Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan W5W typen er når det gjelder farge, du må nesten bare gjøre et forsøk og se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg nye parklys-pærer...

Valget falt på de orginale pærene som følger med VW/Passat som har Xenon.

Ca. 75 kr stk hos den lokale VAG-forhandleren...

 

De passer perfekt til xenon, pluss at de ikke er så blå at det blir harry... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg nye parklys-pærer...

Valget falt på de orginale pærene som følger med VW/Passat som har Xenon.

Ca. 75 kr stk hos den lokale VAG-forhandleren...

 

De passer perfekt til xenon, pluss at de ikke er så blå at det blir harry... :)

 

Tja. Hvilken type pærer er dette?

Jeg kjøpte først H6W Osram Halogen Blue pærer (til 160 kr) som min bil med original xenon skal ha, og de er ihvertfall ikke mye blå, ser ganske gule ut sammenlignet med xenonlysa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sånne W5W-pærer.

Jeg fikk sett det på en helt ny Passat... og der var de ganske hvite... (men det var ganske så mye lys i den hallen...)

Selve pæren er blå/lilla forresten...

 

Men jeg skal få montert på de pærene + xenon på torsdagen..

Skal huske på å ta bilder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er mine. også fra dioder.no

Bilde010.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært hos Krogslund og kjøpt disse parkpærene denne tråden startet med, og er vel ikke så fornøyd..

 

Først det positive:

Lyset er bra, fargen er helt riktig til xenon. Har du ikke xenon, ville jeg heller ikke satt på disse, ser helt toskete jalla ut dersom jeg ikke har på xenon synes jeg ihvertfall... ;-) Kan med andre ord ikke stå med bilen på park noe sted nå, for ser ut som en råner som har malt parkpærene blå :)

 

Og så det negative:

Det som ikke er så bra, er at den ene pæra så blinker en av diodene av og til.. på den andre pæra har hetta faktisk falt av, denne ligger nå løst inne i lampa... masse jobb å få ut! Så at disse satt dårlig når jeg monterte, og tenkte tanken om å superlime de fast, men hadde ikke noe for hånden... det var synd! ;-)

Lyset er igrunn veldig likt med og uten hette på pæra, så ville ihvertfall ikke satt på disse om jeg skulle montert på nytt...

 

Har ikke sett på pris noe annet sted, men full pris hos Krogslund var ihvertfall 160kr for et par, og det er jo nok i forhold til kvaliteten synes jeg..

 

 

Hvis pærene ikke fungerte kan jo dette skyldes dårlig kontakt. Enten på bilen eller pæra, Hvis det er pæren som fungerte dårlig bør du oppsøke leverandøren og bytte de. Dette vil jo være en garanti sak hvis dette har skjed etter kort tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Hvilken type pærer er dette?

Jeg kjøpte først H6W Osram Halogen Blue pærer (til 160 kr) som min bil med original xenon skal ha, og de er ihvertfall ikke mye blå, ser ganske gule ut sammenlignet med xenonlysa.

 

H6W er ikke blå nei, og kan kanskje se gule ut, men hvis du sammenligner med en T4W i den ene lykta så ser du at de lyser faktisk ganske hvitt i forhold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ganske skuffa. Ble jo litt lurt av de pærene som de anbefalte meg...

De matcher ikke xenonen i det hele tatt... så jeg tok de ut og bestilte meg LED-pærer fra dioder.no.

Får vel bare kjøre uten parklys enn så lenge...

Men xenonen var MEGET bra! Slenger med et dårlig bilde:

xenon.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis pærene ikke fungerte kan jo dette skyldes dårlig kontakt. Enten på bilen eller pæra, Hvis det er pæren som fungerte dårlig bør du oppsøke leverandøren og bytte de. Dette vil jo være en garanti sak hvis dette har skjed etter kort tid.

 

Den ene pæra fungerte meget dårlig ja, til å begynne med blinket det i en diode... men nå har hele pæra begynt å blinke, ser ut som jeg forsøker å signalisere noe eller leke politi kanskje... :)

 

Har lenge hatt planer om å komme meg innom dere på Jessheim, for disse var ikke verdt pengene nei... må bare huske å svinge innom en dag... (latskapen lenge leve...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene pæra fungerte meget dårlig ja, til å begynne med blinket det i en diode... men nå har hele pæra begynt å blinke, ser ut som jeg forsøker å signalisere noe eller leke politi kanskje... :)

 

Har lenge hatt planer om å komme meg innom dere på Jessheim, for disse var ikke verdt pengene nei... må bare huske å svinge innom en dag... (latskapen lenge leve...)

