Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Du skal si ifra når du leker med glassfiber! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En svart golf med r32 front. Har Petter vært i dynoen? :)

Kommer det grafer fra samtlige? :D

allerede sett din søren, Gratulerer med fine tall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PD130 4Motion

standard: 104hk/290Nm (130hk/363Nm i motor, antatt 20% drivverkstap)

chip: 130hk/315Nm (163hk/395Nm i motor, antatt 20% drivverkstap)

nå: 191hk/434Nm (239hk/543Nm i motor, antatt 20% drivverkstap) :P

 

PD1304Motion191whp_zps2b4898a7.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal si ifra når du leker med glassfiber! :(

 

Det ble litt i hu og hast før jeg reiste...

Men skal Støre mer senere i vinter, så skal få tid til å være med da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine tall fra samtlige!

Ladetrykk kjører du nå Petter?

Er det mulig å delta på en av disse enda jeg bor i Bergen? :P

Hadde vært artig med før og etter tall på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

standard: 1,35bar

chip: 1,5bar

nå: 2,1bar ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unormalt møje kø fra risavigå mod Sola idag, elle e folk gått fra vett og forstand å står sånn kver dag? Eg hadde heller sykla hjem idag om det hadde vore et alternativ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som har problemer med lysene på en s3 2000mod. De lyste rett i bakken, gikk ikke gjennom eu. På etterkontroll hos møller forus klarte de ikke å stille lysene. Bilen ble eugodkjent men nå lyser de oppover. Noen som har roen på dette lokalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ingen klarer å stille lysene så er de nok ødelagt eller hengt ut.

 

Uten lysjusteringsdings kan man ikke justere lysene ordentlig. Bare å levere den inn på verksted.

 

At lysjustering ikke er en del av EU er trist. Ingen som kan gjør dette sjøl uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som har problemer med lysene på en s3 2000mod. De lyste rett i bakken, gikk ikke gjennom eu. På etterkontroll hos møller forus klarte de ikke å stille lysene. Bilen ble eugodkjent men nå lyser de oppover. Noen som har roen på dette lokalt?

 

Jeg antar dette er originale Xenon lamper? De har i så fall automatisk høydejustering som skal få signal fra to sensorer (om jeg ikke husker feil) som sitter under bilen. Det skal være en ved venstre bakhjul og en ved høyre fremhjul hvis det er to. Husker ikke navnet på den armen de sitter på :P

Sjekk disse to om de er like hele. Armen på denne sensoren har en tendens til å bli bøyd eller knekke.

Dersom disse er hele og ikke har satt seg eller noe sånt så kan man prøve å kjøre grunninnstilling på hovedlys via vagcom eller diagnoseverktøyet til Møller. Dersom dette heller ikke virker så må det være noe galt med motoren eller annen komponent i lykta som justerer høyden på lyset og man må mest sannsynlig skifte lykten(e).

 

Sensorene kan jo også være defekte selv om de ser hele og fine ut (noe galt med elektronikken feks). Så man kan jo prøve å teste med sensorer fra en annen bil der man vet at de fungerer slik at man kan bekrefte/avkrefte om det er disse som ikke virker.

 

Som du skjønner så finnes det flere mulige feilkilder, så man må nesten bare prøve seg frem :)

 

 

EDIT:

Det er vel også mulig å justere lysene manuelt ved hjelp av en plastskrue i lyktene? Er lenge siden jeg drev å klusset med mine egne. Hadde selv problem med at de lyste rett ned. Men hos meg var det sensoren venstre bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denna tråden har jo daua heilt itte forum kræsjen...

 

Ka gjorde folk på farsdag i går då? Eg gjorde det einaste retta, grilla ;) 1,5kg biff, heilgrilla indrefilét på skikkelig Weber kullgrill, mmmmm (gassgrill e for damer :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kullgrill er for de fattige Petter, De rike kjøper stor Gassgrill :)

 

Her ble det gave, hjemmelagde boller, pulled pork og besøk av opphavet ( som tydeligvis blir noen dager)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi en elektriker her inne som kunne bistått litt med et (av mange) prosjekt i huset?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dei rike eie tydeligvis ikkje smaksløker....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dei rike eie tydeligvis ikkje smaksløker....

 

 

Enig! Kullgrill er best :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kull e grill, gass e jo samma som å stega på pannå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har isje peiling på koss eg grille någe så helst så me kjøpte gassgrill :)

Digg å sleppa å venta ein evighet på kåle i grillen... Tennveska på, venta t d trekke inn, tenna på dritten, venta t kåle e varmt for så å bjynna å grilla og videre svi dritten ut av maden for d e for varmt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikkje hørt om ein grillstarter? Eg bruke ikkje tennveska, alt kulle e glødande itte 15-20min (då holde ein på med andre forberedelser uansett te maten) og så må ein selvsagt setta seg inn i direkte og indirekte varme ;)

 

7531.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gass har eg innendørs, der det hørre hjemma! (har både gass og induksjon, kver sine bruksområder)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enige i at d smake best me kålgrilla mad!

Men nå syns eg at eg e flinke nok så får t å grilla någe i d heila tatt! Någe av d eg har grilld på gassgrillen har t og med smakt heilt greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.