Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Bytta t vinterdekk halvvegs i filmen? Andre felgar på slutten jaffal...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta t vinterdekk halvvegs i filmen? Andre felgar på slutten jaffal...

 

Va nok bare filming i pit så blei gjort på asfaltdekk ja for å lata så det va det dei kjørte på....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en an- 4 plugg liggende eg skulle hatt mulighet til å flytte bilen uten turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har trykktestkit til AN4, der er sikkert en plugg i pakken for å blende igjen den ene siden. Ligger i den grønne Passaten på venstre sete bak i en pappeske sammen med en del fittings. :)

 

AN FITTINGS SUCK ASS!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen av dere om det er mulig å finne utstyrslisten på passaten min på nettet en plass?

Eventuelt hvor kan jeg finne det om jeg ikke finner det digitalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller kan printe utstyrslisten for deg hvis du ikke finner den på nett.

Eller... Kjell printet den til meg når han jobbet på Audi (så det er ikke sikkert det er noe de gjør til vanlig).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare sjekke fra utstyrskodene som står på lappen i serviceheftet? Fant en side for en stund siden som sa noe om alle de kodene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å sende epost til Møller. Tror ikke de er vanskelig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurte (pr tlf) om jeg kunne få en utskrift på alt utstyret i Passaten min. Null problem, fikk den tilsendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse XL dekka er mye hardere, sant?

 

Må liksom bestemme meg. Enten det blir 205 og XL eller uten XL i feil LoadIndex eller det blir 225 uten XL med riktig LoadIndex...

 

Siste gang jeg gidder 17" i vintertiden. 15" er the shit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

XL e flott å kjøra me på kassabil hvertfall:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde XL ifjord på S6en de kjørte jeg ned bak på en vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og kikker på finn etter 15 eller 16 felger nå

 

Continental WinterContact TS 850 er tingen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AN FITTINGS SUCK ASS!!!

 

Enig!

 

Why does it?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedgrunnen, at dei e lagt i aluminium så tåle lite. Fingjenger og tettningsflate i aluminium e for spesiellt interesserte så ska spare kvert einaste gram med vekt. JIC fittings så e samme greiå bare i stål e mer lagt for å faktisk brukas og e der plass te ein vanlige banjo bolt så e det endå enklare i bruk og tar mindre plass. Montering på slange e ett hekkan med AN mens JIC og banjo kan ein bestille ferdigpresst hos lokale slangeforhandlere te greie priser hvis ein har litt rabatter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonatan; om det er du som har noen 18" merce felger til salgs på finn.no? Jeg har noen 16" felger som jeg ikke bruker lengre. Er du interesert i å bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonatan; om det er du som har noen 18" merce felger til salgs på finn.no? Jeg har noen 16" felger som jeg ikke bruker lengre. Er du interesert i å bytte?

Ja, om de er ET

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, om de er ET

 

Var ute å målte litt. Senter er ihvertfall over 66,6, ser ut som det er rundt 70mm. Men innpress er 38mm. 7x16. Ikke strøkne felger, noe bobler i lakk og flassing, men ellers ok.

 

Forstod det slik at du hadde dekk selv, så hvis du er interesert i et bytte, kan jeg legge på og avbalansere for deg (kostnadsfritt da selvfølgelig)

20141025_121459.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan regne det for meg? 7,5x16" et32 hadde akkurat klaring til bærekula, hvordan blir det med 7" bredde ET38?

 

Kan jo kjøre med spacer, men ville helst sluppet.

 

Og hvor breie dekk kan jeg ha på 7" felg? Tror vinterdekka er 225 forran og 235 bak... synes 235 var i drøyeste laget på 7,5" felg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedgrunnen, at dei e lagt i aluminium så tåle lite. Fingjenger og tettningsflate i aluminium e for spesiellt interesserte så ska spare kvert einaste gram med vekt. JIC fittings så e samme greiå bare i stål e mer lagt for å faktisk brukas og e der plass te ein vanlige banjo bolt så e det endå enklare i bruk og tar mindre plass. Montering på slange e ett hekkan med AN mens JIC og banjo kan ein bestille ferdigpresst hos lokale slangeforhandlere te greie priser hvis ein har litt rabatter ;)

 

AN finnes i stål også ;) Synes AN koblinger er supert, men så har jeg jobbet mye med de opp gjennom årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedgrunnen, at dei e lagt i aluminium så tåle lite. Fingjenger og tettningsflate i aluminium e for spesiellt interesserte så ska spare kvert einaste gram med vekt. JIC fittings så e samme greiå bare i stål e mer lagt for å faktisk brukas og e der plass te ein vanlige banjo bolt så e det endå enklare i bruk og tar mindre plass. Montering på slange e ett hekkan med AN mens JIC og banjo kan ein bestille ferdigpresst hos lokale slangeforhandlere te greie priser hvis ein har litt rabatter ;)

 

AN fittings e gudd det!

Må bare ikkje kjøpa de billigaste fittings, kjøpe du de med litt bedre kvalitet så e det nok mer brukeren som e problemet å ikkje fittingene ;)

 

Einaste plass så alufittings suge e ekstremt varme plassa, som f.eks. Rundt turbo:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gruer meg til å lage de 18 AN6 fittings jeg skal bruke på drivstofftilførselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.