 

Sving innom med pærene så skal du få et sett ny av meg .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grr.. mottok mine led-parklys i dag.. de lyuser i 3-4 sekunder og så får jeg beskjed om at begge pærene er gåen.. så skrur de seg av.. Noen som vet om det finnes noen form for omformer slik at jeg ikke får dette problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må sette på en effektmotstand i parallell for å få auto checken til å tro at det er vanlige pærer der. LED'ene trekker for lite strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet med det ja, men vet du hvor jeg får tak i dette? og eventuelt hva det koster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dioder.no selger dette for 21W pærer:

blinklys.jpg

Koster 100kr

 

For 5W pærer så trenger en sikkert ikke fullt så stor motstand som på 21W, men det er vanskelig å vite hva som er tilstrekkelig. En 12v 5W pære tilsvarer en (ca) 30 ohms motstand.

 

Elfa har nok det du er ute etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kjapt svar.. Har snakket med han på dioder.no nå.. han skulle sende motstand til meg med en gang, så jeg har de vel gjerne i morgen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig å få tak i diode-grøftlys?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kjapt svar.. Har snakket med han på dioder.no nå.. han skulle sende motstand til meg med en gang, så jeg har de vel gjerne i morgen.. :)

 

Bra. Fint hvis du tar en titt på de når du får de og forteller oss her hva slags verdi de har (ant ohm og effekten de tåler). Hva ble prisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre vet du..

Prisen ble ca 0 :glad:

 

Her er et koblingsskjema som han la ut for meg:

motsta1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert på min og..... ingen problemer med auto check her.

Brukte led's fra dioder.no

 

234.jpg

231.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert på min og..... ingen problemer med auto check her.

Brukte led's fra dioder.no

 

Ser du har satt på skiltlysene også. Jeg har også slike pinolpærer. Når jeg fikk de i posten så var det bare en av de som virket (fikk erstatningspære i posten). I går så jeg at erstatningspæra hadde begynt å leke strobelys. Den andre pæra fungerer stort sett bra, men det hender noen få ganger at bare 2 av 3 dioder i pæra lyser. Begge Andreas sine har også sluttet å virke. Ikke imponerende kvalitet med andre ord.

Har forøvrig ikke hatt noen problemer i det hele tatt med andre LEDs fra dioder.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre vet du..

Prisen ble ca 0 :glad:

 

Her er et koblingsskjema som han la ut for meg:

 

Har du fått de ennå?

Hva slags verdier har de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har satt på skiltlysene også. Jeg har også slike pinolpærer. Når jeg fikk de i posten så var det bare en av de som virket (fikk erstatningspære i posten). I går så jeg at erstatningspæra hadde begynt å leke strobelys. Den andre pæra fungerer stort sett bra, men det hender noen få ganger at bare 2 av 3 dioder i pæra lyser. Begge Andreas sine har også sluttet å virke. Ikke imponerende kvalitet med andre ord.

Har forøvrig ikke hatt noen problemer i det hele tatt med andre LEDs fra dioder.no

Har sikkert vært heldig jeg da, for jeg har ikke hatt noe problemer med pærene jeg fikk. Ble litt blinking i begynnelse på de i parklysene fremme, men det var pga dårlig kontakt.

Kjøpte dioder til taklysene og, men har ikke instrumentlys der oppe så jeg må strekke en ledning opp der før jeg får koblet de ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått de ennå?

Hva slags verdier har de?

 

Har fått de ja, men det blir ikke til at jeg monterer de på min bil. MÅ koble de direkte på ledningsnettet til bilen, og dette ønsker jeg ikke å gjøre.

 

Verdiene er 10W og 47OHM.. står en J etter ohm-tegnet. Vet ikke hva denne betyr..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått de ja, men det blir ikke til at jeg monterer de på min bil. MÅ koble de direkte på ledningsnettet til bilen, og dette ønsker jeg ikke å gjøre.

 

Verdiene er 10W og 47OHM.. står en J etter ohm-tegnet. Vet ikke hva denne betyr..

 

Direkte på ledningsnettet? Hva mener du ? De må jo kobles til for at de skal virke ;):confused:

 

10W 47 ohm

kjekt å vite hvis en skulle ha behov for det. 10W er egentlig litt overkill, 47 ohm vil gi ca 3W ved 12V, motstanden skulle ikke bli så altfor varm da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.