Oppussing Techart Championship Formula

Anbefalte innlegg

Liker slike felger Frode. De passet jo meget bra til bilen din også. Hadde vært kult å hatt bilde av begge bilene nypolert siden av hverandre da jeg bytter ringer også:) Er vel lik farge "black magic" på begge Golfene? Med like felger, kan det bli riktigt så porrigt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja å det trengs!! neida det går greit, men man blir nokså oppgitt etter å ha pusset med 600 papir på ett område på 5*15 cm i en halvtime uten å egentlig se noe fremgang. Må bare ta tiden til hjelp, er utrolig morro å se fremgangen etterhvert da.

 

Første bilde her ble tatt tidligere i dag, fortsatt masse prikker rundt ventilhullet.

 

Ser ut til at du ble kvitt mesteparten?

 

Jeg pusset opp noen ringer til noen BBS RM som var likedan (eller kanskje verre) og satt lenge med fiberrondell på vinkelsliperen uten å bli kvitt all "pittingen" så denne jobben her står det respekt av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her blir jo bare helt SYKT bra! Og jeg hadde ikke solgt de for alle pengene i verden omtrent etter den jobben du legger ned her :) Gunmetal er jo også noe som egentlig passer "alle" biler. Tipper nesten du hadde fått mere igjen for de i gunmetal også. Kepp up the good work :D

 

Alt ser bra ut på bilder vettu ;)

Det blir ivertfall mye bedre..

Det hadde sikkert blitt rått med gunmetal, men vil beholde den litt klassiske stilen ved å ha dem sølv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker slike felger Frode. De passet jo meget bra til bilen din også. Hadde vært kult å hatt bilde av begge bilene nypolert siden av hverandre da jeg bytter ringer også:) Er vel lik farge "black magic" på begge Golfene? Med like felger, kan det bli riktigt så porrigt.

 

Det var ingen dum ide! Det tar vi til våren Kristian! Jepp, samme farge, samme hjul, det blir tøft ;)

Ser ut til at du ble kvitt mesteparten?

 

Jeg pusset opp noen ringer til noen BBS RM som var likedan (eller kanskje verre) og satt lenge med fiberrondell på vinkelsliperen uten å bli kvitt all "pittingen" så denne jobben her står det respekt av :)

 

Tja, mesteparten men ikke alt, da hadde jeg sittet med første felgen enda...

For vanlig dødelige, så skal resultatet bli 10/10, men dem som MÅ finne feil på alt de ser å rører ved finner feil på felgene mine også :)

Viktigste er at jeg blir fornøyd, da holder det!

 

 

Kommer en oppdatering noe senere i kveld, er felg nr 3 som strax er "ferdig", denne var også den desidert verste!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det gikk med litt mer tid enn beregnet på denne bakfelgen, ..den var ille!!!

Ikke helt i mål på poleringen på denne enda, men porene er ivertfall borte.

 

012-5.jpg

 

Nr tre "ferdig"

008-4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du er ferdig har du jo lagt så mye arbeid i dette at de blir for fine til å brukes.. Og da kan du jo heller selge di hitover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det hvite i bakgrunnen på det siste bilde: smil : Sånnt har jeg ikke sett noe til utenfor her:)

 

Hva er egentlig forskjellen på Mito og Techart felgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du er ferdig har du jo lagt så mye arbeid i dette at de blir for fine til å brukes.. Og da kan du jo heller selge di hitover :)

 

He he, ja håper dem blir så fine at jeg ikke har lyst til å bruke dem : smil :

 

Hva er det hvite i bakgrunnen på det siste bilde: smil : Sånnt har jeg ikke sett noe til utenfor her:)

 

Hva er egentlig forskjellen på Mito og Techart felgen?

 

Det hvite bak der kalles snø Walter, når det blir vedlig kaldt (kjempekaldt, sjelden i lillesand) så blir det så kaldt til regnet slik at det fryser, og da blir det snø! Les mer om dette fenomenet her: http://no.wikipedia.org/wiki/Sn%C3%B8

:)

 

Forskjellen ligger i senteret, Techart har noe grovere eiker og større senterdeksel, samt at eikene er vinklet for å oppnå større calipterklaring.

Bakfelg og ytterringer er like mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt å bli minnet på en av grunnene til at jeg bor på sørlandet:)

 

Oki, de blir ihvertfall fine!

Kan du sette en felg ved siden av bilen og ta et bilde så vi kan se "fargeforskjellen"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt å bli minnet på en av grunnene til at jeg bor på sørlandet:)

 

Oki, de blir ihvertfall fine!

Kan du sette en felg ved siden av bilen og ta et bilde så vi kan se "fargeforskjellen"?

 

Ligger bilde av felg på bilen i tråden min ;)

 

Siste ringen er ferdig:klapp:

 

Fikk også delt denne i dag, det gikk veldig greit faktisk.

Fremgangsmåte;

Fjernet limfugen med buet tappjern og stålbørsterondell, all lim er tatt bort.

Varmet opp yrrerringen til rundt 30-40 grader med varmluftpistol, senteret var kaldt

Reiste felgen på høykant og slo på innsiden av ringen med gummihammer

viktig å slå rundt hele ringen for å få jevnt press

Popp... så delte det seg :)

 

Har enda ikke rotet meg til å sende boltene til forkromming, må ta det på mandagen.

Klistremerkene blir lagd av Reklametrykk AS, disse får jeg i løpet av neste uke.

Felgene leveres til lakkerer`n på tirsdag.

