Reisebrev fra Wörhtersee Tour 2009 - via Davos & Stelvio

Anbefalte innlegg

Enjoy, gutta : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering, kommer sikkert mer utover kvelden.

Vi reiste fra hotellet mot Reifniz klokken 9 idag morges. Var inne i byen klokken 13. Så sinnsyk stemning, og sinnsykt mye folk! Helt utrolig. Kan ikke forklares, må oppleves.

Stemningsbilder kommer fra fotogutta etterhvert.

Selv ble det for mye for meg, og jeg måtte gi meg klokken 16. Reiste tilbake til hotellet

(brukte 2 timer på 24km, siden alle skulle ta bilder av golfen) og hotellets lege konkluderte med heteslag. Så nå chiller jeg på rommet med litervis vann og salt mat.

Kommer sterkere tilbake imorgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Missunner dere så sykt akkurat nå ass....

 

Neste år!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy katta! Si fra neste gang, henger meg på;) Dere får kose dere videre..Her skal det følges med på oppdateringene. Lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Missunner dere så sykt akkurat nå ass....

 

Neste år!:)

 

Må få til noe neste år ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Mattis sier, og de som har vært her før vet. Dette er helt villt. Det er så enormt mye folk og liv her at jeg aldri tror jeg har sett på maken. Som dere ser av bildene under er det folk over alt.

 

IMG_7390.jpg

 

IMG_7342.jpg

 

IMG_7275.jpg

 

Volkswagen og Audi stiller også mannsterke og har enda større stand her enn det de hadde på Essen-messa.

 

IMG_7358.jpg

 

IMG_7419.jpg

 

I tillegg finnes vel det som kan krype å gå av felgleverandører, stylingsjapper og juggelprodusenter spredt rundt over hele området.

 

IMG_7321.jpg

 

Av biler er det enormt stort spekter fra feite Audier dumpa på luft over store hjul...

 

IMG_7314.jpg

 

...til gamle Golfer med helt rett 80-talls stuk...

 

IMG_7284.jpg

 

...og spesielle kortesjer som denne...

 

IMG_7287.jpg

 

(sjekk den fjernstyrte sambaen han har stående på dashen også)

 

Jeg burde helt klart lagt ut flere bilder, men sola tar på og hodet er fullt av inntrykk så det er nok best å få seg litt shuteye før vi gyver løs på enda en begivenhetsrik dag imorgen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var fett A mQte pA dere i sta gutta! :D hehe dette er det sykeste jeg noen sinne har verdt med pA :o dette kan anbefales til ALLE!!!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke er der?? :confused:

 

Kos dere masse å drikk VANN i den temperaturen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt å tenkte på det samme når jeg så igjennom bildene selv!

Er skikkelig misunnelig på dere ass!

 

Skal vi ta turen neste år frode?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir helt dårlig bare av å sitte her selv *abonnere*

fortsett med stemningsbilder folkens og kos dere videre : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke er der?? :confused:

 

Kos dere masse å drikk VANN i den temeraturen ;)

 

Vi får ta en tur til neste år, ta med oss fruene og ha et lite race nedover Autobahn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OUUUPS!!

 

Hadde for 5 minutter siden Mattis på tråden fra Østerike. Han kunne fortelle at han stod UTEN skilter og var 700 EURO (bot) fattigere etter å ha blitt avskiltet i teknisk-kontroll i dag.

I morgen kl 12 skal han tilbake til kontrollposten og ettervise bilen i ett forsøk på å få tilbake skilter og vognkort.

Han har i ettermiddag/kveld fått justert opp bilen i håp om å få den godkjent. Senk var bare ett punkt av en laaaaaaaang liste han røk på.

 

Gutta hadde tenkt å bli til søndag, men som Mattis sa "vi kommer oss til hælvete ut av dette landet i morra!"

 

De kommer med mer info så fort de har fått nettilgang igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å faen!

Åssen er reglene på slikt der nede btw?

Var ikke snakk om og få visning der nede nei:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han må vise den i morgen med håp om å få beholde skiltene.

Kontrolløren skulle ta bilde under bilen for å ta bilde av bakkeklaringen, men fikk ikke kamera under bilen hehe.

 

Ting som " we have a big BIG problem" ble sagt under kontrollen...

