jo de litt kilo.. må berre passe på å beholde alle sitte plassane sann den blir godkjent med rett antall. for en kan jo droppe sete i midten bak, å godkjenne de som 4seter.. hørt mange som bygge om bmw gjer de for å få rett vekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke så mange år sida de kom ditte me at vekta ikke skal endrast på. sann eg har forstått de så er ikke dette noke tuv heller kan endre på, man må gå via produsenten.

vi fekk som forslag da vi måtte lette at vi kunne fjerne aircondition, panser å bakluke til carbon å skifte stola til noke lettvektig.. kan jo også ta ut teppe i bilen og taktrekk.. alt i alt bilr jo de litt kilo.. må berre passe på å beholde alle sitte plassane sann den blir godkjent med rett antall. for en kan jo droppe sete i midten bak, å godkjenne de som 4seter.. hørt mange som bygge om bmw gjer de for å få rett vekt

 

Bilen min er god for 4 persjoner men dem kan ikke regestrere den som 4 seter bil fordi bilen blir ikke produsert som 4 seter bil fra fabrikken.. Enten 5 eller 2 seter og da sa dem at dem kan ikke lage en bil som ikke fins altså med 4 seter.. :( Den blir godkjent bare med 2 seter sier dem :( Og typegodkjenning dem svare faen meg aldri på mail ell tlf...: bh : Og gå ned vekta på bilen er ikke lett, fins ikke noe carbon panser ell bagasjelok osv til denne type karroseriet :(( Må sikker til tyskland med den da tenker jeg :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes 1439kg hørtes veldig lett ut. Er det det som står i vognkortet eller har du veid den? Er bilen importert eller? Kan høres ut som det har vært noe feil vekter når de har lagt inn typegodkjenningen på bilen. Etter egenvekten høres det jo ut som vekten til en fwd: klø : Og er det ike totalvekten som den ikke kan overstige da? Både akselvekter og totalvekt på bilen?

 

 

Hei!

Jeg driver å godkjenner bilen min Audi 100 2.3 quattro sedan til en S4 2.2 20vt.

Og driver sliter med dette vektgaranti :( Møller tekninsk avdelig i oslo vil ikke hjelpe meg ble bare stygt avvist igår :(

Så jeg skjønner ikke hva mer jeg skal gjøre!? Hvordan kan jeg få vektgaranti?

Bilen veier 1439kr org og nå så veier den fulstending ribba 1650kg ..

Er det bra nok med å få Møller til å gå over bilen min og bekrefte at bilen er bygd som en org S4?

 

Mvh Aslna

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ser her: http://www.nordicaudi.com/ under arkiv->brosjyrer og Audi 100 fra 92 så står der de forskjellige vektene på c4. Riktignok bare med standardutstyr,men der veier bilen din 1580 kilo og en s4 1660 kilo.synes det høres mer rett ut....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har formeninger/peiling på hva de mener om effektøkning i orginal motor?

Som F.eks S6 med aan har 230 hk orginalt, er det noe håp for og godkjent den med f.eks effekten til en s6+ eller s6v8 , men med aan motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ser her: http://www.nordicaudi.com/ under arkiv->brosjyrer og Audi 100 fra 92 så står der de forskjellige vektene på c4. Riktignok bare med standardutstyr,men der veier bilen din 1580 kilo og en s4 1660 kilo.synes det høres mer rett ut....

 

Hmmmm wtf? Det står faktisk egen vekt på 1439 kg i vognkortet mit ! kan den ha vært fram hjulstrekker da for F''''' :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært i telefon samtale med Teknisk avd. ved skien trafikkstasjon. Og jeg kunne endre vekten, bare jeg kan bevise at mitt råchassie med vr6 understell kan bære den nye vekten. Det er ingen forskjell på golf 3 chassiene som jeg vet om..?

 

 

det er ikke så mange år sida de kom ditte me at vekta ikke skal endrast på. sann eg har forstått de så er ikke dette noke tuv heller kan endre på, man må gå via produsenten.

vi fekk som forslag da vi måtte lette at vi kunne fjerne aircondition, panser å bakluke til carbon å skifte stola til noke lettvektig.. kan jo også ta ut teppe i bilen og taktrekk.. alt i alt bilr jo de litt kilo.. må berre passe på å beholde alle sitte plassane sann den blir godkjent med rett antall. for en kan jo droppe sete i midten bak, å godkjenne de som 4seter.. hørt mange som bygge om bmw gjer de for å få rett vekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært i telefon samtale med Teknisk avd. ved skien trafikkstasjon. Og jeg kunne endre vekten, bare jeg kan bevise at mitt råchassie med vr6 understell kan bære den nye vekten. Det er ingen forskjell på golf 3 chassiene som jeg vet om..?

