Anbefalte innlegg

Kjempe treff med knall vær!

Vi snakket på det faktisk med at det liknet på en trakt med oppstillingen av bilene.

Var nok dagen derpå for mange kom vi frem til :P

Var litt lettere "sjokkert" over noen av pokalvinnerne, så jeg må også si meg enig i at det var noen som fikk pokal på litt tynt grunnlag ;)

(ja, alltid noen som klager på dømminga ;) )

 

Kommer nok tilbake neste år også tenker jeg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra treff med masse folk og fine biler på plass.

Men jeg må si meg enig med Stig Are og Mikael, at dømmingen må da være noe spesiel, har man en ny bil med senk og felger også vips så får man pokal, greit nok det for jeg er ikke misunelig for jeg har ingen bil å få på pokal på og det kommer jeg heller aldri til å få, får jeg det må hvertfall alle dommerne ha 3 i promille og hjernrystelse isåfall! :)

 

Så veldig mange andre biler der som hadde forjent pokal, spesielt en gammel god Audi coupe som var rød med hvite compomotive hjul, den var jo minst like strøken som en bil fra 2008-2009! Veldig PEN!

Det jeg syns er litt rart, hvorfor har vi det ikke slik at noen av pokalene burde vært delt inn i f.eks

1980 +/- tallet

1990 +/-

2000 +/-

Er bare en tanke, men jeg tenker på det at har man slitt i flere år og jobbet natt og dag på en gammel bil, så vil jeg si det er mere arbeid enn en bil som nettopp har rullet ut fra fabrikken..... Så tommelen opp fra meg til de eldre bilene!

 

Sånn da har jeg sagt mitt, ingenting vondt ment til noen.

 

Kommer helt sikkert garantert tilbake neste år! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe treff med knall vær!

Vi snakket på det faktisk med at det liknet på en trakt med oppstillingen av bilene.

Var nok dagen derpå for mange kom vi frem til :P

Var litt lettere "sjokkert" over noen av pokalvinnerne, så jeg må også si meg enig i at det var noen som fikk pokal på litt tynt grunnlag ;)

(ja, alltid noen som klager på dømminga ;) )

 

Kommer nok tilbake neste år også tenker jeg! :)

 

for de som vil påbemerke noe på dømminga så får man si hva man syntes var feil. Jeg stussa også over det med christer sin bil med tanke på at det var flere som hadde gjort mere med sine biler. Men faktisk ellers støtter jeg dommerne. Og utsagnet med at de som ikke fikk pokal fikk dra hjem og tenke på hva de har gjort feil stemmer veldig. Er ikke mye feil på en bil som fort trekker ned resten. Faktisk en del biler jeg mener var verdige men hadde ting som trakk alt for mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Så veldig mange andre biler der som hadde forjent pokal, spesielt en gammel god Audi coupe som var rød med hvite compomotive hjul, den var jo minst like strøken som en bil fra 2008-2009! Veldig PEN!

Det jeg syns er litt rart, hvorfor har vi det ikke slik at noen av pokalene burde vært delt inn i f.eks

1980 +/- tallet

1990 +/-

2000 +/-

 

Er bare en tanke, men jeg tenker på det at har man slitt i flere år og jobbet natt og dag på en gammel bil så vil jeg si det er mere arbeid enn en bil som nettopp har rullet ut fra fabrikken..... Så tommelen opp fra meg til de eldre bilene!

 

 

Litt enig med Roger ;) Sånn at det blir mer rettferdig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for de som vil påbemerke noe på dømminga så får man si hva man syntes var feil. Jeg stussa også over det med christer sin bil med tanke på at det var flere som hadde gjort mere med sine biler. Men faktisk ellers støtter jeg dommerne. Og utsagnet med at de som ikke fikk pokal fikk dra hjem og tenke på hva de har gjort feil stemmer veldig. Er ikke mye feil på en bil som fort trekker ned resten. Faktisk en del biler jeg mener var verdige men hadde ting som trakk alt for mye.

Trodde alle treff brukte så å si samme mal jeg når det gjaldt bedømming.

Nå gidder jeg ikke trekke frem "en og en" bil for å si hva jeg mente var feil eller rett med dem.

Men min mening er at jeg så mange biler som helt klart burde vært med i premieringen fremfor noen der.

