Treff: Autopower on Ice 2009

Anbefalte innlegg

Da bilen ikke oppfører seg helt som den skal: bh :, tror jeg den skal slippe å bli piska på isen i helga.: gråter :

 

Så om noen er interesert i plassen min er det bare å hyle ut! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en enkel forklaring på hvor kjøre når man kommer til drammen fra Oslofjordtunellen og skal finne veien opp til Sigdal?

 

http://www.gulesider.no

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er det egentlig den tekniske kontrollen går ut på? Sjekke hjelmer, generell tenkisk stand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor det ligger, men det skulle ligge rett ved Haglebu Fjellstue og tidligere i tråden skrev en at det tar 20min fra Fjellstua til isbanen. Så da tar det vel rundt det samme fra Turistheimen. Vet ikke om noen fest på fredag for vi skal bare overnatte der fra lørd til sønd. Uansett så høres det ut som at det blir liv på Fjellstua.. :)

 

Ok, takk for tips, men vi kommer tidlig lørdag, blir vel opp halv 6 for og rekke førermøte 08:30, neste var vel 11. Kommer man 09:00, kansje man må vente til 11 for og slippe utpå, noen som vet?

 

Angående teknisk, ser de nok grovt på om det er nå olje lekasjer, at bremsevesken ser ok ut, at ting ikke ligger løst i bilen, at du HAR hjelm, at batteriet sitter fast, at bremselys virker, iallefall de tingene jeg kommer på at de BRUKER og sjekke...tviler på støykontroll er aktuellt, men som sagt dette er bare det jeg tror: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ser etter om det ligger løse gjenstander i bilen, at den ikke lekker, at du har fungerende lys, fast bremsepedal og at batteriet sitter fast/polskoene sitter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SIden jeg har nesten nye dekk, så vil jeg få vasket dem litt nøye før jeg kjører innpå, hva skal jeg vaske med? avfetting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SIden jeg har nesten nye dekk, så vil jeg få vasket dem litt nøye før jeg kjører innpå, hva skal jeg vaske med? avfetting?

 

på de fleste bensinstasjoner selger de dekkrens, til å spraye på for å få av saltlake og skitt...burde vel og bruke bilen litt...dekka skal vel helst "kjøres litt inn" før man bruker de under full aks og brems.. Etter hva jeg har blitt fortalt på dekksjapper, varierer dette mellom 10 og 50 mil..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer med subaru som i fjor. Håper bare den klarer turen til Andebu med bergningshenger for å hente ny bil først :)

Skal overnatte på Haglebu. Flere som skal ?

 

attachment.php?attachmentid=83506&d=1200

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på de fleste bensinstasjoner selger de dekkrens, til å spraye på for å få av saltlake og skitt...burde vel og bruke bilen litt...dekka skal vel helst "kjøres litt inn" før man bruker de under full aks og brems.. Etter hva jeg har blitt fortalt på dekksjapper, varierer dette mellom 10 og 50 mil..: klø :

 

Hei Thomas... takk for tipset, jeg er på vei hjem fra spania nå, bilen står på kjevik, og skal jo kjøre opp til sigdal, så er kloss på 50mil da.. håper det er godt nok;) Kjøper en flaske med dekkrens jeg da!

 

Når drar du oppover? jeg drar med risør-gjengen klokka 13 på fredagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Thomas... takk for tipset, jeg er på vei hjem fra spania nå, bilen står på kjevik, og skal jo kjøre opp til sigdal, så er kloss på 50mil da.. håper det er godt nok;) Kjøper en flaske med dekkrens jeg da!

Når drar du oppover? jeg drar med risør-gjengen klokka 13 på fredagen.

 

hadde tenkt og reise rett fra jobben på tromøya rundt lunch engang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi møtes i vinterkjær da.. hehe. Er en gjeng på 5-6 biler eller noe som drar samlet.

Du skulle til eggedal borgerstue du og? Sitter i madrid å venter på fly nå jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette til opplysning til alle som skal til sigdal..(fikk dette på mail fra Autopower)

 

På grunn av sykdom blir det ikke åpen kiosk under isbanekjøringen hos Hebbes Racing Club.

Dette betyr at det ikke blir anledning til å få tak i mat under arrangementet.

Ett alternativ da kan være at man tar med grillmat. Det blir åpent bål i lavvoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer med subaru som i fjor. Håper bare den klarer turen til Andebu med bergningshenger for å hente ny bil først :)

Skal overnatte på Haglebu. Flere som skal ?

 

Tom Rune

 

Totenmafian er på bortimot 16stk, og vi har leid leiligheter på haglebu !

Så hos oss er det anlegg og godt humør fredag og lørdag =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar turen opp for å kikke på.. :D noen fler fra drammens området som drar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ikke lenge igjen : smil :

Bare ett bremsebytte og oljeskift igjen, så er S2n klar for å prøve å sladde med piggfritt :)

Blir vel bra sosialt på haglebu og tenker jeg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar turen opp for å kikke på.. :D noen fler fra drammens området som drar?

 

Drar oppover i morgen ettermiddag med destinasjon hytta på Tempelseter ca 15 min fra Hebbe's :) Blir ingen kjøring på isen på meg i år, men skal ha det moro lell ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sitter vi på hytta til Miss Bjørnsdatter og fyrer i ovnen mens vi nipper på en kald pils. :full:

 

Kan tipse dere som kommer opp i morra, at det er smart å kjøpe pilsen på Sigdal da vegene her opp ikke egner seg for tungt lastede biler med senk : eek :

 

Hilsen Gnistføyka PeDahl med overfylt A4 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke med bane bilen denne gang, fikk ikke tak i dekk og hive på, gadd ikke bruke 4500 på vinterdekk, så får se om vi kommer over noe billigere, eller bytter bremser på vinterstid til mindre, slik at vi får på 15", må bare få skaffet det, da vi var så lur og selge de når vi satte på rs2 bremser :o

 

Men tar mulig en tur opp imårra og titter på...:)

 

Kos dere der oppe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra forhold her oppe nå, aldri sett banen på hebbes så bra noen gang :)

 

Skulle bare vært lov å kjøre med ispigg uten bur....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte stå over i år ...... har ikke kjøpt ny quattro etter brannen på Sigdal i fjor :-(

 

Kjør forsiktig gutter !!!! Husk branslukker i bilen !!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, du har vel både kjøpt og solgt quattro etter det stian..

Var en smule glatt i år, men ellers veldig bra forhold!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, du har vel både kjøpt og solgt quattro etter det stian..

Var en smule glatt i år, men ellers veldig bra forhold!

 

Ikkje som var brukande !!! .-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje som var brukande !!! .-)

 

Du har rett. det er glatt her, men ikke så glatt: vinke :

Håper på at det er noen som har tatt noen fine bilder som de vil legge ut i de nermeste dagene!?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke så glatt da:)logga 7000 rpm på 5 gir o1e rs2 kasse og 65cm piggdekk.Men vi var litt bortskjemte med ishjul.Det er faktisk rart men det blir glatt for os også når det kjøres mye med piggfritt,virker som isen blir polert,det ble i hvert fall glattere å glattere utover dagen,men moro lell,banen er bare helt sykt bra i år med brede fine svinger som gjør at det blir minimalt med bergning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.