Oppussing Techart Championship Formula

Anbefalte innlegg

Kan også være at underlaget er for kaldt, hvis du f.eks står i en kald garasje;)

ojoj det er noen få plussgrader;p men har prøvd å varmet opp felgen også somd står lenge opp:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fantastisk å se perfeksjonister som deg Frode :)

Ser for meg at den R32'en din blir en riktig headturner på diverse treff neste år.

Spørs om ikke jeg må finne meg noen nye felger til A6'en også :) Kan ikke kjøre for lenge med samme hjul vet du.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fantastisk å se perfeksjonister som deg Frode :)

Ser for meg at den R32'en din blir en riktig headturner på diverse treff neste år.

Spørs om ikke jeg må finne meg noen nye felger til A6'en også :) Kan ikke kjøre for lenge med samme hjul vet du.....

He he takk Jone, men noen headturner blir den nok ikke, til det er den ikke radikal nok. Du vet folk ser en svart bil med fete felger... å de er det mange av ;)

Men håper den blir fet til en R32 å være, hvis ikke får jeg bytte felger jeg også : smil :

Nå er jeg imidlertid ferdig:glad:

Altså med pussing og polering, nå gjenstår å skru dem sammen, få på klistremerker, og lime skiten!

Hvor mange NM skal jeg dra til skruene med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert 18-20nm som mange andre felger har..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså med pussing og polering, nå gjenstår å skru dem sammen, få på klistremerker, og lime skiten!

Hvor mange NM skal jeg dra til skruene med?

Brukte 26nm på mine.

Hva lim skal du bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine 2 delte felger brukte jeg vanlig hvit baderoms silikon. Funker UTMERKET! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine 2 delte felger brukte jeg vanlig hvit baderoms silikon. Funker UTMERKET! :)

Ja, tenkte noe i den duren. Så ut som det var det som satt der også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har hørt 20nm, det bør vel holde?

Skal bruke Tec7!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt tec7 på 2 felgsett med bra resultat. Gjør skikkelig rent og dra utover så du får en fin, jevn og tett fuge så går det så bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er han dere Tec7? Fortell..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er din venn om du bruker han riktig! Vi kan kalle han silikon med lim!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke vits å bruke sica eller tec7 som sitter å inne helvete vel? er det ikke bare for å tette for luftlekasje inne i banen på felgen? da ville jeg heller brukt vanlig baderoms silicon som er nevnt, det er jo mye lettere å få av hvis du skal splitte felgene igjen. Sica og tec7 sitter jo noe så ini helvete...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke vits å bruke sica eller tec7 som sitter å inne helvete vel? er det ikke bare for å tette for luftlekasje inne i banen på felgen? da ville jeg heller brukt vanlig baderoms silicon som er nevnt, det er jo mye lettere å få av hvis du skal splitte felgene igjen. Sica og tec7 sitter jo noe så ini helvete...

Ja, enig i den, Er bare for å tette luft lekkasje. Funket bra på mine med vanlig hvit baderomssilikon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker man Sicaflex,eller Tec7, finnes det selvfølgelig et stoff man har på, for å løse disse opp igjen.

Så slipper man å bli rød i toppen hvis man må ta det fra hverandre igjen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tettningsmiddelet skal ikke legges mellom ringene. Legg kun litt tettningsmiddel på utsiden av splittboltene (anleggsflaten mellom ringene), mens hoveddelen, som tetter, legges i fugen mellom ringene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tettningsmiddelet skal ikke legges mellom ringene. Legg kun litt tettningsmiddel på utsiden av splittboltene (anleggsflaten mellom ringene), mens hoveddelen, som tetter, legges i fugen mellom ringene.

Jeg så det var litt lim rundt boltene ja.. hmmm legger kun i banen jeg nå. Skal vel få det tett tenker jeg...

Har gjort rent anlegsflaten så godt som mulig nå, og holder på å skrur sammen...

Skal på låns etter momentnøkkel i løpet av ettermiddagen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte kun ei stripe med tech7 etter at jeg hadde skrudd sammen felgene. Har ikke blitt lekkasje enda, så vidt jeg har hørt. Å legge imellom senter og kant er bare tull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte kun ei stripe med tech7 etter at jeg hadde skrudd sammen felgene. Har ikke blitt lekkasje enda, så vidt jeg har hørt. Å legge imellom senter og kant er bare tull.

Gull! Det jeg tror også.

Limen på/rundt skruene er vel et halvhjertet forsøk på locktite fra fabrikken sin side:)

Nå er alle felgene skrudd sammen igjen.. puhh

BILDER :P

010-5.jpg

014-3.jpg

020-2.jpg

018-5.jpg

024.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg en photo shoot til sommeren ja Frode. Virkelig morro å se så fine felger. Gi oss et før/etter bilde:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Frode. Nesten så du bare kan sende de ned til meg nå :P

Angående tetning, så vil det jo ikke slippe noe luft "ut til skruene" om man fuger i felgbanen. For det er jo der lufta er om man kan si det sånn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg en photo shoot til sommeren ja Frode. Virkelig morro å se så fine felger. Gi oss et før/etter bilde:)

Jepp, det skal vi!

Ja de ble da bra til slutt, ligger jo endel bilder i begynnelsen av tråden, men her har du to som viser hvor ille det var. (sikkert noen som har pusset opp verre, men dette var ille nok for meg)

Før

0056.jpg

Før

0303.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å grue seg til første regnbyge du kjører inn i, for da er det bare å begynne å polere igjen :P

Snakker av erfaring : dum :

Men ble et upåklagelig resultat. Gleder meg til våren, disse kombinert med skikkelig senk blir saker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har eit sukt pågangsmot frode,beundrer deg her frode,dette blir knall frode:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sørn altså... noen som vil kjøpe disse? Har funnet ett sett enda sjeldnere felger...

Isåfall må du være rask! Selges isåfall ikke en krone under kostpris 17.500,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sørn altså... noen som vil kjøpe disse? Har funnet ett sett enda sjeldnere felger...

Isåfall må du være rask! Selges isåfall ikke en krone under kostpris 17.500,-

SVARTE F......! hvorfor måtte jeg kjøpe meg et annet prosjekt for noen dager siden..: bh : disse har hvert KUNG på golfen min også;P hmmm jaja thats life.: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.