Reisebrev fra Wörhtersee Tour 2009 - via Davos & Stelvio

Anbefalte innlegg

Vis jeg skal nedover neste år :P Skal jeg ha med 2 par skilter : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som by the way la merke til de herlige skinn pants`ene til han ene POLIZEI? : haha :: haha :

Hadde jeg vært politi og skulle operere i et sted som KRYR av mer eller mindre stillestående biler ville jeg valgt MC og kjøredress... ;)

 

Dette var kjedelige nyheter Mattis! Håper alt ordner seg i dag og dere får brukt siste delen av helgen nyttig. Synd hvis dere er offer for ren inntektsgenerering, men den gule mk2 Golfen foran GTCen er vel med italienske skilter? Uansett en smule rar situasjon. Nesten så man skulle hatt bløffet på seg at norsk godkjenning er iorden osv, og i sammenheng med at vi ikke er EU. Blir uansett spennende å se resten av reisebrevet når foto-jokke er hjemme og eventuelt se bilene dukke opp i andre fora!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å sette seg i bilen og dundre ut av østerrike mens han har skiltene, gudene vet hva han kan møte på ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldigvis fikk verkstedduden ringt en av kontrollgutta som kom tilbake med skiltene til Mattis så han kunne kjøre videre. Men han må tilbake imorgen og få endelig godkjennelse... Så det blir jo spennende og se om det går bra...

Joda;) bare å dra fra det landet fortest mulig det;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg syns er rart at de har vel ikke lov til å beslaglegge verken skilt eller førerkort i utlandet. De kan gi en klekkelig bot som må betales før man forlater landet. Men utenom det så har de ikke lov. Er bare å kontakte norske ambasaden med en gang vil jeg tro. Ender med en bot og så får du kjøre hjem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme tanken slo meg Rolf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit at de har startet å beslaglegge førerkort på stedet i allefall i sverige når det kommer til utlandske. Ellers hvordan det er aner jeg ikke. virker jo litt rart med tanke på at skiltene eies av norge som land.. og kun "leies" av bileier. hadde kontaktet ambasaden jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, det meste er vel allerede nevnt i traaden her tidligere.

Vi befinner oss naa rett utenfor stuttgart, tyskland etter aa ha römt fra myndighetene i österrike.

Golfen ble forresten justert ned igjen rett over grensen, saa naa er den i riktig höyde igjen.

 

Ting de kicket paa, og som jeg ble bötelagt for var bl.a

Feil farge paa lys (gul)

Sportsluftsfilter

Nedslipte dekksider

3cm bakkeklaring fra traversen (ok den kan jeg godta)

Lamin-X paa lyktene.

 

Jeg fikk godsnakket med de svina av noen politimenn, og fikk skrevet ned bötene fra 730 euro til 450.

I tillegg maatte jeg betale 150 euro til en lokal verksmester for aa heve gewinden. Som jeg forövrig bestakk med 50 euro for aa si at den var justert til riktig höyde bak. tehe

 

Ble en dyr opplevelse der nede, men herreminhatt saa fett treffet var. Naa drar jeg og Tom videre rundt i Tyskland, med bl.a besök paa diverse bilmuseer og andre hyggelige aktiviteter.

 

Skal pröve aa faa lagt opp noen bilder. (har glemt strömkabel til laptopen min, derfor sitter vi paa en tysk internettcafe)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter i spenning! : vinke :

Kjenner jeg deg rett må du vel innom Porsche museet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjemme igjen! Gleder meg til neste år. Synd det er så lenge til.

 

Mer kommer (selvfølgelig). :)

 

Ola: Golf 2 VR6 fra Tjekkia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, Endelig hjemme etter 26 timer på veien...

