Anbefalte innlegg

Då e d vell kanskje greiast at Stian Egelandsdal tar kontakt med de sian han e lokallagslederen okka? Bare eit forslag. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20/21.mars og rundt 200-300kr for bremsing, så kunne jeg godt tenkt meg å komme bortover for moroskyld jeg også :)

 

Bilen er jo original effektmessig, men gøy med papirer på det.

 

Noen som har noen erfaring fra disse rullene? Er det nøyaktige eller såkalte lotto ruller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er egentlig klar for han hvis vi bestemmer oss for å gjennomføre dyno-dagen.

Eneste vi trenger å gjøre er å få laget en liste over hvem som ønsker å teste bilen sin.

 

Alle får 2-3 pulls, men hvis noen trenger f.eks 4-6 pulls så er det muligheter for det, så lenge det blir gitt beskjed om det på forhånd.

 

Det er forøvrig samme dyno opplegg slik som håland tuning har. Så det er ikke "lotto rulle" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten prisen ble:

 

250,- for 2wd

300-400,- for 4wd

 

For garantert 2 pulls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra:) Kan me isje bare avtala dato me di då? Va d 21.mars me sa? Kult om me får testa flerre ganger, for då får eg testa me/uten AC på å sånt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra:) Kan me isje bare avtala dato me di då? Va d 21.mars me sa? Kult om me får testa flerre ganger, for då får eg testa me/uten AC på å sånt:)

Jeg gikk ut ifra 21 mars, da dere allerede hatte satt av denne datoen.

 

EBB skulle sjekke med UMS om det var mulig den datoen osv.

 

Men hadde dere avtalt noe med mr. Håland?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er egentlig klar for han hvis vi bestemmer oss for å gjennomføre dyno-dagen.

Eneste vi trenger å gjøre er å få laget en liste over hvem som ønsker å teste bilen sin.

 

Alle får 2-3 pulls, men hvis noen trenger f.eks 4-6 pulls så er det muligheter for det, så lenge det blir gitt beskjed om det på forhånd.

 

Det er forøvrig samme dyno opplegg slik som håland tuning har. Så det er ikke "lotto rulle" ;)

 

Kjenner verken Håland Tuning eller disse, men ekke noe kult å vise fram papirer fra en lotto rulle,hehe.

 

Stoler på deg :)

 

Forresten prisen ble:

 

250,- for 2wd

300-400,- for 4wd

 

For garantert 2 pulls

 

Fine priser, men det er en ting jeg bekymrer meg litt for.

 

Jeg har aldri hatt en bil på rulle før, og det er jeg som gjøre draget? Vil veldig gjerne helst kjøre bilen min sjøl jeg, men da trenger jeg en 5 sekunder HowTo på rullekjøring er du grei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine priser, men det er en ting jeg bekymrer meg litt for.

 

Jeg har aldri hatt en bil på rulle før, og det er jeg som gjøre draget? Vil veldig gjerne helst kjøre bilen min sjøl jeg, men da trenger jeg en 5 sekunder HowTo på rullekjøring er du grei :)

 

Jeg har dessverre ikke fått anledning til å teste ut den nye rullen selv ennå, så jeg vet ikke helt.

Men jeg kan høre med de om det er mulighet for at folk får kjøre sin egen bil.

 

Rullen takler opp til 1600hp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk ut ifra 21 mars, da dere allerede hatte satt av denne datoen.

 

EBB skulle sjekke med UMS om det var mulig den datoen osv.

 

Men hadde dere avtalt noe med mr. Håland?

 

Ikke avtalt mer enn sjekket opp muligheten for klubbdag og priser. Prisen er avgjørende for hvor mange som har råd til å stille, så da går vi får UMS, pure business decision ;)

 

21. mars var dagen som var satt av i kalenderen ja.