 

mn korleis du skal bevise det da? ej meinte ikke de va heilt umulig, men vi fekk beskjed om at vi måtte ha papir fra produsent vist vekta skulle kunne endrast. får du dei papira er de jo ikke noe problem. mn sikkert ikke lett å få tak i dei papira. vi hadde ordna papir på at a4 og s4 har tilnærma likt men fekk ikke endra vekta fordi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mn korleis du skal bevise det da? ej meinte ikke de va heilt umulig, men vi fekk beskjed om at vi måtte ha papir fra produsent vist vekta skulle kunne endrast. får du dei papira er de jo ikke noe problem. mn sikkert ikke lett å få tak i dei papira. vi hadde ordna papir på at a4 og s4 har tilnærma likt men fekk ikke endra vekta fordi.

 

Jeg tror jeg kan vise til rammenummer eller til ETKA utskrifter. Og kanskje mail fra møller som kan bekrefte at det går.. Det spørs jo hva den enkelte ved trafikkstasjonen godtar..

 

Mail er sendt til møller for å skaffe dokumentasjon til ombygging, håper på raskt svar. Men de har visst lite kapasitet til slikt..

 

Men i din situasjon, har du byttet til S4 understell? Har en orginalt S4 forsterket råchassie?

Hvis ikke så ser jeg ikke noe problem å få ført inn ny vekt, så lenge din ikke er tyngre enn orginal S4.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

me oss er de kun rå chassie igjen som er a4, vi kjøpte en komplett dele bil som vi flytta over alt. vi hadde papir fra møller at chassia va like mn fekk fortsatt ikke endre på vekta. vi tok ut utskrift på kvar enkelt del av heile rå chassie til a4 og s4 og sammenlignet. det hjalp fortsatt ikke på vekta. han bladde opp i ei bok me regler om de å viste de til oss at de kun var probusent som fekk endre vekta.(noke i den duren)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

me oss er de kun rå chassie igjen som er a4, vi kjøpte en komplett dele bil som vi flytta over alt. vi hadde papir fra møller at chassia va like mn fekk fortsatt ikke endre på vekta. vi tok ut utskrift på kvar enkelt del av heile rå chassie til a4 og s4 og sammenlignet. det hjalp fortsatt ikke på vekta. han bladde opp i ei bok me regler om de å viste de til oss at de kun var probusent som fekk endre vekta.(noke i den duren)

 

Åja, stemmer. Nei han kontakten min ved vegvesenet sa ingen ting om det, han sa at vi kunne endre vekten bare jeg kunne skaffe dokumentasjon på chassie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har du sikkert vert heldig me ka mann du har funne:P.. han vi var med oso sa de ikke skulle ver noe problem før vi var ferdig med alt anna å han skulle berre skrive ut nye papir til oss, da kom han ut igjen etternoken min å beklaga seg over at han ikke hadde gjort oss oppmerksome på de. vi skulle jo egentli kjøre bilen heim fra trondheim til ålesund, mn fekk jo ikke de då.. vi måtte då ta bilen heim å lette den også vise den på vekta til de lokale trafikkstasjonen her sann dei ga beskjed vi videre til han i trondheim. heldigvis måtte ikke vi lette mer en 75kg.. etter de var de ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har du sikkert vert heldig me ka mann du har funne:P.. han vi var med oso sa de ikke skulle ver noe problem før vi var ferdig med alt anna å han skulle berre skrive ut nye papir til oss, da kom han ut igjen etternoken min å beklaga seg over at han ikke hadde gjort oss oppmerksome på de. vi skulle jo egentli kjøre bilen heim fra trondheim til ålesund, mn fekk jo ikke de då.. vi måtte då ta bilen heim å lette den også vise den på vekta til de lokale trafikkstasjonen her sann dei ga beskjed vi videre til han i trondheim. heldigvis måtte ikke vi lette mer en 75kg.. etter de var de ikke noe problem.

Men da vil det som du sa,være lettere å godkjenne en A4 quattro som har 2,4/2,6 eller 2,8 V6 som S4 2,7 om jeg forstod det rett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da vil det som du sa,være lettere å godkjenne en A4 quattro som har 2,4/2,6 eller 2,8 V6 som S4 2,7 om jeg forstod det rett?

 

Har akkurat studert litt på dette selv. Tenkte å prøve på å bygge om en a4 sedan til s4. Orker ikke mer 1,9tdi... Så det blir vel å bytte ut avanten med en sedan med v6 etterhvert.

Har sjekket opp vognkortene på litt forskjellige biler som lå ute på Finn.

1,8 quattro tillatt totalvekt 1870 kg, foraksel 980kg,bakaksel 990 kg

1,8t quattro 1875kg 950kg 1000kg

2,6 quattro 1920kg 1020kg 1000kg

2,8 quattro 2000kg 1090kg 1020kg

s4 2,7 2060kg 1120kg 1030kg

 

Alle disse er sedan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da vil det som du sa,være lettere å godkjenne en A4 quattro som har 2,4/2,6 eller 2,8 V6 som S4 2,7 om jeg forstod det rett?

