Anbefalte innlegg

Direkte på ledningsnettet? Hva mener du ? De må jo kobles til for at de skal virke ;):confused:

 

Var kanskje litt dårlig forklart.. men må avisolere ledningene og lodde motstanden fast på de. Kan ikke feste de noe sted på parklysa. Så om jeg senere skulle bytte tilbake til vanlige parklyspærer så blir det vel feil å ha motstanden der fortsatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var kanskje litt dårlig forklart.. men må avisolere ledningene og lodde motstanden fast på de. Kan ikke feste de noe sted på parklysa. Så om jeg senere skulle bytte tilbake til vanlige parklyspærer så blir det vel feil å ha motstanden der fortsatt?

 

Ja, du vil få en ekstra belastning på 3W hvis du setter tilbake vanlige igjen, det kan være at sikringen går, men jeg tror det vil gå bra. Du kan jo koble til motstanden med kabelsko og strømtyv så det er bare å koble vekk motstanden når den ikke trengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg laget dem selv. Med dioder fra Claes Ohlson.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OOps. Litt store bilder. Uansett, de ser ikke så blå ut i virkeligheten. Passer veldig fint til xenon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laget dem selv? Kan du utdype det litt tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik er mine, jeg bruker Disse

 

Har du hatt noen problemer med disse pærene? Mine ryker etter noen timer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er sikkert pga. spenningen. som kjent så går alle biler opp til ca 14 volt når du starter bilen og led lysene tåler bare 12... så du må kanskje ha omformer, så du får konstant 12v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er sikkert pga. spenningen. som kjent så går alle biler opp til ca 14 volt når du starter bilen og led lysene tåler bare 12... så du må kanskje ha omformer, så du får konstant 12v.

 

Var ikke led-lys det var snakk om der, men noen blå pærer fra mobilsentrum.. vanlig glassokkel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig å si hva det kan være.. har aldri hatt det problemet. evt. prøv å sett inn vanlige pærer og se om de går. visst de gjøre det er det en overspenning et eller annet sted. men, visst det bare er de blå pærene så er det mulig pærene skal ha mindre strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig å si hva det kan være.. har aldri hatt det problemet. evt. prøv å sett inn vanlige pærer og se om de går. visst de gjøre det er det en overspenning et eller annet sted. men, visst det bare er de blå pærene så er det mulig pærene skal ha mindre strøm.

 

Får vel prøve å sette inn gamlepærene i dag da.. Er et he***te å komme til venstre parklyspære..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har satt på skiltlysene også. Jeg har også slike pinolpærer. Når jeg fikk de i posten så var det bare en av de som virket (fikk erstatningspære i posten). I går så jeg at erstatningspæra hadde begynt å leke strobelys. Den andre pæra fungerer stort sett bra, men det hender noen få ganger at bare 2 av 3 dioder i pæra lyser. Begge Andreas sine har også sluttet å virke. Ikke imponerende kvalitet med andre ord.

Har forøvrig ikke hatt noen problemer i det hele tatt med andre LEDs fra dioder.no

 

 

Har også veldig trøbbel med mine diodepærer fra diode.no. Det er 4 dioder per sokkel på mine og da jeg fikk dem virket kun 2 på den ene og tre på den andre. Etter 20 timers brukstid virker ingen. Kjipt. Bortkastede penger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også veldig trøbbel med mine diodepærer fra diode.no. Det er 4 dioder per sokkel på mine og da jeg fikk dem virket kun 2 på den ene og tre på den andre. Etter 20 timers brukstid virker ingen. Kjipt. Bortkastede penger.

 

Det er bare å ta kontakt med dioder.no og be om nye eller noe annet istedet, det ordnet seg for meg ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har montert leds i parklysa mine

CIMG1121.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er parklyspæra mi

 

 

Har en a4 med samme pærer. har montert hvite dioder i parklys, kjøpte disse hos dioder.no. ble veldig bra sammen med xenon lys og blå blink.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har montert leds i parklysa mine

 

Hvilken type bruker du? Og har du de "sokkelpærene" som jeg har tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er dette en ELDgammel tråd, men driver og skal handle parklyspærer som matcher 6000k-hovedlampene, og er litt i tvil..

 

Dette er iaffal kandidatene (foreløpig)

 

40960.JPG

Pæresett, W5W, LED hvit

Kraft LED som sprer lyset i hele parabolen. Leveres i sett med 2 stk.

 

40834.JPG

Pæresett, W5W, 12V-5W super white XENON

5 Watt glassokkelpære med T10/W5W sokkel. Denne XENON pæren har et ekstremt kraftig lys.

 

park_hvit.jpg

Xenon-Hvitt 4X LED parklys 12V (2 stk)

Ny og kraftigere model. Nå med 4 kraftige XLazerdioder.

