Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Må slenge ut et spørsmål fra Årdal. Den avtalen med Einar Knutsen, gjelder den for meg også, eller bare dere i Stavanger?

 

Snart PKK på Passaten, og fikk frontruta knust for 1 uke siden. I grunn bare fornøyd med det, for den var slitt også.

 

Og en ting til, hvor lenge pleier bilen å måtte være inne for bytte av frontrute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan lage to slike i rustfritt, orker ikke bytte de hver gang skal justere høyden på bilen

[ATTACH=CONFIG]218275[/ATTACH]

 

Kan du ikke bruke de originale fjærfestene? Da får du iallefall 2 justeringer på høyden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må slenge ut et spørsmål fra Årdal. Den avtalen med Einar Knutsen, gjelder den for meg også, eller bare dere i Stavanger?

 

Snart PKK på Passaten, og fikk frontruta knust for 1 uke siden. I grunn bare fornøyd med det, for den var slitt også.

 

Og en ting til, hvor lenge pleier bilen å måtte være inne for bytte av frontrute?

 

Du er vell en del av stavanger du også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må slenge ut et spørsmål fra Årdal. Den avtalen med Einar Knutsen, gjelder den for meg også, eller bare dere i Stavanger?

 

Snart PKK på Passaten, og fikk frontruta knust for 1 uke siden. I grunn bare fornøyd med det, for den var slitt også.

 

Og en ting til, hvor lenge pleier bilen å måtte være inne for bytte av frontrute?

 

Ringe inn dagen før så fikse han mens du vente, eller tar deg ein tur på M44...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det e "Black Friday" i dag, post opp tilbud så kan vær interessante for oss så snope bildeler :P

 

Brakes Norge (EBC klosser, skiver osv):

 

Black-Friday_Brakes-Norge_Nettbutikk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skål for ein fantastisk klubb.... Bilder lar eg vær å legge ut kansje like greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har gode foto lokasjoner. Tenkte ta noe bilder av ny shina skoda på søndag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi, da var bilen uten skilter, fått bot og full teknisk på bt!

Sånn er det når man møter politi som ønsker å gjøre eksempel utav deg..

 

Har jo senkesett med tuv, bil det holde å justere dette til skapelig høyde, også få godkjent det i samme slengen, eller er dette mye arbeid?

eller bare smelle på alt originalt å vise den sånn.

 

Noen erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei de var jo vrange.

Sa at jeg var en fare for meg selv og andre trafikanter pga felgene mine stakk for langt ut.

Han sammenlignet dette med varmgang og at dekket kunne eksplodere.

Er ikke vits engang å snakke imot når man møter sånne, og de er sikker på de har rett..

Argumentene ble jo mer eller mindre tenkt ut etterhvert som de snakka med meg, og var ikke grunnen til at de stoppa meg i første omgang,

det var lysene.

 

De ville gi meg 2000kr i bot for feil lysbruk.

Grøft og us blinker. Dette sa jeg fint nei til og vil heller ha sak på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo også ha en 4-hjulskontroll selv om den har den høyden som er definert i TUV papriene.

 

Hvor ble du stoppet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du må innrømme at det ikke er helt ufortjent da. :)

 

Uansett kjedelig. Set bilen tilbake til original, firehjulskontroll og visning. Da har du bilen i en brukelig høyde i hele vinter. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg må jo og innrømme du har strekt strikken litt og at det kansje før eller siden kom til å sje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke pga dekkstrekk de mener det er farlig, men pga ikke eksisterende kontakt mellom dekk og hjulbue pga skade jeg har der ifra tidligere når jeg hadde lavere impress.

 

Blir vel å godkjenne senk, og etterhvert felger, men timinga var ganske dårlig.

 

Greit å bli stoppet, men avskilting, full teknisk og bot var vel og ta i. Jeg kunne fint tatt bort spacerene og thats it.

 

Skrur vel sammen s2en og kjører den istedenfor :P

 

De kjørte etter meg og parkerte vedsiden av meg utenfor amfi i sandnes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig! Men d e jo sjansen me tar når med kjøre ulovlig... Forbanna dyrt med 4hjulskontroll. E d så vanskelig/tidkrevende som prisen tilseie?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bruge sikkert to timar totalt på firahjulskontroll aleina.. (pluss krangla me fastrusta bolter for å justera då...) vanskelig e d ikkje, men har hørt prisar rondt 1500,- å synes ikkje d e så gale, hadde ikkje gjort d billigare sjøl...

Å så sleppe du å kjøba nye dekk kver 10000km og då.

 

Eg kjørte ulovlig senka bil inn t tilsynet å godkjente ombygging t personbil. Gjekk godt d:-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du utstyr for hjulstilling?? :-) 1500 e greit, men fått 2000++ Betalte rett øve 2k for EU, lys og hjulstilling på poloen. Men d verkede e lagt ned :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1500+ er ikke greit! 900-1200kr kan de ta hvis alt er justerbart. Er det rusta fast må kunden ringes og selvfølgelig må det gis beskjed om det på forhånd.

 

Jeg tok firehjulskontroller på 40-60 minutter på nyere biler (si 2003 oppover) når jeg jobbet som bilmekaniker. Spissing og camber såklart.

 

Tar kunden vare på bilen ruster ikke alt ihjel heller.

 

Skruer vom blir skrudd ut smøres jæææævli full med keramikkpaste (min favoritt), problem solved for resten av bilens liv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til biler nyere enn 1993:-P og på de gamle sitter ting generelt godt fast...

 

Om ting er i orden og går som smurt er 1200,- ok, men forstår godt at de ikke har det som fastpris..

 

Er stor forsjell fra bil til bil, einzeren var piece of cake, Joachim hadde jo bytta alt som kunne byttes i forstillinga, og alt var smurt, gikk ikke en full time da. T3'en er en helt annen sak... snakker 3-4timer+...

 

Jeg har tilgang på apparat, men må ofte vente noen timer for å få bruke den, eller komme igen en annen dag, så for mindre enn 1500,- er det ikke verd det for annet enn "jeg har gjort alt selv"... og der måtte jeg gi opp etter 2 forsøk å betale for lysjustering likevel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei de var jo vrange.

Sa at jeg var en fare for meg selv og andre trafikanter pga felgene mine stakk for langt ut.

 

 

Hørtes meget kjent ut :P Bare eg hadde SVV som stoppa meg då

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ennå ikkje forstått kossen det blir farligt av at felgen stikke

 

Om du kjøre på nogen me felgkanten din så får di seg ein smell uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ennå ikkje forstått kossen det blir farligt av at felgen stikke

 

Om du kjøre på nogen me felgkanten din så får di seg ein smell uansett.

 

Grunntanken e vel at folk kan bli dratt med inn i hjulbuen då..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.