Det er som sagt min mening og jeg har ikke noe problem å begrunne det heller hvis det er det som er greia :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er alltid forskjellige meninger. Litt av det jeg skal fram til også. Dette er biler valdres valgte å gi pokaler til. Hvis man vil diskutere hvilke biler som fortjener eller ikke så kan vi ta den. Når man bedømmes biler fra 74 til 09 så vil det bli skille. Uansett hvordan man ser på det.

 

Edit: bare for å skyte inn litt ekstra. på hovedtreffet blir det bedømt etter en standard hvor alle bilene får 100 poeng og det blir trekt etter hvor mye som er "feil" på bilen. altså viser man ikke motorrom og stereo får man faktisk 20 poeng fratrekk automatisk. For mange som har orginal stereo og motor men gjort et helt sinnsykt arbeid med karosseri / utvendig så blir dette kjedelig. derfor velger man ofte på lokallagstreff som dette å se på alle bilene og vurdere ut ifra hva som er gjort for et total inntrykk av bilen som legger til vekt for om man syns den fortjener en pokal eller ikke.

 

Ikke for å tråkke verken Christer eller dommerne på tærne her. Men jeg la allerede min reaksjon til grunne under møtet i teltet når de som hadde fått pokal skulle møtes. Reaksjonen min var mildt sagt spesiell da jeg syns det skal vesentlig mere til for å få pokal en felg og senk. JA, det utgjør UTROLIG mye av hvordan en bil ser ut. MEN når det ikke er gjort annet en å betale og kjøre til bilen til treff ellers syns jeg det er kjedelig med tanke på jeg minst kan velge ut 10 biler ellers som hadde gjort utrolig mye mere kustom mods og ting med bilene sine som ikke fikk noe. Det er ikke første gang dette har skjedd og jeg personlig syns det er kjedelig at det skjer. Er ikke lenger en tre år siden en helt orginal vw caddy med litt felger fikk pokal og 2 år siden fineste interiør gikk til et orginalt S-line interiør. da setter jeg spørsmål ved hva man bedømmer etter. Litt kunnskap om bilene vi driver med og "beundrer" burde vel være til stede.

 

For de gangene jeg har vært utvalgt til dommer selv så har jeg alltid lagt til grunne hvorfor jeg velger en bil foran en annen. Og hvis noen skulle ønske å betvile mine valg så er det bare å ta kontakt. Nå skal det sies at jeg ikke var dommer på dette treffet og har faktisk bare stusset på et valg blandt dommerne. Syns vi kan la denne diskusjonen om bedømming havne litt vekk nå og heller komme oss videre. gjøre mere med bilene og glede oss til neste treff med masse sol. pølser, brus og hyggelig samhold som det forsåvidt burde handle om ;)

 

Fortsatt god helg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde alle treff brukte så å si samme mal jeg når det gjaldt bedømming.

Nå gidder jeg ikke trekke frem "en og en" bil for å si hva jeg mente var feil eller rett med dem.

Men min mening er at jeg så mange biler som helt klart burde vært med i premieringen fremfor noen der.

Det er som sagt min mening og jeg har ikke noe problem å begrunne det heller hvis det er det som er greia :)

 

Jeg er Helt enig med deg Stig Are!

selv om jeg ikke skal si meg for sikker på dette så syns jeg ikke jeg så en dommer kom å så på bilen min engang.. å det syns jeg er litt snodig!

Jeg står ikke her å sier at jeg skulle hatt noe premie eller noe, men jeg syns det er veldig rart!

Åsså var det jo litt gøy å tenke på at jeg fikk premie i fjor med en bil med jeg ikke hadde gjort noe med men men her tar vi vel alt med et smil eller hva :D hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er Helt enig med deg Stig Are!

selv om jeg ikke skal si meg for sikker på dette så syns jeg ikke jeg så en dommer kom å så på bilen min engang.. å det syns jeg er litt snodig!

Jeg står ikke her å sier at jeg skulle hatt noe premie eller noe, men jeg syns det er veldig rart!