 

Skriver meg gjerne opp som første mann på listen:

 

Petter Lønning - Golf TDi syncro - 4wd - 4 drag (2 med og 2 uten vann/alkohol injeksjon : smil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke avtalt mer enn sjekket opp muligheten for klubbdag og priser. Prisen er avgjørende for hvor mange som har råd til å stille, så da går vi får UMS, pure business decision ;)

 

21. mars var dagen som var satt av i kalenderen ja.

 

Skriver meg gjerne opp som første mann på listen:

 

Petter Lønning - Golf TDi syncro - 4wd - 4 drag (2 med og 2 uten vann/alkohol injeksjon : smil :)

Kjell K Roulund - Golf 1 GTI - 2WD

 

Gleder meg til dette! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke fått anledning til å teste ut den nye rullen selv ennå, så jeg vet ikke helt.

Men jeg kan høre med de om det er mulighet for at folk får kjøre sin egen bil.

 

Rullen takler opp til 1600hp :)

 

Hadde hvert gøy å tatt et drag selv etter et minikurs, men for å få ordentlig resultat så overlater jeg det til de som kan det. You brake it, you fix :)

 

Dere kan skrive opp meg også. Så sant det ikke kommer noe spess i veien så stiller jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

You brake it, you fix :)

 

Sånne garantier får du ikke på en rulle, hvis du mener bilen din ikke tåler ett drag, så får den stå på sidelinjen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir tøft! Meld dere opp!!! slik at jeg kan gi beskjed til ebb om hvor mange som kommer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke avtalt mer enn sjekket opp muligheten for klubbdag og priser. Prisen er avgjørende for hvor mange som har råd til å stille, så da går vi får UMS, pure business decision
Ok det var bra! Vil ikke skape en konflikt mellom EBB og Håland tuning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har tatt med meg? Eg stille seff me S3'en, 4wd, 4 drag, 2 med og 2 uten AC:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånne garantier får du ikke på en rulle, hvis du mener bilen din ikke tåler ett drag, så får den stå på sidelinjen ;)

 

Okey, jeg er veldig grønn på detta istedet for å tro at jeg kan noe, så hva innebærer et sånt drag? blir det det samme som å dra bilen til turtalls spærra på ellers?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har tatt med meg? Eg stille seff me S3'en, 4wd, 2 drag holder for meg, et med og et uten AC:)

 

Hvis du skikkelig vil teste forskjellen med og uten AC så bør du nok ta 2 drag med og 2 drag uten pga. N75 kan gi noe varierende resultat fra drag til drag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skikkelig vil teste forskjellen med og uten AC så bør du nok ta 2 drag med og 2 drag uten pga. N75 kan gi noe varierende resultat fra drag til drag.

 

N75? Rulla? Hvorfor gir den forskjellige resultater fra drag til drag?

 

Så sant sjåføren gjør det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skikkelig vil teste forskjellen med og uten AC så bør du nok ta 2 drag med og 2 drag uten pga. N75 kan gi noe varierende resultat fra drag til drag.

 

Ok, då kjøre me 4 drag:) men eg lure og litt på d Roy spør om her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75? Rulla? Hvorfor gir den forskjellige resultater fra drag til drag?

 

Så sant sjåføren gjør det samme.

 

N75 er såpass ustabil at ladetrykket aldri er helt likt mellom forskjellige drag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 er såpass ustabil at ladetrykket aldri er helt likt mellom forskjellige drag.

 

Kan man gjøre noe med det, noe som gjør at det blir litt mer stabilt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75? Rulla? Hvorfor gir den forskjellige resultater fra drag til drag?

 

Så sant sjåføren gjør det samme.

 

N75 magnetventilen styrer ladetrykket men pga treghet i systemet blir ikke ladetrykkresponsen akkurat lik fra drag til drag. Wastegate styrte systemer er mer stabile pga den mekaniske responsen er mer konsekvent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man gjøre noe med det, noe som gjør at det blir litt mer stabilt?

 

Bygge om til sugemotor : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.