Oppussing Techart Championship Formula

Anbefalte innlegg

Kjøp deg det settet på http://www.gasolin.no.

 

Sparer deg for MYYYYYE jobb og du kan glemme autosol. Har også erfart at det blir mere "holdbart" over tid om man bruker det settet og får jobba voksen godt inn i metallet. Trenger ikke pusse opp til mere enn rundt 1000 +- før du går over på polering også. :)

 

Ellers ser det knall ut detta! Bare å slipe ned ujevnheter med grovere papir og gå over med fint etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tar lang tid ja! Hvis jeg var deg ville jeg bare ha motert felgene på en bil og jekka den opp og bare kjørt på tomgang. Evnt. Dreiebenk! da går det mye raskere og du får helt jevne poleringsriper.

 

Linker direkte til settet Håkon linket til jeg!

 

Polersett for alu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig bestillt meg poleringssettet fra Gasolin, fikk også gode tips fra dem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner denne ene bakfelgen å ligne noe, gikk ett par timer i kveld også, var dype disse saltangrepene i aluminiumen. Satser på å levere senter og bakfelg til lakkerer innen senest en uke. Skal få kopiere nye klistremerker som skal bli så nært orginalt som mulig.

Ett bilde, da det sier mer enn 1000 ord :)

 

022-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweeeet! : rock :

Takker, nå ble det fart på sakene, settet fra Gasolin kom i dag, det fungerer meget bra!

Nå er det ikke snakk om mange rundene før denne felgen er ferdig, ja sett bort fra anleggsflaten til skruene da :)

Nå er det stedvis så blankt som ett speil : smil :

 

Slik så felgen ut før jeg begynnte med pastaen og rondellen

010-1.jpg

 

Ja jeg sitter på badet, herregud det støver: dum :

018-3.jpg

 

016-6.jpg

 

021-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synst jeg er ei autosol-tube på gulvet jeg? Prøvde setter fra gasolin på noen utstillingsskilt i rustfritt jeg har. Funka bra! Hvis du bruker de barrene fra gasolin, setter du bare rondellen borti barren og starter maskina eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, badet ja. Støver ikke noe heller dette ;)

Men det ser veldig bra ut. Får det BRA blankt med det settet!

 

Jeg hadde min skive på en søylebormaskin. Det fungerte ypperlig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synst jeg er ei autosol-tube på gulvet jeg? Prøvde setter fra gasolin på noen utstillingsskilt i rustfritt jeg har. Funka bra! Hvis du bruker de barrene fra gasolin, setter du bare rondellen borti barren og starter maskina eller?

 

He he, kan ikke helt avskrive autosol :)

Jepp brare legger barrene på ei matte, så kjører på for å varme voksen slik at man får ett fint belegg på rondellen, litt tungvint kontra flytende, men helt ok ;)

 

Hehe, badet ja. Støver ikke noe heller dette ;)

Men det ser veldig bra ut. Får det BRA blankt med det settet!

 

Jeg hadde min skive på en søylebormaskin. Det fungerte ypperlig! :)

 

Ja blir nedvask av badet i kveld!

Fungerer greit med håndholdt også synes jeg, har ikke verksted lengre, så derfor blir boden og badet okkupert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var den måten jeg å gjorde det på! Funka helt ok! Men mye bedre med vanlig flytende ja!

 

Har du forresten bestemt deg for farge på senteret av felgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Gungrey senter,kunne blitt skikkelig maffigt på R32`n! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Gungrey senter,kunne blitt skikkelig maffigt på R32`n! : rock :

 

Ja du er ikke alene om å mene det, jeg må vurdere det sterkt. Jeg hadde egentlig bestemt meg for helt orginal-stil på felgene men ... :)

 

Siste for i kveld, :)

030-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pusser du vekk all klarlakken og saltmøkka med sandpapir før du går over med polerings-skiva eller får du vekk noe av det med grovpolish?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grove felger det der ja :) Tror orginal farge blir best, så du får litt kontraster

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig råe hjul Frode, kjenner jeg blir meget misunnelig når jeg ser fremgangen din :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,tror ikke Gunmetal hadde blitt så galt på bilen jeg. ;)

005-3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pusser du vekk all klarlakken og saltmøkka med sandpapir før du går over med polerings-skiva eller får du vekk noe av det med grovpolish?

Alt av riper flekker, pusses vekk med pussepapir før jeg begynner med rondellen ja.

Det blir grovt 5 steg;

1. Vask felgen grundig

2. Malingsfjerner (gjerne ett par omganger)

3. Puss med pussepapir 600-800-1000-1200-1500-2000, våtsliping med masse vann!

4. Polering med pasta eller autosol, sliperondell

5. Vokses for beskyttelse

 

Grove felger det der ja :) Tror orginal farge blir best, så du får litt kontraster

Ja men det blir kanskje mye kontrast,.. vi får se:confused:

 

Utrolig råe hjul Frode, kjenner jeg blir meget misunnelig når jeg ser fremgangen din :D

Rune, det går jo ikke akkurat fort da...det ligger maange timer bak den første ringen ivertfall:o

 

Tja,tror ikke Gunmetal hadde blitt så galt på bilen jeg. ;)

 

Kult, hmm forrvirra nå: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gunmetal, svart og sølv er "opprukte farger. Gå heller for noe litt mer "dristig" når du har så spesielle og pene felger som du har. Knallrødt, orange, militærgrønn, lyseblå, hvit eller hva som helst annet enn gumetall, svart og alle de vanlige fargene:D Eneste vanlige fargen jeg kunne tenkt meg å sett de i, må være med gull senter. Passe bra racing, til en akkurat passe rå Golf;)

 

PS: Noe overdrivelse i innlegget mitt må påregnes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestemt meg for orginal sølv senter, vil ha muligheten til å selge dem dersom jeg har lyst på andre felger :P

Er godt i gang med felg nr.2, skal ut å pusse litt nå før jeg tar kveld, legger ut ett par bilder noe senere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er OZ Mito, da jeg så denne var jeg ikke i tvil om at sølv senter også blir "riktig"

E30M3-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig pågangsmot !!

Dette er en skikkelig drittjobb, gledere meg til å se resultatet her: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig pågangsmot !!

Dette er en skikkelig drittjobb, gledere meg til å se resultatet her: smil :

 

Ja å det trengs!! neida det går greit, men man blir nokså oppgitt etter å ha pusset med 600 papir på ett område på 5*15 cm i en halvtime uten å egentlig se noe fremgang. Må bare ta tiden til hjelp, er utrolig morro å se fremgangen etterhvert da.

 

Første bilde her ble tatt tidligere i dag, fortsatt masse prikker rundt ventilhullet.

 

012-4.jpg

 

Etter å ha pusset i 1 1/2 time og noen minutter med rondellen.... og nok for i dag:

 

013-2.jpg

 

021-2.jpg

 

032-3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her blir jo bare helt SYKT bra! Og jeg hadde ikke solgt de for alle pengene i verden omtrent etter den jobben du legger ned her :) Gunmetal er jo også noe som egentlig passer "alle" biler. Tipper nesten du hadde fått mere igjen for de i gunmetal også. Kepp up the good work :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.