Åsså var det jo litt gøy å tenke på at jeg fikk premie i fjor med en bil med jeg ikke hadde gjort noe med men men her tar vi vel alt med et smil eller hva :D hehe

 

Liker din jeg Bård;) om det er noe trøst:D Og Bjørnar sin:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å droppe dommerne og gi alle som er der en stemme seddel for hver kategori som hver enkelt setter opp den de liker og leverer og rett ogslett tar en telling på slutten av dagen:) tror dette er et konsept som har blitt prøvd før.. hmm hehe så blir det en mere rettferdig avstemming:D "la folket bestemme"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker din jeg Bård;) om det er noe trøst:D Og Bjørnar sin:D

 

haha! ja det var virkelig en trøst :D hehe likte ideen din forresten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha! ja det var virkelig en trøst :D hehe likte ideen din forresten :)

 

CooL:D Ja jeg tenker hvor vanskelig kan det være å gjennomføre når det uanset skrives ut lapper til utstillerne.. er bare å lage sånne man river av lappen nederst det i likt antall som det er kategorier:) NR er det på alle utstilene ansett så er jo bare å telle opp nr på slutten og da har du vinnerene. Tenger jo ikke ha supemann syn for å se at det ikke alltid er bilene folket som er der gir oppmerksomhet og liker er de som dommern velger.. konsepet funker fett når det er stortingsvalg... uten at det kommer klager etterpå da:) må bli rettferdig det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvor ofte tror du ikke det blir "kompisdømming" da ? er vel det vi har sett gjentatte ganger med peoples choice som nå oftere og oftere blir fjernet akkurat pga dette. Dommerne ser på bilene som kommer og dømmer deretter. Nå så jeg heller ingen dommere rundt bilen min. innkjøringa var fra 10-12 for bedømming såvidt jeg vet. så hvis man kom etter det ble vel man ikke bedømt ? her må noen fra valdres styret forklare evt.

 

Uansett. gjort er gjort. liten vits å styre med det i etterkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kompis dømming er det vel uansett med dommere også.. forskjellen er at alles kompiser har muligheten.. istede for kompisene til noen få bare. bare min mening om saken..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var som noen så kanskje, Dommer for Audi,

 

Biler etter kl 13 fikk ingen utstillerlapp.

Kan svare litt : Likte alle bilene, men , når det kommer til og gi 5 premier, tenker jeg - ikke bare se på store hjul , og all den dill og dall man får i en styling shop..

 

Dette gjelder jo sef. ikke alt....

 

Ene og alene smaken min, der og da som en utvalgt dommer. Utfallet hadde sikkert blitt en annen hvis det var en annen:)

 

Jeg liker at folk mener noe annet.

 

Prøvde og se på alle bilen, for og danne meg ett inntrykk av hva er bra, hva er ikke så bra..

 

Dette med lapper, er blitt prøvd før..

 

Hva som skjedde med VW klassen vet jeg ingen ting om..: klø :

 

 

Stå på gutter ... : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kompis dømming er det vel uansett med dommere også.. forskjellen er at alles kompiser har muligheten.. istede for kompisene til noen få bare. bare min mening om saken..:)

 

Hvordan kan du si noe sånt Stian, jeg har vært dommer flere ganger og dømmer konsekvent etter det jeg synes er best, og det vet jeg de aller fleste jeg har dømt sammen med gjør.

 

Ja, jeg kan også være uenig i at en orginal bil med senk og felg vinner pokkis, uten at det er eieren av bilen sin skyld.

 

Men stort sett er det bra og rettferdig dømming. Enig hadde man aldri blitt. Ellers så er jeg helt enig med det som Rolf skriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå aldri vært kompisdømming når jeg har vært dommer i hvertfall. og det begynner å bli noen ganger. Så det blir for dumt å påstå. dessuten dømmer aldri noen som stiller vw selv vw. og omvendt. Man snakker faktisk ikke sammen engang før alt er avgjort.

 

Jeg savner litt svar fra vw dommerne / ansvarlige for dommerne akkurat det som det blir betvilt i bedømminga her. Forstår at det er mange som setter spørsmålstegn ved dette og vil ha litt svar på ting. Det vil alltid være mange meninger om flere biler.

 

