Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av kjetil silden

ja men eg er begynt å få den bra etterkvart no. blei bra med 19toms felger istedenfor den breie 17toms felgane,., må ha meg ei ny tannstang og no.. skulle prøvd å funne meg ei bra brukt ei

Den ser jo bra ut!!!

 

Men tilbake til Topic kanskje? Sorry til moderatorer for avsporingen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

De er veldig stilige, men det går ikke an å bruke dem på nye biler, og kanskje de ikke fungerer på Bjørn sin heller? (det får vi vel snart vite?

 

Jeg prøvde å montere sånne på min bil (A3 8P), men det ble bare kluss. Jeg fikk opp feilkode i displayet om at parklysene hadde gått, og pærene ble stående å blunke.

Min teori er at det skyldes den lave motstanden som er i de pærene i forhold til vanlige pærer.

Jeg måtte nøye meg med å montere Blue Vision- parkpærer på min.

 

Jeg fikk faktisk ikke testet de på min bil, mine hovedlys bruker andre typer pærer i parklysa (ikke W5W - glassokkel). Sokkelen hos meg er av typen Ba9s/Ba9Xs. Dvs 5W pærer med med liten metallsokkel.

Om det vil fungere mhp auto check systemet vet jeg derfor ikke.

Det er nok omvendt Roger, lysdioder bruker lite strøm og har derfor større motstand (bruker mindre strøm) enn vanlige pærer. Elektronikken tolker nok dette som at glødetråden er brent over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Jeg fikk faktisk ikke testet de på min bil, mine hovedlys bruker andre typer pærer i parklysa (ikke W5W - glassokkel). Sokkelen hos meg er av typen Ba9s/Ba9Xs. Dvs 5W pærer med med liten metallsokkel.

Om det vil fungere mhp auto check systemet vet jeg derfor ikke.

 

Det kan jo godt være det fungerer på din selv om det ikke fungerer på min. Jeg har jo fiberoptikk i min også jeg (CanBus).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Jeg fikk faktisk ikke testet de på min bil, mine hovedlys bruker andre typer pærer i parklysa (ikke W5W - glassokkel). Sokkelen hos meg er av typen Ba9s/Ba9Xs. Dvs 5W pærer med med liten metallsokkel.

 

Her er parklyspæra mi

bilde(30).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror den der finnes i diodeutførelse også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser den vel sånn ut?

 

Finnes på Lysdiode.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

Det kan jo godt være det fungerer på din selv om det ikke fungerer på min. Jeg har jo fiberoptikk i min også jeg (CanBus).

 

Godt mulig, jeg kommer nok til å prøve det, men auto check surret med parklysa bak så det er vel en sjans for at det skjer foran også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: sikle : *speachless*

 

D ble jo ufattelig bra!! : ja : Men er de ikke litt sterke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

: sikle : *speachless*

 

D ble jo ufattelig bra!! : ja : Men er de ikke litt sterke?

 

Nei, bildet lyver litt... Er ikke noe særlig sterkere enn vanlige parklys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bra ut det ja, men lurte litt på om det ikkje blei for sterkt lys... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er som regel omvendt. Målt i lysmengde (lumen) så er som regel lysdiodene svakere, men de gir jo lys med riktigere/renere farge og er også mange ganger mer konsentrert i en retning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd diodepærer fra lysdiode.no men disse ryker etter kort tids bruk. (Den typen med glass-sokkel)

Tror kanskje grunnen er at det blir for varmt i hovedlykta. (Har en Bora)

Hadde man kunnet kjøre med park/spredere HELE tiden hadde de kanskje holdt. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har halogen parklys i min bil. De er fremdeles bare 5 watt, men mye hvitere enn vanlige 4 watt glødepærer. Pærene heter H6W og har BA9S sokel. Kan kjøpes hos VAG-forhandlere da de brukes på noen bilmodeller med Xenon.

 

h6w-03.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, har du no bilde med lysa dine Per?

Og hva tar Gromstad for de tro: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Hmm, har du no bilde med lysa dine Per?

Og hva tar Gromstad for de tro: klø :

 

Her er det beste bildet jeg har, med halogen parklys og oransje sidemarkeringslys. Jeg vet ikke hva Gromstad tar for pærene, jeg skaffet de andre veier. VAG-Delenummeret er uansett N 104 455 02, brukes f.eks. på Golf 4 med xenon-lamper

 

Sidelight-vi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt difust bilde, men det så klart ut ja, det er jo det som teller! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg bruke disse i min Audi A8 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her e mine ledlys kjøpt på svinesund.. ganske blått lys

img_0492.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er resultatet etter montering av parklysdioder på bilen min...

syns dere det ser ut som sterkere lys enn org pærer ? er lit usikker. Selv om lyset er mer blått/hvitt, syns jeg det ser svakere ut ???

lys.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.