Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Etter at du ga meg ideen om å lete etter deler fra andre vw så fant jeg faktisk en med skulder også.

Crafter bruker det i bakakslingen :P Ble mye blaing i delekataloger!

Takk for hjelpen :)

 

Edit: har russisk delekatalog, google translate oversetter det til skulder når de har flens!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte først originale, men greia er at med uoriginale dempere og lenkarmer bak så trer den ikke helt gjennom bærearmen så det sitter ikke godt nok, vil derfor han en lengre bolt som jeg kan tre hele veien gjennom og låse med en mutter på andre sida. Bare sånn for å være på den sikre sida

 

Fikk ideen fra vwvortex hvor en del har hatt samme problemstilling på R32, kunne kanskje vært 100mm siden den er 90mm originalt, men bedre med 5-10mm for mye enn 5mm for lite :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort det samme på min på ei sia for gjengene røyk i spindelen. Brukte då standard 10.9 M14 bolt (M14x2) og vanlig låsemutter på utsiå istedenfor fingjenga som VAG e så gla i. Lettare å få tak i øve disk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Hvis resten av gjengene ryker blir det samme løsning her. Men er foreløpig litt gjenge igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frister!

 

Overnatting/mat var ikke dyrt heller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lasse: du spurte om lokale te og stå og polert bil i. Eg og sko ha gjort dette. Hvis me ikkje blir for mange så kan me stå på jobb hos oss. Fort plass te 5-6 biler der. Høytrykk med varmt vann har vi og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært fantastisk Stian litt trangt hjemme hos meg. Varmt vann hadde vært luksus:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frister!

 

Overnatting/mat var ikke dyrt heller!

 

Og stemningen på hotellet er herlig når så mange (men allikevel få) bilfolk samles på en plass.

 

Tror dere skal slite med å få plass på hotellet, jeg står på venteliste der.

Alternativet er alpinsenter Haglebu litt ovenfor, billige hytter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska sjekke litt ka datoer osv som passe. Denne helgen går ikkje, men kanskje neste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Stian er ikke bråhast ,men hadde vært kjekt å fått det gjort i løpet av November:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar dette er originale Xenon lamper? De har i så fall automatisk høydejustering som skal få signal fra to sensorer (om jeg ikke husker feil) som sitter under bilen. Det skal være en ved venstre bakhjul og en ved høyre fremhjul hvis det er to. Husker ikke navnet på den armen de sitter på :P

Sjekk disse to om de er like hele. Armen på denne sensoren har en tendens til å bli bøyd eller knekke.

Dersom disse er hele og ikke har satt seg eller noe sånt så kan man prøve å kjøre grunninnstilling på hovedlys via vagcom eller diagnoseverktøyet til Møller. Dersom dette heller ikke virker så må det være noe galt med motoren eller annen komponent i lykta som justerer høyden på lyset og man må mest sannsynlig skifte lykten(e).

 

Sensorene kan jo også være defekte selv om de ser hele og fine ut (noe galt med elektronikken feks). Så man kan jo prøve å teste med sensorer fra en annen bil der man vet at de fungerer slik at man kan bekrefte/avkrefte om det er disse som ikke virker.

 

Som du skjønner så finnes det flere mulige feilkilder, så man må nesten bare prøve seg frem :)

 

 

EDIT:

Det er vel også mulig å justere lysene manuelt ved hjelp av en plastskrue i lyktene? Er lenge siden jeg drev å klusset med mine egne. Hadde selv problem med at de lyste rett ned. Men hos meg var det sensoren venstre bak.

 

 

Ah, ja var jo en del å se gjennom her ja! Takker for grundig svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superbillig lakkering, gjerne uten kvittering i Rogaland, kor kan eg få gjort det? Gjerne pm. E snakk om ein liten støtfanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører ikke Mister-Auto ink mva fremdeles? Fått hentelapp der posthelvete skal ha betalt for fortolling og mva...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mister auto sender inkl alt. Det må ha skjedd en feil.

 

Kjell, sååå stor circa. Nei vent, såå liten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor liten e ein liten støtfanger? Hehe

Støtfangeren te ein a3 e liten. Omtrent på størrelse med ein favn. :-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang Mister-Auto så påstår de jaggu nå at norsk mva tilkomme ved levering da prosedyrene deres er endret..

 

Merkelig når min faktura spesifiserer enhetspriser inkl mva/nok.

 

Noen andre som nylig har fått noe derfra?

 

Jan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WTF!?!?!?

 

Har sendt de en epost jeg.

 

De er/var registrert i Norge.

 

Synes det er ganske falsk å bytte på det der.

 

Ser jeg på mine gamle bestillingene er alt ganske mye billigere nå, så det kan nok stemme at det plutselig er blitt endret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.