Informasjon om ombygging av bil

Anbefalte innlegg

Er det rart at folk gir faen i å godkjenne spør nå jeg. De oppfordrer jo ikke akkurat til samarbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv om du møte en god kontrollør, så vær var.. om han ymter frampå at det ser lovende ut osv osv, så faller det stort sett alltid på at du fremskaffer riktig papirer så skal de "selvsagt" godkjenne. spm er hvor lett det er å fremskaffe disse papirene.

 

Ja eg vet, det er ganske håpløst. Hadde en Pajero 2005 mod varebil eg skulle sette inn bakseter i. Dette ble faktisk opptil flere ganger verre enn eg hadde forestillt meg. :P Måtte vise den 4 ganger hos svv før eg fikk den godkjent på noe som skal være så "enkelt" :P Eg får prøve meg på senking først så får eg lufte stemningen og høre hva de sier. Skal sende mail til typegodkjenningen til møller og høre muligheter der.

 

Er det rart at folk gir faen i å godkjenne spør nå jeg. De oppfordrer jo ikke akkurat til samarbeid.

 

Eg er helt ENIG!! Tenk hvor mye bra biler som hadde gått langs veiene dersom svv hadde vært litt mer medgjørlig? Istedenfor at de fleste entusiaster skal kjøre rundt med en bil som ikke er "lovlig"

Håper virkelig det blir en endring på dette etterhvert. Ad de kan kanskje kan bli opprettet et eget organ som har god tenkisk peiling og kan gå god for ombyggede biler, slik at vvs kan godkjenne bilen dersom dette organet godtar dt f.eks.. :) Hadde vært konge ;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen erfaringer med å få godkjent cq (typ85) med urq understell og 3b motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med godkjenning av Golf Rallye? Har fått tak i bakskjermer som jeg vil sveise på en Golf 2 Syncro. Har selvsagt også fremskjermer og fangere. Noen som vet om Vegvesenet slår seg vrange på noe sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen erfaring med dette, men du bygger jo om til noe som er originalt på Golf II, og bredding blir godkjent så lenge du fløger retningslinjer for kvasse kanter osv. Så en godt skrevet søknad, så tror jeg ikke det skal by på store problemer. Snakk med de, legg fram planene, så kan de hjelpe deg videre med hva og hvordan du skal utføre.

 

Jeg har fått godkjent søknad om Gr H bredding på Audi 50, så det bør jo ikke by på stpre problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med godkjenning av Golf Rallye? Har fått tak i bakskjermer som jeg vil sveise på en Golf 2 Syncro. Har selvsagt også fremskjermer og fangere. Noen som vet om Vegvesenet slår seg vrange på noe sånt?

 

Tror ikke du trenger å godkjenne hvis du kun skal bytte skjermer og fangere. Hvis du skal bytte understell /drivverk/ motor eller å ha bredere felger / endre sporvidde så må du godkjenne det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samle kompetansen på ett brett!

 

Det er jo mange glupe hoder spredd rundt i de mang hjørner av landet. Kanskje vi kunne ha vårt eget svar på SFOOR - som ser tingene fra bilbyggernes synsvinkel. Statens vegvesen eller Statens vegvesens spesialistfunksjon for ombygde, oppbygde og reparerte kjøretøy (SFOOR) er jo de som godkjenner / eller ikke godkjenner prosjektene våre, og ser det hele fra sin vinkel - det er jo en fair sak.

 

Men hadde vi fått stablet på beina vårt eget "organ", kunne vi både ha bidratt med å øke/spre den kompetansen vi som enkeltmennesker har fått ved enten å stange hodet i veggen, eller få godkjent et prosjekt. I noen tilfeller synes jeg det virker som at problemet ligger i kommunikasjon, mer enn reine tekniske avvik.

Kort fortalt: viss vi hadde hatt en gruppe (som hver håpefull bil/mc bygger kunne henvende seg til) som hadde god kjennskap til hvordan godkjenning foregår, og kan gi råd/tips, og evt fighte settingen for en som ikke hadde fått helt rettferdig behandling (viss noe slikt kunne finne sted). Så hadde iallefall jeg synes det var lettere å starte, enn om det er "hver mann for seg selv"..

 

Kunne det vært en idè å stable på beina et kurs? Det er jo mange av de samme problemstillingene som kommer igjen og igjen. Kanskje også gått i dialog med de andre bil klubbene i kongeriket (Amcar, Porsche, BMWccn og alt hva det heter) for å jobbe for felles sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen erfaringer med å få godkjent cq (typ85) med urq understell og 3b motor?

 

Sitter i samme båt. Noen med erfaringer på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børd effektøkning av 1,8t med k04 oppsett inn i vognkortet? Mykje jobb? Gjelder a4 b5 quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børd effektøkning av 1,8t med k04 oppsett inn i vognkortet? Mykje jobb? Gjelder a4 b5 quattro

 

Om du har brukt et kit med TÜV er det ingen problemer, uten TÜV tipper jeg det blir nærmest umulig. Krever sikkert full syklustest på utslipp, bremsepapiprer på motor og dokumentasjon på at karrosseriet tåler det da det ikke er levert orginalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å bygge om min Corrado G60 til VR6 og få det godkjent. Er det noen her som har noen papirer fra møller på en slik ombygging? Dette burde jo være en grei sak å få godkjent ettersom det er levert orginalt, men møller gir ikke ut noen papirer på denne ombyggingen lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor mulighet for at de ligger lagret hos SVV, ring de du

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kanskje det. Jeg skal høre med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg ringt til biltilsynet og han jeg snakket med virket positiv, men de trengte en bekreftelse på på at karosseriene er like på G60 og VR6 og dermed tåler samme påkjenning. Dette sliter jeg med å få tak i. En kamerat har sett i ETKA, men finner ikke delenummer på selve karosseriet. Er det noen som kan hjelpe meg her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg ringt til biltilsynet og han jeg snakket med virket positiv, men de trengte en bekreftelse på på at karosseriene er like på G60 og VR6 og dermed tåler samme påkjenning. Dette sliter jeg med å få tak i. En kamerat har sett i ETKA, men finner ikke delenummer på selve karosseriet. Er det noen som kan hjelpe meg her?

 

Sjekk delenummer på torpedoveggen, rammevanger forran og evt travers forran. Er de like på G60 og VR6 så ta "screen shoot" og legg ved i søknaden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Jeg har fått tak i noe info som jeg håper skal hjelpe meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.