 

Bilder hører med i denne tråden

004-1.jpg

 

008-5.jpg

 

010-2.jpg

 

012-6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er den ytterringen som ser best ut pr dags dato, har noen swirls eller englehår igjen på denne

018-4.jpg

 

Ett bilde av felgen ved bilen Walter, ikke så enkelt å se farger, er jo snart ikke dagslys igjen om dagen:o

002-4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette her er så gromt! :) Fått teken på poleringa nå Frode ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette her er så gromt! :) Fått teken på poleringa nå Frode ;)

 

Takk, jo nå begynner jeg å få teken på det. Har også funnet ut at dersom jeg varmer aluminiumen samt pastaen så går det mye kjappere, og resultatet blir bedre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ojoj dette ser jo sykt bra ut.. fikk litt inspirasjon til å starte selv på mine nå.. va å henta pakke fra gasolin idag så får se hva som sjer i helgen.. men varmer aluminiumen sier du?? me vanlig varmepistol?? tar hvordan er denne pasta'n på klarlakkrester?? må alt bort me pussepapir eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ojoj dette ser jo sykt bra ut.. fikk litt inspirasjon til å starte selv på mine nå.. va å henta pakke fra gasolin idag så får se hva som sjer i helgen.. men varmer aluminiumen sier du?? me vanlig varmepistol?? tar hvordan er denne pasta'n på klarlakkrester?? må alt bort me pussepapir eller??

 

 

Klarlakken fjerner du først med Duxola.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snasent Frode:) gleder meg til å se felgene på bilen:) det VET jeg kommer til å bli HOT:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ojoj dette ser jo sykt bra ut.. fikk litt inspirasjon til å starte selv på mine nå.. va å henta pakke fra gasolin idag så får se hva som sjer i helgen.. men varmer aluminiumen sier du?? me vanlig varmepistol?? tar hvordan er denne pasta'n på klarlakkrester?? må alt bort me pussepapir eller??

 

 

Ja jeg varmer aluminiumen, gjerne med varmluft. Har den effekten at pastaen fungerer mye bedre.

 

Som Lønning skriver, så må det malingsfjerner til for å ta klarlakken, hvis du skal pusse bort den med papir blir du ikke ferdig til våren :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg varmer aluminiumen, gjerne med varmluft. Har den effekten at pastaen fungerer mye bedre.

 

Som Lønning skriver, så må det malingsfjerner til for å ta klarlakken, hvis du skal pusse bort den med papir blir du ikke ferdig til våren :P

 

: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snasent Frode:) gleder meg til å se felgene på bilen:) det VET jeg kommer til å bli HOT:p

 

Ja gleder meg også, har sittet å sett så mye på felgene jeg nå... begynner å bli lei dem : rolleyes

Nei det blir noe annet når dem blir ferdige å får dem på bilen.

 

Her er alle fire ringene endelig løs.

 

053.jpg

 

054.jpg

 

 

Her er klistremerkene som ble veldig bra, meeen fikk regning på dem i går, å holdt på å flire meg i hjel : haha :

1713,-!!!!!!

For 8 stk Techart merker og 4 stk oz racing!

Det er jo ran/overfall/svindel: bråk :

 

055-2.jpg

 

056-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1713 kr for 12 små klistremerker sier du. det må da være en gullgruve å drive med dette. kanskje de satser på 1 gangskunder, det er vel neppe noen som kommer dit 2 ganger : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja gleder meg også, har sittet å sett så mye på felgene jeg nå... begynner å bli lei dem : rolleyes

Nei det blir noe annet når dem blir ferdige å får dem på bilen.

 

Her er klistremerkene som ble veldig bra, meeen fikk regning på dem i går, å holdt på å flire meg i hjel : haha :

1713,-!!!!!!

For 8 stk Techart merker og 4 stk oz racing!

Det er jo ran/overfall/svindel: bråk

 

Prisen må svi litt ja, men det er meget fine detaljer som kommer frem.

Lokalt firma som trykket klistremerkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er klistremerkene som ble veldig bra, meeen fikk regning på dem i går, å holdt på å flire meg i hjel : haha :

1713,-!!!!!!

For 8 stk Techart merker og 4 stk oz racing!

Det er jo ran/overfall/svindel: bråk :

Skal vedde på at jeg kunne ha skaffet alle disse klistremerkene for under 200kr hos ABM Reklame på Gjøvik;) 1713 for noen små klistremerker er jo et åpenlyst ran.

 

Men, felgene ser utrolig snadder ut nå: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilr fort dyrt når en handler hos sunnmøringer : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt bra jobba Mr.Gimnes, gleder meg til å se disse på bilen til sommeren! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1713 kr for 12 små klistremerker sier du. det må da være en gullgruve å drive med dette. kanskje de satser på 1 gangskunder, det er vel neppe noen som kommer dit 2 ganger : smil :

Nei, får ikke tak i vedkommende heller nå, sikkert flytta bedriften :P

 

Prisen må svi litt ja, men det er meget fine detaljer som kommer frem.

Lokalt firma som trykket klistremerkene?

Ja håper det blir litt mer OEM look på dem, men dyrt ja!

 

Skal vedde på at jeg kunne ha skaffet alle disse klistremerkene for under 200kr hos ABM Reklame på Gjøvik;) 1713 for noen små klistremerker er jo et åpenlyst ran.

 

Men, felgene ser utrolig snadder ut nå: ja :

He he i etterpåklokskapens lys så blir jeg seende ut som en dust : bh :

Takk for det Mads, felgene er til lakkerer nå, så satser på et knall resultat, boltene får jeg neste uke, så nå må jeg se til å ta siste rest på ytterringene :)

 

Bilr fort dyrt når en handler hos sunnmøringer : haha :

 

Romsdalinger som har stått for dette ranet, så er det værre med sunnmøringene, ja da er det fa... meg ille : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.