 

Orker ikke å legge gå igjennom alle 14-16 gb med bilde enda men måtte nesten legge ut dette fra besøket i Ingolstadt igår :)

 

IMG_7808sized.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med att marius fikk kjøre den r8'n hjem?? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sendte melding til sjefen og foreslo at vi trengte noen sinte biler i butikken. Han sa at det var greit, men vi kom jo selvfølgelig rett etter stengetid.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relativt grom den ASF'en bak dere i høyden der og da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett råe bilder :) synd med mattis men det ordner serg alltid ;) følger med videre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En hilsen fra oss stavangergutta på tur. Har besøkt Ingolstadt i dag og BMW i går. Sitter på hotell i Stuttgart og slapper av med godt kaldt øl. I morgen blir det Porsche og videre oppover til ringen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor Mattis ble stoppa, for etter hva jeg så så var det så og si bare biler fra Østerrike som ble stoppa og folk som vi spurte sa det var bare de som grisekjørte eller de som bråkte og lagde sjau som ble stoppa. Dessuten var det maaaange biler som gled rundt Wörthersee som var like lave om ikke lavere uten problemer med Polizei : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sure greier og bli stoppa sån. men moro med litt spening og stikke fra landet :P følger med videre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, dette reisebrevet var jo ment for å følge oss på veien da, men jeg må innrømme at det ikke var nok timer i døgnet til å gå igjennom bilder og skrive innlegg her på forumet desverre. Så, da får vi ta det i etterkant :)

 

Uka og turen startet forrige mandag hvor Marius og jeg møtte Mattis og Tom-Rune hjemme hos Tom-Rune. Derfra gikk ferden til Larvik hvor Gry hadde fikset oss billetter til Superspeed som skulle bringe oss til Hirtshals. Takk takk Gry : vinke :

 

IMG_6979.jpg

 

Etter ca 4 timers seilas, en matbit og litt shoping var vi i hirtshals hvor være vel ikke kunne sies å vise seg fra sin beste side...

 

IMG_6985.jpg

 

Sørover bar det og etter en stund måtte vi fylle både biler og sultne mager

 

IMG_6986.jpg

 

Like etter midnatt tok vi av til Padborg for å finne ett sted som het Uge Lystfiskeri hvor 2 stk romnøkler skulle ligge klare til oss. Desverre skulle researchen i forkant av turen allerede her vise seg være noe mangelfull. For å finne uge Lystfiskeri uten noen adresse, det var jaggu ikke lett ;)

Men vi kom da omsider frem og Marius og jeg sovnet vel momentant. Slik gikk det ikke for Mattis og Tom-Rune som mente det var mus, eller enda verre -rotter i veggene og ble liggende våkne med bena godt trukket oppunder seg :P

 

Uansett, neste morgen ble det en liten frokost før den vi friske og opplagte(de fleste av oss ihvertfall) var klar for den 1200 km lange etappen til Davos.

 

IMG_6988.jpg

 

Etter noen timer på autobahn fikk vi øye på noe sort, lavt med en kjent profil som Viste seg å være Stian Wetthammer og co-piloten hans. Så da ble det kombinert pissepause og klubbtreff midt i tjukkeste Tyskland

 

IMG_6990.jpg

 

Vi tok følge med Stian et stykke videre og plutselig så jeg noe hvitt, lavt og meget aggressivt i speilet. Plutselig var det en Audi R8 V10 oppe på sida av meg. Føreren gliste når vi glana, ga oss tommelen opp og gira ned før han forsvant til ett brøl jeg nok aldri kommer til å glemme.

Noe etterpå var det igjen tid for å tilfredstille både tørste biler og mennesker og vi vrengte inn på en bensinstasjon. Der fant vi igjen både R8'n og dens unge fører som stod og slappet av. Vi slo av en prat med karen som ikke kunne være stort eldre enn 25 år før han startet opp, spannt ut ihvertfall det første giret inne på plassen og deretter forsvant ut på Autobahn igjen.

 

IMG_6993.jpg

 

IMG_6995.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter opplevelsen med R8'n skilte vi vei med Mk2'n til Stian og durte videre sørøstover.

