Sotede ruter forran b-stolpen

Anbefalte innlegg

Glemte å få med at jeg ble stoppt i en stor kontroll, ikke bare av en tilfeldig forbi passerende politi ! Måte heller ikke betale no bot kun rive av sotefilmen.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Cato M.Olsen

Glemte å få med at jeg ble stoppt i en stor kontroll, ikke bare av en tilfeldig forbi passerende politi ! Måte heller ikke betale no bot kun rive av sotefilmen.... :)

 

Blir litt problem om man får det proffesjonelt gjort da.. :) den filmen sitter vel gjerne litt bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sætremyr

Blir litt problem om man får det proffesjonelt gjort da.. :) den filmen sitter vel gjerne litt bedre?

 

Er snarere tvert i mot i følge DekorCut her i byen. Den proffe filmen er vanskelig å få løsnet, men når man først har gjort det kan man rive av hele filmen i ett flak. For 'biltemasoting' derimot har det lett for at filmen går i oppløsing og mer eller mindre pulveriseres når den skal fjernes.

 

PS: Jeg har ikke forsøkt dette selv, og håper at jeg slipper. (35% på alle ruter utenom frontruta...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Så lenge det er E merket så er det lov...." sa mannen på biltilsynet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Fredriksen

"Så lenge det er E merket så er det lov...." sa mannen på biltilsynet....

 

trenger vel papirer da? eller er kanskje risse inn en e? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sætremyr

trenger vel papirer da? eller er kanskje risse inn en e? :D

 

Nei.

 

Er det e merket trenger du verken godkjenning i vognkort. Eller papirer på dette.

 

PS

 

Hva i alle dager gjør jeg når det ikke er mere plass i godkjennings feltet? Fikk for eksempel ikke godkjent demperne i vognkortet pga for lite plass å skrive på vognkortet =) Det gikk dog helt greit da, men alikavel. Andre som har erfaringer m d? Får man ett eget ark?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lov å ha solfilm framme.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lenge siden sisst inlegg ser jeg, men jeg kan no tilføye noe her da..

 

iallefall ålesund snuten er skikkelig nazi på dette her, dei drite i om ting er lovlig ifølge lover og regler, her i byen er det DE som setter reglene,

 

sisste jeg hørte no var at streamere og soting var ulovelig fordi ruten ikke knuste skikkelig (i krasj og slik) for fanden.. filmen holder no på glas skora ! mindre kjangs for glass i øyne etc,

 

begynder å bli mye piss på de gutta no fortiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

iallefall ålesund snuten er skikkelig nazi på dette her, dei drite i om ting er lovlig ifølge lover og regler, her i byen er det DE som setter reglene

 

ble stoppa av purken i ålesund fordi jeg kjørte med park/grøft på kveldstid. da sa de ingenting om streamer eller tona ruter, selv om en full idiot sto like ved bilen å påpekte at streameren var iallefall ikke lovlig.... men skal sies at dette er nærmere 2 år siden da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke er tillatt med soting på frontruta og siderutene fremme er vel først og fremst med tanke på redning hvis det skulle skje en ulykke?

At filmen gjør det vanskeligere for brannmenn/redningspersonell å få ut noen som sitter fastklemt o.l. i bilen.

Filmen vil vel holde sammen glasset slik at det ikke knuser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filmen vil vel holde sammen glasset slik at det ikke knuser?

 

Riktig det, men du får jo kjøpt ruter som er laminert, og frontruta er laminert i utgangspunktet så denne vil ikke pulverisere uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ekstra sett med ruter er fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket kjøretøyforskriften som sier følgende om solfilm:

 

Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran).

 

 

Dermed slås det fast at solfilm på frontrute og sidevinduer foran er ulovlig og vil føre til mangellapp ved en eventuell kontroll.

 

ja så lenge det ikke er orginalt sotet ved levering, dvs at det er lov og kjøpe seg frabrikksotete ruter og sette inn så lenge de overholder den standaren....

 

Riktig det, men du får jo kjøpt ruter som er laminert, og frontruta er laminert i utgangspunktet så denne vil ikke pulverisere uansett.

 

helt riktig dette, er for og hindre glassbiter i og skade personer inne i bilen, og man får kjøpt blank film for "lamminere" siderutene så ikke glassbiter kommer flyvende.. vil tru detter fordelaktig da det blir vanskeligere for tyver og komme seg inn i bilen da... : rolleyes

har ikke dette på bilen min, men blir og sote alt untatt frontruten;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.