Avgir et kraftig hvitt lys, likt xenon i fargen 6000~8000k.

 

Virker kanskje litt gnient og spørre etter tips om parklyspærer, men har prøvd no greier fra Wurth som ikke fungerte i hele tatt, og siden jeg tydeligvis må bestille dette, så er det greit å vite hva som fungerer på forhånd.. Tips mottas med glede! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

40834.JPG

Pæresett, W5W, 12V-5W super white XENON

5 Watt glassokkelpære med T10/W5W sokkel. Denne XENON pæren har et ekstremt kraftig lys.

 

Ser på url til bildet at dette er den man får kjøpt hos mobilsentrum. Jeg har prøvd disse på min bil. Lyset er pent og hvitt, men pærene virker dårlig. Etter få dager slutter plutselig en pæren og virke, og kort tid etter dette slutter den andre å virke også. Fikk tilsendt nye pærer gratis, men de virket også dårlig. Det kan hende pærene ikke liker autocheck systemet som bilen min har, men det er rart de virker i noen dager. Mener å huske at de sluttet å virke i det jeg startet bilen etter en ferjetur, så de virket like før jeg slokket bilen. Du kan jo selvsagt prøve pærene på bilen din da de ikke er så altfor dyre, men jeg vil iallefall ikke anbefale de.

 

De andre pærene du nevner har jeg ellers lite kjennskap til. Har prøvd diodene fra dioder.no, men de koblet ut etter 3 sekunder fordi det går så lite strøm gjennom de at autocheck systemet ikke merker at pærene er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på url til bildet at dette er den man får kjøpt hos mobilsentrum. Jeg har prøvd disse på min bil. Lyset er pent og hvitt, men pærene virker dårlig. Etter få dager slutter plutselig en pæren og virke, og kort tid etter dette slutter den andre å virke også. Fikk tilsendt nye pærer gratis, men de virket også dårlig. Det kan hende pærene ikke liker autocheck systemet som bilen min har, men det er rart de virker i noen dager. Mener å huske at de sluttet å virke i det jeg startet bilen etter en ferjetur, så de virket like før jeg slokket bilen. Du kan jo selvsagt prøve pærene på bilen din da de ikke er så altfor dyre, men jeg vil iallefall ikke anbefale de.

 

De andre pærene du nevner har jeg ellers lite kjennskap til. Har prøvd diodene fra dioder.no, men de koblet ut etter 3 sekunder fordi det går så lite strøm gjennom de at autocheck systemet ikke merker at pærene er der.

Nå er det ikke autocheck på parklysene på A4'en, så jeg slipper den problemstillinga heldigvis. Men det hjelper jo ikke hvis pærene slukker i tide og utide.

 

Når det gjelder LED-lys så liker jeg ikke helt lyset de gir, det blir så veldig konsentrert, kunne tenkt meg noe som hadde lyst opp hele reflektoren, hvis du skjønner hva jeg mener :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke autocheck på parklysene på A4'en, så jeg slipper den problemstillinga heldigvis. Men det hjelper jo ikke hvis pærene slukker i tide og utide.

 

Når det gjelder LED-lys så liker jeg ikke helt lyset de gir, det blir så veldig konsentrert, kunne tenkt meg noe som hadde lyst opp hele reflektoren, hvis du skjønner hva jeg mener :)

 

Okey. Det er jo mulig å prøve noen slike pærer da de ikke er så veldig dyre. Jeg har desverre kastet de jeg hadde.

 

Er litt enig med deg ang lyset på diodene. Jeg ville tatt kontakt med dioder.no og hørt hvordan lyset er på de parklysene med 4 dioder i forhold til de med 2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte dioder.no sine LED parklys og det ble helt konge,lyser helt likt som mine Xenon 6000K lys. ;)

 

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=36_47_37&products_id=323&osCsid=ce44b752c270a9c3344015895bd3806a

 

Disse holder mye lenger enn Mobilsentrum sine oxo. : rock :

Den URL'en funka ikke så særlig bra, tror den er session-basert siden du har vært logga inn på dioder.no eller noe..

 

Uansett, få se ett bilde av bil med bare park, og park og kjørelys da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

. Jeg ville tatt kontakt med dioder.no og hørt hvordan lyset er på de parklysene med 4 dioder i forhold til de med 2.

Problemet med de med 4 dioder er at de er så store i diameter at de ikke går gjennom hullet i lampa. Det var i hvertfall sånn på Cool Blue

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom Are: Hmm ser jo ikke så dumt ut det :)

 

Offtopic; Bedriver du emblemtrim? ;):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.