Anbefalte innlegg

Kun vannslangen med kaldt vann !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig fan av P21S og Espuma Revolution sin felgrens selv. Begge to er noe av det absolutt beste du får tak i på markedet av syrefrie felgrenser.

 

Link til en liten test jeg lagde i vår med mange aktuelle felgrenser: http://www.detailersclub.no/forum/topic/5565-test-felgrens/

 

I de fleste tilfeller må det uansett til litt bruk av clay for å få felger 100% rene dersom de ikke har vært veldig bra vasket siden de var nye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg skal sette igang en diskusjon her nå så er Megs sin veldig sterk og ødela vinterfelgene mine, så jeg anbefaler at man styrer unna renser med syre i seg, dette merker du fort på lukten.. Samt at felgrens uten syre er mer skånsom mot beskyttelsen man har på felgene..

 

samme skjedde med meg! OZ felgene må lakkeres på nytt : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd Bilberry, selv i konsentrert form så synes jeg denne ble litt i knappe laget.

 

Kjøpte en gallon med MG Wheel Brightner... Og i blandet 1:4 så tar den allt. 1:10 så er den også skånsom mot voksen på felgene. Så denne er knall. Bare ikke la den ligge på for lenge, så er man sikker på at man ikke skader felgene. Husk masse vann etterpå :-) Og ikke på varme fleger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd Bilberry, selv i konsentrert form så synes jeg denne ble litt i knappe laget.

I ca 1:4 renset den like kurant som Espuma (i 1:10), og lukter omtrent ti ganger bedre. :)

 

Er ikke Wheel Britghtener syrebasert? Isåfall ville jeg vært veldig forsiktig, da syrebaserte har en lei tendens til å trekke inn i små sår i lakken og skape for avskaling. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wheel Brightener har jeg brukt på sikkert 200 forskjellige felger, mange av dem med ymse lakk-kvalitet..

Aldri hatt annet problem enn da jeg testet på ulakkert aluminium.. -Det skjærer seg totalt. :)

Men det er informert om fra Meguiar´s

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husker ikke om den er syrebasert, så jeg bare spør og gir en generell heads up.

 

Brukte Turtle's nanotech felgrens på felgene til pappa, og de hadde endel småsår i klarlakken. Der trengte den inn, reagerte med alu'en og klarlakken flasset av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er syre ja, men har brukt den på utrolig mange felger, aldrig opplevd noe problemer. Bare å skylle skikkelig etterpå, samt unngå å ha det på varme felger.

 

1:10 så er den ikke sterk uansett, og tar faktisk veldig bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.