Anbefalte innlegg

Må si meg helt enig Stian! å jeg ser folk skrev her at ikke burde premiere en ferdig bil?! begge disse bilene er bygd at street design å har 100% null utstyr :S

 

Hvordan kan man se en helhet i bilen når det KUN er det ytre man tydeligvis ser på på disse bilene?

Jeg er helt enig her.

Og er enig i det Rolf skriver; Rot, passform, dekkfornyer osv osv.. alt dette BØR telle ganske mye.

Man SKAL være kresen når man er dommer.

Og når det skal sies så ser jeg faktisk ikke noe problem i at Christer fikk pokal på sin Scirocco når jeg så noen av de andre som også fikk pokal.

 

Om man kjøper en bil ferdig så bør uansett ikke det ha noe å si.

Det er jo BILEN som skal bedømmes! Uavhengig av om nåværende eller forrige eier bygde den opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det godt gjøres å dele inn i så mange klasser på et treff av denne størrelsen. Er stort sett bare hovedtreffet man kan dele inn i golf, jetta, årsklasser osv.

 

På små treff som dette må det bli topp 5.

 

når det gjelder at alle skal kunne stemme ala people's choice så vil det skjære seg totalt. for noen år tilbake på et treff ble det en risen gammel golf som ikke så ut som vant denne. ikke var den rat. ikke var den noe som helst bortsett fra at den fikk flest stemmer fordi en gjeng med folk samlet stemmer til den. Dessuten er det ikke alle som vil titte på absolutt alle bilene og bedømme de. Det blir for mye for folk og da blir det heller ikke riktig at de som tar tiden eller de som bare stemmer noe for å gjøre det skal bestemme. Det settes opp dommere av lokallaget som igjen på sin tur skal gå samlet og se over bilene.

 

Tilbake på det med ferdigbiler så vil det alltid være der og man kan umulig vite hvem som har gjort hva med bilen de kjører. Sier ikke at man skal dømme unna de. Men vurdere litt ut i fra det når samme bil har fått pokal på x antall treff uten endringer. da er det kanskje på tide at man vurderer den litt vekk ? At en person kjører en klin lik bil tre år på rad uten å endre noe da er den ikke like "fin" i den forstand. da vil det jo til slutt bare være de samme bilene som kommer igjen og igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At man ikke skal gi priser til ferdigkjøpte biler er det dummeste jeg har hørt, hos oss premierer vi biler, ikke byggherrer.

Hvem som har bygget bilene er for oss rivende likegyldig.

Det skal også nevnes at bilene ble ikke bedømt etter detaljer, men av helhetsintrykk.

 

At to golfer bygget av streetdesign vant premier betyr bare "thumbs up" for det firmaet... ingen av dommerene viste at de var bygget samme sted.

 

De fleste av dommerene reiser skjelden på utstillinger, og strengt tatt gir vi blanke f*** i hvem som får premier på andre treff... vi premierer de bilene vi synes er fine !

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Jeg er meget fornøyd med dømmingen, vi står for våre valg... og kommer til å dømme på vårmåte også neste år! så: SLUTT Å SYTE, det hjelper ikke....

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke vært en fordel om andre enn lokallagets egne medlemmer dømte? Slik at vinnerbiler ikke kåres av egne! De i norsk tipping får jo ikke tippe selv...

 

Edit: Slutt å syte? Hva faen, er det ikke lov å diskutere? Det må du da tåle, ikke vær så hårsår a!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke vært en fordel om andre enn lokallagets egne medlemmer dømte? Slik at vinnerbiler ikke kåres av egne! De i norsk tipping får jo ikke tippe selv...

 

 

Nå var det vel to lokale biler blandt 11 vinnere... så den saken tror jeg vi lar ligge død. (Verdige vinnere også)

 

Vi har før om årene hatt dommere utenfra med sterkt varierende resultat (les: orginal caddy blandt vinnerene)

 

 

ps: setter gjerne opp en liste med folk som vil dømme hos oss neste år.. så kan dere vise at resten av norge er enige i deres avgjørelser ;)

 

Jan Brede

 

 

edit: jeg er ikke hårsår ;) Jeg bare sier at det hjelper ikke med klaging etter alle treff, ikke bare våre... ALLE ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det vel to lokale biler blandt 11 vinnere... så den saken tror jeg vi lar ligge død. (Verdige vinnere også)

 

Vi har før om årene hatt dommere utenfra med sterkt varierende resultat (les: orginal caddy blandt vinnerene)

 

 

ps: setter gjerne opp en liste med folk som vil dømme hos oss neste år.. så kan dere vise at resten av norge er enige i deres avgjørelser ;)

 

Jan Brede

 

 

edit: jeg er ikke hårsår ;) Jeg bare sier at det hjelper ikke med klaging etter alle treff, ikke bare våre... ALLE ;)

 

Har aldri sagt at hele Norge må være enige, men ettersom det tidligere er nevnt kompisdømming, så burde jo i allefall ikke lokallaget sette egne som vinnere!

