Anbefalte innlegg

Er det de fra mobilsentrum så er de svakere i styrke, det var ivertfall de jeg hadde på litt på min...

 

Litt kjipt det i grunn, for blåtoningen er jo fin nok den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns ihvertfall at dine lyser svakere enn org.pærene, men det kan være optisk bedrag.

 

Uansett litt tøft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke pærer har du satt inn Skotner? Hvor kan dem kjøpes? Syns det så veldig bra ut, men har ikke lyst å ha det alt for blått på min.

 

Eller. Blir kanskje litt teit å kjøre med blå parlys og hvite spredere :P Får man tak i blå pærer til sprederne og? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Skotner

De leverer mye rart... Har egentlig alt mulig. Koster kr. 49.- for paret.

 

 

De koster vel noe mere, Dere fikk de relativt billig siden det var messe slutt. Hvis jeg ikke husker feil fikk vel dere en 2 pakk med led pærer med tilhørende hette, disse koster vel egentlig rundt 160,- men husker ikke helt hvilke sett dere fikk med. Godt og høre at de funket bra da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes de blir for blå i fargen som parklys, men det kan jo være at bilde lyver litt i mørket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet lyver litt, men de er ganske blå i forhold til det vi er vant med som hvit. Jeg har lagt merke til at det er veldig mange trailere som bruker LED-lamper til hjørnemarkering på skapet, og du ser der at de er ganske blå. Legg merke til dette neste gang du er ute og kjører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som hvem hvilken sokkel det er på en Golf 4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 4 bruker 5 watt glødepære med glassokkel (W5W) på halogenlyskastere, og 6 watt halogen med metallsokkel (H6W) på xenonlyskastere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Golf 4 bruker 5 watt glødepære med glassokkel (W5W) på halogenlyskastere, og 6 watt halogen med metallsokkel (H6W) på xenonlyskastere.

 

Det er samme på A4/B5 plattformen også, jeg antok at begge typer hadde W5W og kjøpte det, men det var feil. Min bil skal også ha H6W.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært hos Krogslund og kjøpt disse parkpærene denne tråden startet med, og er vel ikke så fornøyd..

 

Først det positive:

Lyset er bra, fargen er helt riktig til xenon. Har du ikke xenon, ville jeg heller ikke satt på disse, ser helt toskete jalla ut dersom jeg ikke har på xenon synes jeg ihvertfall... ;-) Kan med andre ord ikke stå med bilen på park noe sted nå, for ser ut som en råner som har malt parkpærene blå :)

 

Og så det negative:

Det som ikke er så bra, er at den ene pæra så blinker en av diodene av og til.. på den andre pæra har hetta faktisk falt av, denne ligger nå løst inne i lampa... masse jobb å få ut! Så at disse satt dårlig når jeg monterte, og tenkte tanken om å superlime de fast, men hadde ikke noe for hånden... det var synd! ;-)

Lyset er igrunn veldig likt med og uten hette på pæra, så ville ihvertfall ikke satt på disse om jeg skulle montert på nytt...

 

Har ikke sett på pris noe annet sted, men full pris hos Krogslund var ihvertfall 160kr for et par, og det er jo nok i forhold til kvaliteten synes jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nils Henrik Grøndahl

...og det er jo nok i forhold til kvaliteten synes jeg..

 

Veldig bra konstruktiv kritikk, slikt lærer vi av. Selv valgte jeg å lime hettene på selve pæra, noe Bjørn også gjorde (?).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Skotner

Veldig bra konstruktiv kritikk, slikt lærer vi av. Selv valgte jeg å lime hettene på selve pæra, noe Bjørn også gjorde (?).

 

Jeg limte de også på ja, jeg skjønte med en gang når jeg satte på hettene at de var alt for løse med de vibrasjonene en har i en bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

...jeg skjønte med en gang ....

 

Jaja, gni det inn!! ;)

 

Skylder på mangel på superlim jeg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være overlegen med LED i park har vi da brukt en stund har vi ikke...he he......

Neida....men jeg måtte skrive det siden jeg mener å huske at herr Skotner lo litt da jeg kjøpte dette for et års tid siden.........

Jeg kjøpte mine på BMW Spesialisten i Skien.....dyrt som fy..(tror jeg betalte 163 pr par,men de funker bra..bortsett fra en som kom defekt som jeg venter på å få ny av dem.....pga har både i park og skiltlysa......LED ruler!!!!!!!!!!!(har LED baklys også)

 

Noen syntes det blå er litt harry, andre syntes det ser "xenon-tøfft" ut og de er rå i skumring/regnvær da de blir litt "xenon-linselys effekt"

Jeg bruker Superblue i de andre 4..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas L. Olafsen

...mener å huske at herr Skotner lo litt da jeg kjøpte dette for et års tid siden.........

 

Ja, de grønne gummi-kondom-lignende-hette-saken du trer på utsiden er ikke med i tellingen her :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått montert LED parklys jeg også (Ba9s LED fra dioder.no). Gir mye mindre lys enn vanlig halogen, men lyser ganske konsentrert rett frem og synes derfor brukbart.

 

EDIT:

Det ble heller ikke noen problemer med auto check med disse, det er tydeligvis ingen pærekontroll på parklyspærene foran.

LED-Parklys-3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått montert LED parklys jeg også (Ba9s LED fra dioder.no). Gir mye mindre lys enn vanlig halogen, men lyser ganske konsentrert rett frem og synes derfor brukbart.

 

De var nice. Har du direkte url til de pærene forresten?

Også lurte jeg på om de passer rett på min bil? (A4 B5, med samme linselyktene som du har)

 

Og det er vel ingen løse deler etc som de andre pærene det har vært snakk om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De var nice. Har du direkte url til de pærene forresten?

Også lurte jeg på om de passer rett på min bil? (A4 B5, med samme linselyktene som du har)

 

Og det er vel ingen løse deler etc som de andre pærene det har vært snakk om?

 

Ingen løse deler.

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=36_47_38&products_id=79

 

Det kan være at din bil har W5W typen pærer også, da er det denne du skal ha:

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=36_47_37&products_id=323

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått montert LED parklys jeg også (Ba9s LED fra dioder.no). Gir mye mindre lys enn vanlig halogen, men lyser ganske konsentrert rett frem og synes derfor brukbart.

 

Lyver bilde, eller ble det ganske blått hos deg også?

 

Jeg monterte slike pærer fra mobilsentrum, og da ble bilen min så harry at jeg måtte rive dem av igjen samme kveld :( (og nå kjører jeg med de ekle gule som bilen ble levert med)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei vil ikke si at bildet lyver. De matcher xenonlysa på bilen ganske bra.

 

Er det disse du har da?

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=381320112&n=1200292284&pn=1224430008

 

Nei, jeg har med glassokkel:

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=381320112&n=1200292284&pn=1224432474

 

Om de fra dioder.no er bedre burde jeg kanskje gjøre et forsøk. Disse fra mobilsentrum var ekstremt blå i hvert fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.