 

Veien var upåklagelige, veiarbeidet på ett minimum og kø var det lite av. kombiner dette med supert vær og vips har du litt artige kjørebilder:

 

IMG_7029.jpg

 

Marius har jo som noen av dere kjenner til handla seg en Scirocco og ble i fyr og flamme når vi tok igjen turens første Volkswagen av nevnte modell. Selvsagt måtte dette foreviges og her er resultatet.

 

IMG_7047.sized.jpg

 

Scirocco er en usedvanlig pen bil og tar seg meget godt ut selv i original høyde med tilhørende originalhjul og en 50 år gammel dame bak rattet. Dama må forøvrig ha trodd at vi ikke var helt vel bevart der vi hang ut av bilen i langt over 120 for å ta bilde av bilen hennes... Hvem vet, kanskje har hun rett også : klø :

 

Som sagt var veiene upåklagelige og jo lenger sør vi kom jo mer spennende ble horisonten også. Om få timer skulle vi jo være nettopp der, -nesten oppunder de snøkledde toppene ;)

 

IMG_7052.jpg

 

Etter hva som føltes som relativt kort tid krysset vi grensen til Sveits og visste at vi nærmet oss. Vi hadde ikke dårlig tid og benyttet anledningen til å knipse noen fler kjørebilder. Noen av de ligger jo lenger opp her, men her er ett par til.

 

IMG_7066.jpg

 

IMG_7068.jpg

 

IMG_7098.jpg

 

Rett etter disse bildene ble tatt var det dessverre altfor mørkt til å ta bilder. Jeg sier dessverre for landskapet vi kjørte gjennom da var helt sinnsykt! Det var virkelig som å kjøre gjennom ett eventyr med bratte stup på ene siden av veien og glatte fjellsider på den andre. Gamle tunneler og broer ble forsert mens vi stadig steg høyere opp i de Sveitsiske alpene. Landsbyene vi kjørte gjennom var ubeskrivelig vakre der de klynget seg fast i fjellsidene og (selv om det er skikkelig kjerring å si) så var det ganske magisk å kjøre oppover. I nitiden var vi endelig fremme på Sun Ranch Hotell som ligger i Weissen nær Davos. Kort tid etter var kokken igang med å fikse oss middag og vi fikk tatt oss noen velfortjente øl :)

 

IMG_7130.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli seint her og jeg har enda masse bilder å gå igjennom. Får avslutte for kvelden med ett panorama bilde fra hotellet tatt i dagslys. Klikk på det for å se det enda litt større ;)

 

Hotell_Panorama2_2.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk flott naturlandskap:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice tur! Og bra skrevet og pene bilder som følger med. Gleder meg til resten! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er noe vi har glemt å ta bilde av, reiser jeg gladelig ned for å ta flere! (bare noen betaler bensin)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg og Mattis kommet oss videre på ferden nordover. Første stopp etter vi dro fra Wörthersee ble et hotell i utkanten av München. Etter en god natt søvn der satte vi kursen mot Ingolstadt og Audi-museet. Vi fikk en egen guidet tour på engelsk med en tysk tøs ved navn Maria. Bilder herfra kommer senere.

Deretter dro vi videre i retning Wolfsburg og fant et hotell i nærheten. Vi våknet opp i dag med strålende sol og skyfri himmel, en perfekt dag for museumsbesøk:) Etter en liten kjøretur fikk vi se Autostadt i horisonten, og biler med "WOB" skilter dukket opp en etter en. Vi kom oss inn på området og jeg må si at vi ble mektig imponert begge to av hva som skulle vente oss. Fra det store "Konzernforum" hvor vi først kom inn kunne man velge hva man selv ville oppleve. Vi fikk med oss det meste her inne og i det store området som Autostadt er, før vi måtte forlate fødestedet til mang en VW. Turen skulle så gå videre til København hvor vi nå sitter på Quality Hotell i Vedbæk.

 

Mattis har klart å rote bort strømladeren til laptopen så bilder kommer som sagt senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.