 

Og jeg mener ikke at å klage skal hjelpe på noe, men synes det er ganske sunt med litt diskusjon, og mener at det må være lov å si sin mening. Har på ingen måte problemer med å akseptere dømmingen, men må jo få lov til å være kritisk og stille spørsmål!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det vel to lokale biler blandt 11 vinnere... så den saken tror jeg vi lar ligge død. (Verdige vinnere også)

 

Om man skal ha dommere fra eget lokallag på eget lokaltreff så syns jeg faktisk da at de lokale bilene ikke bør være med i pokalstriden da lokale SELVSAGT vet mer om de bilene enn hva andre dommere ville gjort ;) Hva som er gjort med motor ser man jo fint lite av når man ser på bilen.

For meg så var ikke de to bilene verdige vinnere med de grunnene som ble brukt.

(Dette er selvsagt MIN mening og ingen trenger å være enig)

Fin styling og stereo: Stylingen var original og stereo så ingen da hverken dører eller vinduer var åpne.

200`n vant pga Gammel klassiker, med motor bremset på E85 og stor turbo? Hvor var resten av helheten? ;)

Mener ikke å tråkke noen som helst på tærne i det hele tatt her. Bilene var for all del fine men i mine øyne ikke noe vinnere :)

 

Som sagt tidligere, man blir aldri fornøyd med dømming. Og jeg er ikke akkurat den som drar på treff for å få noe pokal heller. Selvsagt hadde det vært morsomt men nivået har jo også blitt veldig høyt.

Men jeg velger faktisk å tro at om man hadde brukt den samme malen på alle treff så hadde ting vært litt lettere :)

OM så de samme bilene vinner hver gang så vil jo dette da si at dem som ikke vinner må dra hjem å tenke over hva dem har gjort feil denne gangen. (som sagt tidligere i tråden)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sagt at hele Norge må være enige, men ettersom det tidligere er nevnt kompisdømming, så burde jo i allefall ikke lokallaget sette egne som vinnere!

 

Og jeg mener ikke at å klage skal hjelpe på noe, men synes det er ganske sunt med litt diskusjon, og mener at det må være lov å si sin mening. Har på ingen måte problemer med å akseptere dømmingen, men må jo få lov til å være kritisk og stille spørsmål!

 

Helt enig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200`n vant pga Gammel klassiker, med motor bremset på E85 og stor turbo? Hvor var resten av helheten?

 

Dette var ikke noen lokal bil, den andre lokale som var med var min bil, og om du ikke liker den, det kan jeg leve med ;)

 

Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var ikke noen lokal bil, den andre lokale som var med var min bil, og om du ikke liker den, det kan jeg leve med ;)

 

Ole Kristian

 

S2`n din digga jeg i allefall;) Meget pen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var ikke noen lokal bil, den andre lokale som var med var min bil, og om du ikke liker den, det kan jeg leve med ;)

 

Ole Kristian

 

Kan ikke huske å ha skrevet noe negativt om bilen din ;)

Aldri tatt frem at du fikk pokalen ufortjent.

Bilen din var både shiny og strøken så det jeg skrev var ikke på noen måte rettet mot din bil.

 

Nytter ikke å være hårsåre i denne tråden her ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tydeligvis best og ikke ha hår tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sagt at hele Norge må være enige, men ettersom det tidligere er nevnt kompisdømming, så burde jo i allefall ikke lokallaget sette egne som vinnere!

 

Og jeg mener ikke at å klage skal hjelpe på noe, men synes det er ganske sunt med litt diskusjon, og mener at det må være lov å si sin mening. Har på ingen måte problemer med å akseptere dømmingen, men må jo få lov til å være kritisk og stille spørsmål!

 

 

Se premieringlista for hadelandsteffet i fjor.. mange lokale pokalvinnere, se hovedtreffet på Rudskogen i fjor mange i styret i klubben som fikk pokal....

 

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=38168&page=3 (nederst på side 3 og øverst på side 4)

 

:):):):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kompis dømming er det vel uansett med dommere også.. forskjellen er at alles kompiser har muligheten.. istede for kompisene til noen få bare. bare min mening om saken..:)

 

Som Joachim også nevner, så var "Peoples Choice" for et par år siden på Valdres alt annet enn "rettferdig".. Jeg mener å huske at 6 kompiser fra Bergen Lokallag stemte på samme Passat fra Bergen (sikkert bare for moro skyld!), men utfallet ble iallfall at de oppmøtte hadde såpass forskjellig mening om hvilken bil som var penest, at nettopp denne Passaten vant.

 

Så jeg synes det er helt fint at "Peoples Choice" ikke er med lenger!

