Reisebrev fra Wörhtersee Tour 2009 - via Davos & Stelvio

Anbefalte innlegg

Vel ute av Audistanden var det bare å tusle videre bandt andre utstillere og salgsboder:

 

IMG_7629.jpg

 

IMG_7644.jpg

 

IMG_7648.jpg

 

Midt blandt alle de tidligere omtalte singleframe-grillene og lambodørene dukket det titt og ofte opp skikkelige godbiter som denne safran-fargede Mk2 Rallyen

 

IMG_7658.jpg

 

IMG_7657.jpg

 

Og denne MkV\n med litt skikkelige hjul , masse böse karbondetaljer under huven og custom brunt skinninteriør

 

IMG_7663.jpg

 

såvel som denne mk2'n fra siste VW-speed

 

IMG_7708.jpg

 

Og disse to norske bilene:

 

IMG_7669.jpg

 

IMG_7671.jpg

 

Vi dro vel fra treffområdet i firetiden denne dagen for å ta vår skjebnessvangre tur rundt Wörthersee, men dette HDR-bildet tatt omtrent da viser at det enda ikke var slutt på strømmen av biler inn på området.

 

IMG_7697_8_9.sized.jpg

 

Resten av bildene fra dag 2 ligger i dette albumet på Vagner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så hadde vi nå reist fra treffet for å kjøre en runde rundt selve Wörthersee.

 

Allerede på vei ut støtte vi igjen på mk2'n som er å finne i siste VW Speed. Denne var blitt stoppet av politiet av uviss grunn.

 

IMG_3089.jpg

 

Marius sørget for å dokumentere det hele med en svær jævel av en telelinse hengende ut av passasjervinduet, noe som selvsagt ikke gikk upåaktet hen hos de to politimennene. Så, vips var vi blitt stoppet vi også. Vi var jo klare for en real skyllebøtte med påfølgende sletting av bilder, for disse gutta så ikke ut som noe man skulle kødde altfor mye med Men alt de ville var at vi skulle dytte igang Mk2'n og så fort vi hadde gjort det fikk vi reise igjen :D

 

Vi hadde nå blitt joina av Frode Guldbransen som også hadde tatt turen nedover. Her sees han sammen med Mattis og strømmen av biler som kjørte Wörthersee rundt den andre veien.

 

IMG_3099.jpg

 

Som sagt så krydde det av biler og folk langs veien, blant annet denne noe spesielle MkV'n

 

IMG_3097.jpg

 

Og nettopp det bildet der skulle vel være ett av de siste hyggelige bildene som ble tatt før vi er inne på en bildeserie som har fått endel omtale tidligere i tråden her...

 

IMG_3105.jpg

 

Mattis fulgte etter politibilen til kontrollplassen, og vi fulgte etter Mattis. Her traff vi også igjen den gule Mk2 VR6'n som det er bilde av litt før i tråden her.

 

IMG_3120.jpg

 

IMG_3121_001.jpg

 

Det var fler som måtte gjøre som Mattis, å skru opp bilen før de fikk lov til å kjøre videre. Noen valgte å gjøre det på plassen ved siden av kontrollområdet.

 

IMG_3113.jpg

 

Og, som vi alle vet, en ulykke kommer sjelden alene.. for mens det ble skrudd gewinde og klipt skilter omhverandre åpnet himmelen seg med alt den hadde av regn, torden og lyn...

 

IMG_3122.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For et reisebrev :tilber:

 

Hadde alle skrevet som deg hadde jeg lest reisebrev oftere! Virkelig morro og lese, og igjen, det så morro ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mye gode bilder også! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig bra brev Joachim.

 

Hyggelig å møte på dere gutta der nede:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er virkelig artig å lese om gutta:) og bildene, fryd for øyet:) får ikke noe sæææærlig lyst til å dra nedover neste år når man ser sånt:) men det ser virkelig ut som man må satse på luft for å være sikker med mr.polizei der nede: klø :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

utrolig bra bilder:) Håper det er flere bilder?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadda, da var vi blitt stoppet og Mattis fått klippet skiltene. Han fikk heva bilen igjen og etter litt stress fikk han de jo tilbake og vi dro for å få oss litt for. Etter å nesten ha blitt skremt ut av biff-resturanten av en gammel lokal helt fikk vi oss ett bord for fem og bestilte. Etter å ha fortært en fortreffelig biff (om man liker skosåler) ble det igjen tidlig kvelden. Stemninga var ikke helt på topp for å si det sånn.

 

Dag 3 i Reifnitz startet litt før for Marius og meg enn de andre gutta, for vi trengte jo ikke reise innom "Verbund vür Verkehr" og få stempel på at vi hadde lov til å kjøre bil Østerrike ;) Ve å dra rett opp til reifnitz slapp vi også å bli stoppet IGJEN av den samme duden som hadde stoppet oss dagen før. Mattis derimot ble nettopp dette, men slapp langt billigere unna denne gangen ;)

 

Vel oppe på treffområdet var det, som de andre dagene, massevis av folk og fremdeles kom vi over nye biler mens vi vandret rundt i gatene.