Jeg er av kresen sort når jeg bedømmer selv og pirker på det meste. Alt i fra om du har slengt vaskebøtta baki til om man har puttet dekkfornyer på eller ikke. ALT teller, passform og om ting du har montert i hele tatt passer til stilen på resten av bilen. Hva har du faktisk gjort selv ? og hva har du bare betalt for. ferdigpakker faller meg aldri nære hjertet i forhold til personer jeg vet har lagt ned maaaaaange timer med planlegging og utføring av bilbygget sitt. Jeg syns det er til tider kjedelig at folk kjøper en ferdig bil. vasker den litt og bytter felger for så å "plukke" pokaler for andre sin jobb. Men det vil det nå alltid være. bedømming burde uansett gå på helhet av bilen og hva man viser fram. kommer du på treff med en aldri så fet bil med alt av riktig "styling" og mods så hjelper det ikke hvis du ikke har vaska bilen. Det er som å vise at du gir faen og da vanker det ikke premier. Man burde vise at man faktisk syns den bilen man eier og kjører er smykket ditt. uansett hvilken retning du velger å gå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt i fra om du har slengt vaskebøtta baki til om man har puttet dekkfornyer på eller ikke. ALT teller, passform og om ting du har montert i hele tatt passer til stilen på resten av bilen. Hva har du faktisk gjort selv ? og hva har du bare betalt for. ferdigpakker faller meg aldri nære hjertet i forhold til personer jeg vet har lagt ned maaaaaange timer med planlegging og utføring av bilbygget sitt. Jeg syns det er til tider kjedelig at folk kjøper en ferdig bil. vasker den litt og bytter felger for så å "plukke" pokaler for andre sin jobb. Men det vil det nå alltid være. bedømming burde uansett gå på helhet av bilen og hva man viser fram. kommer du på treff med en aldri så fet bil med alt av riktig "styling" og mods så hjelper det ikke hvis du ikke har vaska bilen. Det er som å vise at du gir faen og da vanker det ikke premier. Man burde vise at man faktisk syns den bilen man eier og kjører er smykket ditt. uansett hvilken retning du velger å gå.

 

detta syns jeg er 100% rett å legge vekt på!..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er bra med en slik diskusjon jeg, folk trenger vel ikke bli sure for det? Folk må da få lov til å ytre forskjellige meninger! For min egen del har jeg ikke vært med så lenge i gamet og kan ikke mye om dømming osv, så synes det er interessant å få med meg dette, og ikke minst lærerikt.

 

Ser det finnes en egen tråd her på forumet om dømming på treff, men etter som jeg fikk høre er det ikke denne malen som brukes i Valdres. Virket som om de bilene dommerne kjente til fra før var lettere å dømme enn de andre, så tror nok Bård kan ha rett i at ingen så på bilen hans. Jeg er også av de som synes det var rart at ikke han fikk premie, eller f.eks Futuragul for å nevne andre.

 

Det nevnes at det ikke bare er store hjul og dill og dall man får i en styling shop som er viktig, og det er jeg enig i. Men trodde faktisk at helhet også betydde ryddighet inni bilen, og at også små detaljer teller! Kan godt si at jeg synes Vivian sin bil er et prakteksempel, hvor bilen er strøken både utvendig og innvendig uten masse rot og ting som lå slengt rundt som enkelte andre hadde! Nekter å tro at ikke Skotner hadde det like strøkent...

 

JEG synes det er latterlig å si at biler som er mekka fra bunn er "mer verdt" enn biler som er kjøpt og betalt. Og det er ikke fordi min er kjøpt og betalt. Det er ikke like lett for alle som ikke har all den kunnskapen og interessen for bil på mekke-måten å se på det slik. Uansett, alle har ikke lik smak og det må man respektere uten at noen skal bli sure og slenge dritt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye å ta med seg her om man skal bedømme på andre treff. Er endel gode poenger fra Rofl, men jeg forstår også hva Kristin mener. Jeg har ikke nok kunnskap om mekking til og lage meg custom ting, så må jo kjøpe ting og montere etter beste evne, og det er nok flere som er sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si at jeg alt i alt er fornøyd med bedømningen denne gang, husk på at premiene ble fordelt på alt fra eldre 70 tallsbiler, via 90talls passat, til kliss nye biler.

Vi må huske på at ikke alle har samme syn på bil som oss selv... jeg skal ikke stå her å forsvare at en bil med senk og felg fikk premie, men for ett "utrent" øye er faktisk dette en meget pen bil... Juryen var en syrlig blanding av folk med "øye for detaljer" og forholdsvis utrente. I en vanlig folkejury tviler jeg på at bilen til foreks. Rolf ville fått noen premie.. man må være over middels interessert for å se at den ikke er orginal. Jeg personlig synes Cato og Rolf sine biler var de fineste på treffet, men nå er det "desverre" ikke slik at jeg som lokallagsleder bestemmer dette !

Jeg tror også at de som er skuffet over at de ikke fikk premier heller burde stikke fingeren i jorda, og innse at det de kanskje synes er rått ikke alltid tiltaler andre på samme måte. Personlig føler jeg foreks ingen rykk i underbuksa av styla golf4....