 

Jeg synes heller ikke at dømming på lokallagstreff skal gjennomføres som på hovedtreffet. La det fortsette å være spennende og overraskende å dra på treff! Brukes samme mal på alle treff, er det jo bare for "vinnerbilene" å møte opp, så er de garantert premie : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Joachim også nevner, så var "Peoples Choice" for et par år siden på Valdres alt annet enn "rettferdig".. Jeg mener å huske at 6 kompiser fra Bergen Lokallag stemte på samme Passat fra Bergen (sikkert bare for moro skyld!), men utfallet ble iallfall at de oppmøtte hadde såpass forskjellig mening om hvilken bil som var penest, at nettopp denne Passaten vant.

 

Så jeg synes det er helt fint at "Peoples Choice" ikke er med lenger!

 

Jeg synes heller ikke at dømming på lokallagstreff skal gjennomføres som på hovedtreffet. La det fortsette å være spennende og overraskende å dra på treff! Brukes samme mal på alle treff, er det jo bare for "vinnerbilene" å møte opp, så er de garantert premie : dum :

 

Ok:) visste ikke at det var prøvd før, tenkte bare at det kansje kunne vært en enkel måte å få alle fornøyd på da de selv har valgt.. men da funker ikke det her tydeligvis:o driter i hele greia jeg.. folk får det som de selv vil tenkte jeg.. men om man ikke klarer være seriøse nok til å stemme seriøst så får det så være. Kansje like greit med dommere da siden vi tydeligvis ikke er voksene nok til å ta egene valg uten å tulle:) Støtter uansett greia med lik mal for dømming i alle treffene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en av dommerne i VW klassen får jeg si ting fra mitt ståsted.. Første gang jeg var med som dommer, helt sikkert den siste også.. Hadde lite lyst til å bedømme nettop på grunn av at dette som skrives og diskuteres her i tråden nå, slik har det alltid vært etter treffene våre og vil sikkert alltid være slik..

 

Når det gjelder bedømmingen av Christer sin Scirocco står jeg fullt og helt ved min avgjørelse, og å måtte forklare noe mer om det ser jeg ikke poenget i.

 

Ole Kristian

 

Jeg synes du skal fortsette å dømme jeg, selv om kanskje jeg ikke var helt enig i din avgjørelse her. Men dæven duske meg det hadde blitt kjedelig om det hadde vært dømt likt på hvert treff. DET hadde blitt kjedelig det.

 

Stå på videre du... : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At man ikke skal gi priser til ferdigkjøpte biler er det dummeste jeg har hørt, hos oss premierer vi biler, ikke byggherrer.

Hvem som har bygget bilene er for oss rivende likegyldig.

Det skal også nevnes at bilene ble ikke bedømt etter detaljer, men av helhetsintrykk.

 

At to golfer bygget av streetdesign vant premier betyr bare "thumbs up" for det firmaet... ingen av dommerene viste at de var bygget samme sted.

 

De fleste av dommerene reiser skjelden på utstillinger, og strengt tatt gir vi blanke f*** i hvem som får premier på andre treff... vi premierer de bilene vi synes er fine !

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Jeg er meget fornøyd med dømmingen, vi står for våre valg... og kommer til å dømme på vårmåte også neste år! så: SLUTT Å SYTE, det hjelper ikke....

 

Jan Brede

 

Tror du må lese igjennom det jeg skrev en gang til Jan Brede. Var absolutt ikke ment at man ikke skal bedømme "ferdigbiler" bare sier at det i mine øyne stilles annerledes en ellers. Det er MIN mening. Jeg bedømmer alle biler etter lik standard. Men står jeg likt mellom to biler som er til vurdering faller bilen som jeg vet er gjort mere med personlig og lagt mere sjel i såklart går foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes du skal fortsette å dømme jeg, selv om kanskje jeg ikke var helt enig i din avgjørelse her. Men dæven duske meg det hadde blitt kjedelig om det hadde vært dømt likt på hvert treff. DET hadde blitt kjedelig det.

 

Stå på videre du... : vinke :

 

Som jeg skulle ha sagt det selv Håkon, tror folk bare må bli enige om å være uenige når det kommer til dette som i så mye annet i livet.. Og en diskusjon rundt dette er selfølgelig helt topp og vi tar det med oss til evt. neste års treff, men for nå er spist spist og pult er pult, ikke noe å få gjort med den saken..

 

Men nå er det natta, sov godt godtfolk ;)

 

Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se premieringlista for hadelandsteffet i fjor.. mange lokale pokalvinnere, se hovedtreffet på Rudskogen i fjor mange i styret i klubben som fikk pokal....

 

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=38168&page=3 (nederst på side 3 og øverst på side 4)

 

:):):):):)

 

Var vel bare Jan Andre og Roger som fikk pokal for bilene sine. Jeg fikk longest distanse, det var kansje heller ikke så rart da: klø :: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sett noe artikkel fra Oppland Arbeiderblad i avisen i dag da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sett noe artikkel fra Oppland Arbeiderblad i avisen i dag da?

 

nei. har du? :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sett noe artikkel fra Oppland Arbeiderblad i avisen i dag da?

 

koster e-avisen noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.