 

IMG_7712.jpg

 

IMG_3126.jpg

 

IMG_7723.jpg

 

IMG_3138.jpg

 

IMG_7738.jpg

 

IMG_7724.jpg

 

IMG_7727.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_7730.jpg

 

IMG_7772.jpg

 

Er det noe Tyskerene og Østerrikerene er glade i så er det stickers i ruta på bilen. Dere har kanskje sett eksempler til både skrekk og gru før i tråden her, men av og til dukket det opp noen ganske artige. Her representert av riktig antall stempler på en bil med Vr6-motor :)

 

IMG_3133.jpg

 

En annen ting som er uhyre stort nedover er klesplagg med trykk av mer eller mindre politisk korrekt art. Så politisk ukorrekt er det at det faktisk blir dritfett. For de som ikke er så støe i tysk burde jeg kanskje oversatt, men da mister det litt av sjarmen ;)

 

IMG_3141.jpg

 

IMG_3142.jpg

 

IMG_3143.jpg

 

IMG_3149.jpg

 

(den siste der er litt på kanten, og jeg vil bare si at den på ingen måte representerer undertegnede eller noen andre som er nevnt i denne trådens syn)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykt bra lesestoff:)!! Ble seriøst misunnelig på den turen:o

 

Litt halveis OT, men litt oppe i tråden, det med regler rundt førerkortbeslag og avskilting,... Førerkortet ditt kan de beslaglegge i utlandet, iallefall mista jeg mitt i Danmark for noen år tilbake, og den saken ble avgjort der nede, for så å bli sendt til Norge for fullbyrdelse. Tror de kan ta skilter også, sålenge man kjører på deres veier, og de mener at bilen bryter deres lovverk. Noen som kan bekrefte?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nå er det sånn at vi er gutter da.. som reiser på tur for å se på biler. Det betyr jo ikke at vi legger igjen alt vi måtte ha av andre sunne interesser hjemme. Da snakker jeg ikke om trening, fluefiske eller kinobesøk, men interessen for damer.

Og når man da har med seg minst to interesser på tur så hender det at disse kommer litt i konflikt.. ta bilde av feite hjul eller fin dame.. øhh...

 

IMG_7729.jpg

 

Som dere har sett var det jo endel ikke VAG på treffet også.. Felles for det meste av disse bilene var at de var überfete.. som denne BMW'n

 

IMG_7731.jpg

 

Eller denne Porscha (om man dropper felgene da..

 

IMG_7736.jpg

 

Vi har jo tidligere vært litt borti øvrigheta nedi Østerrike.. Denne gruppen karer tok livet langt mer med ro enn de andre med uniform :)

 

IMG_7735.jpg

 

Apropos uniform.. Hadde vært artig å se hvordan de som kjørte denne så ut.. (Jeg går automatisk ut ifra at de hadde langt lyst hår og tunge frontpartier i brysthøyde ;) )

 

IMG_7741.jpg

 

Som seg hør og bør var det også endel profilerte "firmabiler" der nede. Uten å ville tråkke på noen tær kjenner vi kanskje Raceland som en noe billig leverandør av diverse stasj til bilene våre. Men, er de halvparten så seriøse som motivlakkeringa på varebilen de hadde med er det bare å løpe og kjøpe.

 

IMG_7744.jpg

 

IMG_7745.jpg

 

Synd jeg ikke har bilde av innsiden av varerommet, for jaggu var det ikke motivlakkert det også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk bra reisebrev.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere sannsnligvis har fått med dere nå så er hele treffet igrunn ganske uorganisert, vel har man kø og billett for å komme inn, men er man først innenfor så er hele greia utrolig laidback. Kombinert med en utrolig bredde på stiler og ikke minst aksept for at ikke alle liker det samme gir en steming uten like. Slik gjør at fire karer i gamle bobler faktisk får like mye oppmerksomhet som Volkswagens kolonne med R-kjøretøy der de kjører ned gata.

 

Det skal nemlig ikke mer enn ett 6 volts horn og litt rockabilly-musikk til ;)

 

IMG_7748.jpg

 

IMG_7753.jpg

 

Men det er klart.. "bobler" av nyere årgang fikk jo litt oppmerksomhet de også ;)

 

IMG_7759.jpg

 

Uten at jeg kjenner til specsa på denne R8'n, så kan vi bare ut ifra høyden på den kontantere at den ikke er original. Det krever litt baller (eller penger) ;)

 

IMG_7760.jpg

 

 

Nå må jeg innrømme at jeg snart er tom for både bilder og kreativitet til å beskrive disse, så her er ett par-tre uten tekst.

 

IMG_7763.jpg

 

IMG_7768.jpg

 

IMG_7776.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen herlige bilder du tar Joachim. Syntes du formidler stemningen på en utrolig bra måte!

 

Har du forresten noen flere bilder av den gule boblen?

 

Har sett på noen andre nettsteder bilder av en sort ny Sciriocco som er kraftig senket på Lorinser felger. Tok du noen av den? Den frekkeste jeg har sett til nå ihvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra reisebrev! Snakker vi ekstrabillag i Treffpunkt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra reisebrev! Snakker vi ekstrabillag i Treffpunkt? :)

 

Støtter den, dette kan jo bare gå rett på trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp, dette er noe av det bedre jeg har lest på lenge. Denne kan du selge til bilblader også, så bra kvalitet er dette...

Gruer meg til å lage reisebrevet fra vår tur til Stuttgart, klarer aldri å toppe dette... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reisebrev schmeisebrev.. bare vent til filmen kommer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reisebrev schmeisebrev.. bare vent til filmen kommer ;)

 

OOOOOOOH det og ja: smil : wii:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reisebrev schmeisebrev.. bare vent til filmen kommer ;)

 

Ich getz geil Helga... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ich getz geil Helga... : smil :
Ich bin Geile-Hans aus Stuttgart. Titten raus bitte : smil : Må si meg enig i at dette er vel det beste reisebrevet ever på forumet her !!! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treffpunkt burde vie et ekstra bilag med dette reisebrevet!!!!!!!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra skrevet Joachim! Beste lesestoffet med bilder som er å finne her inne..Så my bra tekst, og masse bilder attpå til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt, Joachim! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.