 

ja de er lettere me tanke på vekta ja:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har disse dokumentene liggende i en skuff å støve bort?

Møller skal jo ha 500 kroner for dokumentene.?

Golf 2 ombygging til G60.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har disse dokumentene liggende i en skuff å støve bort?

Møller skal jo ha 500 kroner for dokumentene.?

Golf 2 ombygging til G60.

 

fikk denne dokumentasjonen i fjor sommer, skulle ikke ha noe for dem da...

 

dessuten så må ditt navn være i originalen du får utlevert. så en kopi er ikke godtatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan svare meg på om det er lettere å få godkjent Jetta II med vr6 enn Golf II?

Kunne vært stas å vite til senere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Vil bare til opplysning informere om at det er typegodkjenning@moller.no som gjelder.

 

Jeg sendte også mail til Tom Sagerud, men han hadde ikke jobbet på denne avdelingen siden 2007.

 

Mvh

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Vil bare undersøke om det er noen som har fått godkjent noe blier med turbokit?

Eg har en A4 2,0 TFSI med 200 hk originalt som eg vurderer og få montert ett S3 kit på. Da blir dt ca 320 hk.

Tror noen det er håp for og få dette til? Må turbokittet være Tuv godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Vil bare undersøke om det er noen som har fått godkjent noe blier med turbokit?

 

Om dette så lar seg godkjenne... har du noen idè om hvor mye avgifter du drar nedover deg meg 120hk ekstra?? Det er ofte greit å sjekke før en roter seg borti vegvesenet sitt søkelys;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dette så lar seg godkjenne... har du noen idè om hvor mye avgifter du drar nedover deg meg 120hk ekstra?? Det er ofte greit å sjekke før en roter seg borti vegvesenet sitt søkelys;)

 

Har sjekka dt vettu ;) blir ca 55-60 lapper dersom eg godkjenner den i år :)

Blir noe rimeligere enn og kjøpe en S4 eller RS4 med samme karroseri, dessuten er jo disse levert med V8. Ikke så gøy synes eg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jovisst er det rimeligere. Er nok en god følelse å kjøre rundt med noe slikt godkjent, men ville gjort meg noen tanker om det er verdt det mtp på hvor mye styr en må igjennom med papirer og godkjenningsrunder, og ikke minst at dette kan være penger rett ut vinduet ved evt videresalg.

 

Om du får det godkjent eller ikke er vel bare om og oppbyggings avd i SV som kan svare på, er jo greit å argumentere med at dette karosseriet også er levert med 420hk, men byrden ligger på deg med å fremskaffe dokumenter på at karosseriet evt er det samme eller lar seg forsterke, samt at bremser og avstivinger er tilstrekkelig. Er ofte her det blir vanskelig om Møller ikke kan levere papirer. Og TüV papirer er ikke nødvendigvis en garanti for godkjenning viss SV har en dårlig dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jovisst er det rimeligere. Er nok en god følelse å kjøre rundt med noe slikt godkjent, men ville gjort meg noen tanker om det er verdt det mtp på hvor mye styr en må igjennom med papirer og godkjenningsrunder, og ikke minst at dette kan være penger rett ut vinduet ved evt videresalg.

 

Om du får det godkjent eller ikke er vel bare om og oppbyggings avd i SV som kan svare på, er jo greit å argumentere med at dette karosseriet også er levert med 420hk, men byrden ligger på deg med å fremskaffe dokumenter på at karosseriet evt er det samme eller lar seg forsterke, samt at bremser og avstivinger er tilstrekkelig. Er ofte her det blir vanskelig om Møller ikke kan levere papirer. Og TüV papirer er ikke nødvendigvis en garanti for godkjenning viss SV har en dårlig dag.

 

Sant så sant.. Eg tenkte og ta en god ringerunde først og sjekke opp litt på alt dette. Skal på svv og få godkjent senk og felger tenkte eg, kanskje lufte ideene mine litt der dersom eg treffer en oppegående kontrollør. Får se.. Men som du sier, det koster nok mye penger, og mye tid. Og eg får det nok heller ikke tilbake. Men det er jo heller ikke mange slike blier som går godkjent rundtom vil eg tro. Er jo litt gøy og få det til :) Vi får se.. Prøver bare og lufte ideen og om noen har erfaringer med dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv om du møte en god kontrollør, så vær var.. om han ymter frampå at det ser lovende ut osv osv, så faller det stort sett alltid på at du fremskaffer riktig papirer så skal de "selvsagt" godkjenne. spm er hvor lett det er å fremskaffe disse papirene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.