Anbefalte innlegg

Uten at jeg skal sette igang en diskusjon her nå så er Megs sin veldig sterk og ødela vinterfelgene mine, så jeg anbefaler at man styrer unna renser med syre i seg, dette merker du fort på lukten.. Samt at felgrens uten syre er mer skånsom mot beskyttelsen man har på felgene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig lakk på felgene!? Kan jo ha noe å si det også.. har vasket mange felger med biltema rensen, å den er det nok syre i.. Aldri vært noe problem det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale VW felger produsert av BBS.. Uansett så er poenget mitt at mye bruk av felgrens med syre ikke er bra for felgene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sin er helt sjef, mye bedre enn meguairs...

 

Biltema rensen "røsker" jo skikkelig i nesa når man sprayer den på :D Må være krutt i den der

 

meguairs flaska holdt jo knapt til 7-8 vask

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Wheel Brightener ikke på påføres felger/felgkanter uten klarlakk.. -da blir det flekker. Kan også være greit å vanne ut til 1:7, funker meget bra da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, da ønsker jeg tips her folkens.

Sånn ser min felg ut: (etter felgrens.... Turtle felgrens riktignok...)

 

Golf2005013.jpg

 

Trolig har det vært bremsestøv som har aldri har blitt vasket av, jeg har fått av en del men det siste igjen nå er som lakkert på.

Tips?

 

Et bilde til, litt vanskeligere å se riktignok...

Golf2005012.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cartec Wheel acid..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde den fra Biltema i dag, den virket sinnsykt bra!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du felgrens med syrer som får virke litt kan du si hadet til lakken på "ytterdelen" på felgen din.. Jeg hadde brukt clay på dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker Bernhard.

Jeg har et Meguiars clay sett som jeg kan bruke, tenker jeg.

tester det når jeg kommer hjem fra ferie :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på, regner med at vi får vite resultatet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cartec Wheel acid..:)

 

AuAuAu! :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte på med biltema felgrensen idag og den fjernet skitten veldig bra. Felgen trenger mange behandlinger for å bli helt ren. Lakken på felgkanten er veldig matt nå, men om det er biltema rensen sin feil eller alt det andre merkelige greiene jeg har testa det vet jeg ikke. Uansett er det ikke et problem da jeg trolig skal lakke felgene likevel. Jeg har prøvd Turtle nano rens, asfalt fjerner, motorvask, diesel, parafin, lynol, sitrus rens, men felgrensen fra Biltema var den første som tok skitten. Jeg mistenker at jeg har fått asfalt lim på felgene som gjør at det sitter så jævlig som det gjør.

 

Slik var felgen før rens..

DSC01035.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi vil jo gjerne se hvordan det ble etterpå, Steinar :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke ferdig enda :P Skal legge inn bilde i morgen. Må kjøpe meg en børste til drillen. Orker ikke gnikke med oppvask kost på alle hjula.. heh.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke ferdig enda :P Skal legge inn bilde i morgen. Må kjøpe meg en børste til drillen. Orker ikke gnikke med oppvask kost på alle hjula.. heh.

 

Fikk du ren felgen?

Sliter selv med en vinterfelg som er ekstremt skitten. Inngrodd bremsestøv som kommer av utslitte klosser = not nice.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om du har samme problemet som jeg hadde, men der var det rett og slett metallstøv, fra slitte klosser/skiver som hadde rusta fast i felgen. Prøvde mye rart jeg å, helt til jeg tenkte litt logisk .. Det var rust, så kanskje rustløser ville hjelpe? .. Og det gjorde det faktisk.

 

Som sagt, dette var på mine felger, med metallstøv som hadde rustet. Om det er metallstøv på dine felger var litt vanskelig å se.

 

Og prøves på egen risiko og alt det der :) Just my two cents..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker Sonax sin, uten syre, brukt dn i mange år å funker veldig bra syns jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd mye rart gjennom tidene, men her om dagen ble jeg solgt...Ferrobet, børste og clay!:)

 

ALT forsvant fra vinterfelgene mine...ikke ett eneste korn av asfalt eller brems!:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte bilextra sin felg rens, funket relativt bra å fjernet all sjiten, vasket felgene grundig å polerte dem opp igjen, da ble dem skinnende fin! ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns Turtle Nano-felgrens var utrolig bra, helt til den krøp inn under noen hakk i klarlakken på etpar felger og begynte å boble. Vips så var felgene dritstygge.

 

Siden dengang har jeg ikke prøvd så mange, jeg så derimot en test av Espuma Revolution Wheelcleaner på nett, og kjøpte meg en 5 liters. Den kan blandes ut inntil 1:10 (dvs 50 liter felgrens) og egner seg fint både til dagligvask og en skikkelig vask etter vinteren.

http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_76&products_id=338

http://www.detailingworld.com/forum/showthread.php?t=93008

 

Ferrobet rustvask er også skikkelig sterk, jeg skal selv kjøpe en kanne av de for å bruke på gamle stålfelger og andre ting som har lett for å ruste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestillte mg nettopp Espuma Revolution Wheel Cleaner så eg glede mg å se kos dn e

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettop testa Espuma Revolution . Testa den på noen gamle felger jeg har på Transporteren.Testa ogsa Biltema sin.

Konklusjonen er klar.Biltema sin kan ikke måle seg med Espuma.Jeg er mildt sagt imponert !

Jeg blanda den 50/50 siden felga ikke har blitt reine før så lenge jeg har hatt dem.Og ikke vært vaska på sikkert to år.

Etter først en omgang som ble spylt av så tok jeg en omgang til og dro over med en svamp. Felgene har ikke vært så reine så lenge jeg har hatt dem. IMPONERT ! Kan anbefales på det varmeste !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott å høre Cato..:) Men brukte du høytrykk med varmvann eller kun kaldt vann når du vasket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.