Tur til Wörthersee 2009 ? Hvem er med ? Diskusjon/planleggings tråd

Anbefalte innlegg

Det letteste tror jeg må bli å kjøre ned til Hamburg. Da kan vi fra østlandet kanskje ta ColorLine fra Bergen?/Stavanger og ned til Hirtshals. Mens dere på østlandet/nordnorge gjerne vil velge Kiel ferga?

 

Så tar vi toget fra Hamburg og til Innsbruck i Østerike. Her i fra er det 37,3 mil å kjøre til Worthersee. ca 3 timer og 45 minutter å kjøre.

 

Er mulig å ta nattoget og bestille sovelugarer. Ikke så mye spennende å finne på ombord så hvorfor ikke bruke tiden til søvn?

 

Billigste pris som jeg finner er 256,50€ fra Hamburg til Innsbruck med autozug.

Prisen med sovekupe blir 376,50€

Prisene er inkl en personbil opp til 5,2meter og 170cm takhøyde pluss 2 voksne personer.

 

http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/en/start.html

 

Ut i fra booking sidene deres får jeg bare bestille billetter frem til mars måned. Da får jeg fremdeles opp low seasong tickets. Muligens prisen stiger en del ut over vårparten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett ikke så gæli priser da.. :) Høres genialt ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oslo-Kiel for 2 personer og bil er enten 3300,- eller 3500,- pr vei i de datoene som er ledige i mai.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør beregne ca 6k i reiseutgifter en vei da ? Da begynner det å bli litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grupperabatt!! Kanskje gry har litt tips her hvis hun leser tråden.

 

Uansett blir det en del kostnader i drivstoff hvis vi kjører fremfor å ta tog og evt båt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør beregne ca 6k i reiseutgifter en vei da ? Da begynner det å bli litt..

 

Blir jo delt på 2 da eventuelt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å kjøre denne strekningen i "one-go" da. Gjorde det fra Edition 38. Tok jo ikke mer enn ca 19 timer inkl matstopp, ferge Puttgarden-Rødby, tissepauser og litt trafikkkork her og da. Var omtrent akkurat samme avstanden. Er nok enklere og om man er to, og kan bytte på kjøringen. Gjelder bare på synkronisere blærene :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på å reise tilbake dit flere år. Ingen treff blir det samme igjen etter å ha vært der nesten hele uken! Det er noe spesiellt med atmosfæren rundt dette treffet. Er ganske sikker på at jeg reiser nedover neste gang dersom det ikke kolliderer med jobb og Gatebil.

Til dere som ikke har vært der har jeg kun en ting å si: Kom dere nedover!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2012 km fra Hamar: eek :

Men klar som bare det.

Reiserute [800x600].jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er igrunn ganske ladd for denne turen selv, hadde vært rått og vært med på dette. Må tenke litt og høre med flere i området om de skal nedover, hadde vært en konge tur dette tror jeg.

 

: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmmm, i wanna!!!! men har jo ikke.no bil lenger da! så må nok sitte på med Dan Henning tror jeg! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ;)

Tror jeg allerede er booket, dessverre :( Men skyss fikser man alltids! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er igrunn ganske ladd for denne turen selv, hadde vært rått og vært med på dette. Må tenke litt og høre med flere i området om de skal nedover, hadde vært en konge tur dette tror jeg.

 

: rolleyes

 

Er da vel ikke noe å tenke på;)

Jeg og Ronny T. skal da vaffal. Begynne å planlegge snart. Jeg for min del får ikke med meg BugRun til neste år så jeg må jo få veid opp for det: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er da vel ikke noe å tenke på;)

Jeg og Ronny T. skal da vaffal. Begynne å planlegge snart. Jeg for min del får ikke med meg BugRun til neste år så jeg må jo få veid opp for det: vinke :

 

ja vel, ikke bugrun....: eek : whoot.. det kan vi ta senere (sorry ot)

 

Men ja vi kan møtes en dag og slå av en prat og finne ut av ting, dette hadde vært moro å vært med på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for og si det sånn...dette tror jeg blir knall bra: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært rasende festlig dette her, men med gammel bil tør jeg ikke. :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært rasende festlig dette her, men med gammel bil tør jeg ikke. :S

Jeg kan sikkert låne noen 22" av Stian om du låner CLS'n på jobben. Så senker vi den med Black&Decker settet jeg har i garasjen.. Vips, ny showbil... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sikkert låne noen 22" av Stian om du låner CLS'n på jobben. Så senker vi den med Black&Decker settet jeg har i garasjen.. Vips, ny showbil... :P

 

God idé!

 

Ellers så har jeg jo en Caddy Maxi her, da... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God idé!

 

Ellers så har jeg jo en Caddy Maxi her, da... : gråter :

 

Hørte jeg snudde bladfjører?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte jeg snudde bladfjører?

 

Får snu de foran også. :P

 

Ellers så har jeg en kompis som har Golf 5 med 2.0 TDI, da.. Hmmmm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får snu de foran også. :P

 

Ellers så har jeg en kompis som har Golf 5 med 2.0 TDI, da.. Hmmmm.

 

Føler at han kompisen din har lyst til å ha med meg som dødvekt og. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får snu de foran også. :P

 

Ellers så har jeg en kompis som har Golf 5 med 2.0 TDI, da.. Hmmmm.

 

Lurer på om jeg kjenner han...

 

3864 tur retur km med rundt en halvliter på mila blir jo ikke mer enn rundt 2500 i Diesel : ja :

 

Og ferja til Rostock koster jo ikke stort...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Touranen min tar turen nedover også. Hadde vært utrolig morsomt å reist tilbake. Kuleste treffet jeg har vært på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, da er ihvertfall fri fra jobben i boks. Golfen går forhåpentligvis ikke i stykker før den tid og Samboeren sa at til Wörthersee var det bare å dra... Så da står det vel igrunn på å finne rimelig overnatting og satse på at Marius eller Hans er med på å spleise på drivstoff nedover :D

 

Men tyskerene er jo überkasse på dette med skikkelig info på nett så jeg lurer på hvor det lønner seg å bestille hotell/overnatting.

 

Maria Wörth, Reifnitz eller Klagenfurt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.