En ting er å bli avskiltet her hjemme, men midt i en liten Østerisk landsby er trolig ett par hakk kjipere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han må vise den i morgen med håp om å få beholde skiltene.

Kontrolløren skulle ta bilde under bilen for å ta bilde av bakkeklaringen, men fikk ikke kamera under bilen hehe.

 

Ting som " we have a big BIG problem" ble sagt under kontrollen...

En ting er å bli avskiltet her hjemme, men midt i en liten Østerisk landsby er trolig ett par hakk kjipere.

 

skjønner jo det:S

Ja er kjipt og miste skiltene der nede ja, står liksom litt maktesløse dada, men de krever KUN att han heiser den?

og fjerner film på lykter osv sikkert?

Joachim og de andre klarte seg fint eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner jo det:S

Ja er kjipt og miste skiltene der nede ja, står liksom litt maktesløse dada, men de krever KUN att han heiser den?

og fjerner film på lykter osv sikkert?

Joachim og de andre klarte seg fint eller?

 

Lykter var også en av tingene på "lista". Jokke ble ikke stoppet. De stoppet 10 biler, Mattis og 2 andre ble avskiltet på stedet. En smuule uflaks med tanke på hvor mange biler som er der nede. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, den er lei. Det er vel ikke helt ukjent at østerrike er lite begeistret for biler utenom standarden, men visste ikke at de gikk etter biler fra andre land.. Rimelig utgjort å bli stoppet i kontroll når det er så sinnsykt mange biler der nede som sikkert er gjort langt mer med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager off-topic; men hvordan er tyskerne i forhold til uorginale biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok at Mattis ble stoppa og mista skiltene ja ;)

 

IMG_3103.jpg

 

IMG_3121.jpg

 

Vi skulle bare kjøre en runde rundt Wörthersee og plutselig stod det to "hyggelige" karer i veikanten og ville snakke med Mattis. Så hyggelige var de at de faktisk ba han med "hjem" Der ventet de enda fler "hyggelige" karer med alskens artige måleapperater for å sjekke høyde og greier.

 

Bilen til Mattis var nok i laveste laget og påstod at den faktisk var så lav at den hadde slitt bort all skriften på dekksidene. Nå Mattis forklarte at han hadde gjort det selv med en vinkelsliper trodde de av en eller annen merkelig grunn ikke på han :confused:

 

Så da fikk han beskjed om å heve bilen ta firehjulskontroll og komme tilbake og hente skiltene sine senere. As luck would have it var det en lokal verksmester som dro Mattis med seg til verkstedet og fikk heisa bilen på no time. Når vi kom tilbake til kontrollplassen til "Verbund für Verkehr" hadde da pakka sammen sakene og reist. Heldigvis fikk verkstedduden ringt en av kontrollgutta som kom tilbake med skiltene til Mattis så han kunne kjøre videre. Men han må tilbake imorgen og få endelig godkjennelse... Så det blir jo spennende og se om det går bra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og det er når jeg leser sånt at jeg er glad jeg ikke dro med min nedover alikevel :P hadde mista skilter og neppe fått de tilbake da gitt :P

 

Får håpe det går greit med etterkontrollen i morra da. Syns det er ganske spesiellt at de plukker ut norske biler når det gjelder dette men. Vi ble jo stoppet på vei til Schafflund for noen år tilbake men gikk greit videre når vi var nordmenn. Var nok verre for tyskerne. Som kjent så er de veldig strenge på at ting skal stå i vognkortet der. Men er såklart desto lettere å få ting i vognkortet der nede.

 

Lykke til Mattis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SHIT ass.. Er det virkelig mulig....:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke uvanlig at østerrikerne stopper utenlandsregistrerte biler for å få inn kjappe cash.

Har vært noen ganger i de østeriske alper med tyskregga bil og blitt stoppet hver gang.

La merke til at de kun stoppa utlendinger.

 

Håper det går bra med Mattis og med dere andre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt skremt nå ja, er som Thomas sier MAX uflaks da.. men kan by på litt problemer og bli stoppet der nede skjønner jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig gjort av den lokale verksmesteren syns jeg! Står respekt av sånn.

 

Og Mattis, lykke til med dette! Går nok fint, men utrolig kjedelig uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BUMMER:( håper det ordner seg for dere da...

noen som by the way la merke til de herlige skinn pants`ene til han ene POLIZEI? : haha :: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.