 

Takk til juryen for ypperlig dømming !! Jeg er storfornøyd.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

konsepet funker fett når det er stortingsvalg... uten at det kommer klager etterpå da:) må bli rettferdig det..
Det var ikke den oppfatningen folk hadde om peoples choice for 2-3 år siden i Valdres ;)

 

Uansett, det er mange måter å dømme på, smaken er som baken, og fordelen vi har ved å ha det sånn som vi har det nå er at vi faktisk har en god variasjon på hvem som vinner ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en av dommerne i VW klassen får jeg si ting fra mitt ståsted.. Første gang jeg var med som dommer, helt sikkert den siste også.. Hadde lite lyst til å bedømme nettop på grunn av at dette som skrives og diskuteres her i tråden nå, slik har det alltid vært etter treffene våre og vil sikkert alltid være slik..

 

Når det gjelder bedømmingen av Christer sin Scirocco står jeg fullt og helt ved min avgjørelse, og å måtte forklare noe mer om det ser jeg ikke poenget i.

 

Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må si meg veldig enig med Kristin her!

 

JEGsyns at å ta Top 5 bare er noe tull!

men det er bare min mening! Syns det er mye bedre som dem f.eks har på halden treffet, at det er en "Bora,Golf å jetta" klasse osv.

Med en sånn oppdeling blir det et mer rettferdig resultat vil jeg tro i hvertfall!

 

Åsså kan man sikkert ha en "Bare felg å senk" klasse :) hehe

 

Åsså kanskje en "plastikk klasse" :D hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan du si noe sånt Stian, jeg har vært dommer flere ganger og dømmer konsekvent etter det jeg synes er best, og det vet jeg de aller fleste jeg har dømt sammen med gjør.

 

Ja, jeg kan også være uenig i at en orginal bil med senk og felg vinner pokkis, uten at det er eieren av bilen sin skyld.

 

Men stort sett er det bra og rettferdig dømming. Enig hadde man aldri blitt. Ellers så er jeg helt enig med det som Rolf skriver.

 

Poenget mitt var jo ikke at det var kompisdømming nå eller noe.. poenget siden andre dro opp at det bare ville bli kompis dømming om alle brukte stemme sedler, var det at jeg tror faktisk at folk flest er såppas våkne at de stemmer på det de liker enten det er kompis eller ei.. det får være det samme.. med et slikt system vil uansett den bilen flest liker vinne.. samme om det er kompis dømming.. det er like herlig den med flest stemmer som vinner.. kan man ikke like en kompis sin bil da eller hva er poenget: klø : har man tilfeldigvis en kompis som du selv syntes har en fet bil.. ja da stemmer man vel på den..eller er det helt unaturlig og juksing: klø : Samma for meg.. har selv en så og si standard bil å drar ikke på treff i den tro at jeg vil dra pokaler i lange rekker..er der først og fremst for å titte og være sosial. Tenkte først og fremst med mitt utsagn her om ny avstemmings måte, at flere ville bli fornøyde da:) var på ingen måte ment som noe drittslenging til dommerne.. Eneste negative jeg har å si om dømminga på valdres nå.. er vel det at 2 stk golf v hvor eneste forskjell var farge resten klin likt fikk 1 premie hver.. dette syntes jeg var litt unødvendig da de var bygget klin likt,syntes selv den ene premien burde gått til et annet vw bygge da.. spessielt da den ene fikk premie på sisst treff også. var rimelig mange unike der syntes jeg som kansje heller burde fått premie enn 2 klin like biler kjøpt akkurat slik de står.. i allefall 1 av de:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste negative jeg har å si om dømminga på valdres nå.. er vel det at 2 stk golf v hvor eneste forskjell var farge resten klin likt fikk 1 premie hver.. dette syntes jeg var litt unødvendig da de var bygget klin likt,syntes selv den ene premien burde gått til et annet vw bygge da.. spessielt da den ene fikk premie på sisst treff også. var rimelig mange unike der syntes jeg som kansje heller burde fått premie enn 2 klin like biler kjøpt akkurat slik de står.. i allefall 1 av de:)

 

 

Må si meg helt enig Stian! å jeg ser folk skrev her at ikke burde premiere en ferdig bil?! begge disse bilene er bygd at street design å har 100% null utstyr :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.