VACN Trackday Rudskogen 26 juni 2009

Anbefalte innlegg

Men det som er av spor i dekkene blir vel såpass fort borte uansett med sperre å x-antall hundre hk så det blir jo som slicks å regne ganske kjapt. Har kjørt tidligere på ACR så har litt erfaring med banekjøring sånn sett.

 

Får se hva ledelsen sier om saken så får vi se, blir det et evt forbud mot vinterdekk/piggfritt så burde dette komme rimelig kjapt siden det snart er tirsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det som er av spor i dekkene blir vel såpass fort borte uansett med sperre å x-antall hundre hk så det blir jo som slicks å regne ganske kjapt. Har kjørt tidligere på ACR så har litt erfaring med banekjøring sånn sett.

 

Får se hva ledelsen sier om saken så får vi se, blir det et evt forbud mot vinterdekk/piggfritt så burde dette komme rimelig kjapt siden det snart er tirsdag.

 

Vinterdekk vil aldri bli som sliks å regne... Med det været som er meldt utover uka vil det ikke overraske om temperaturen i asfalten passerer 30grader med god margin. Da er jeg ihvertfall svææært lite lysten på å ha en 1800kg tung bil med "x-antall hundre hk" dundrende etter meg nedover langsiden med smeltende vinterhjul i hvert hjørne.

 

At vinterdekk har blitt sluppet ut på bane i regi av vacn syns igrunn jeg er helt utrolig, og noe jeg aldri ville begitt meg ut på selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det som er av spor i dekkene blir vel såpass fort borte uansett med sperre å x-antall hundre hk så det blir jo som slicks å regne ganske kjapt. Har kjørt tidligere på ACR så har litt erfaring med banekjøring sånn sett.

 

Får se hva ledelsen sier om saken så får vi se, blir det et evt forbud mot vinterdekk/piggfritt så burde dette komme rimelig kjapt siden det snart er tirsdag.

 

Når vinterdekkene dine blir slitt er de jo ikke engang lovlige, mao. kan du ikke kjører rundt på banen med bil som ikke tilfredsstiller krav? ;)

Da har du jo heller ingen dekk å kjøre på etter treffet, hvis du sliter ut dekkene dine på treff : bh :

 

 

Nei, om man ikke har dekk tilpasset forholdene, bør man ikke kjøre rundt på banen.. Kan skape mange farlige situasjoner ;o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo snakk om å kjøre med de dekkene jeg har nå til og fra treffet da..Må vel gå an å tenke litt utenfor boksen også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan gi noe svar på om dette blir lov eller ei? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt småinspirert kjøring midt på dagen idag (23-24 grader i lufta) så merka jeg hvor utrulig dårlig vinterdekka sitter på vegen. Kommer ikke opp i samme temp som på bane men allikevel. Jeg skal aldri utpå ei bane med slike dekk hvertfall. Det er helt sikkert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En erfaring jeg kan dele her som jeg har fra bmw klubben (som er rimelig mye mere aktive på bane siden) som funker meget godt der er noe de kaller for "familie kjøring" der de som ikke vil hive seg utpå med de raskeste også kan kjøre, og det også er lov med flere enn 2 i bilen. (alle med hjelm). flere positive sider ved dette er at man får flere som antakelig vil prøve bilen sin på bane somkansje har holdt seg tilbake pga div andre som liker å satse alt:) og at de som liker å satse litt mere får kjørt med folk som også vil satse litt hardere:) er mere enn nok tid feks den 26 til å få til slikt. Bare en liten ide som jeg veit virker godt i andre klubber:) så og si alle i bmw klubben tar noenrunder på banen på deres treff pga dette.. også mere kr i kassa;)

 

De har også arangert "beste runde tid" på treffene hvor bilene slippes ut med jevne mellomrom 1 og 1 et stykke før starten så tar man tiden med tidtakingssystem. resultatene kommer også i deres "treffpunkt" , skaper også litt konkuranse utenom utstilling og en god stemning med premie utdeling:)

masterstarter 0-201m 2 om gangen utføres også.. og alltid en publikums slager på treffene:)

 

Bare noen ideer man kan kopiere fra andre tenker jeg..

 

IMO ett meget bra forslag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

De har også arangert "beste runde tid" på treffene hvor bilene slippes ut med jevne mellomrom 1 og 1 et stykke før starten så tar man tiden med tidtakingssystem. resultatene kommer også i deres "treffpunkt" , skaper også litt konkuranse utenom utstilling og en god stemning med premie utdeling:)

masterstarter 0-201m 2 om gangen utføres også.. og alltid en publikums slager på treffene:)

 

Bare noen ideer man kan kopiere fra andre tenker jeg..

 

Vi kaller dette VACCS-cup og det ble arrangert på Våler. :) Bare noen fra styret kan få ut resultatene nå, så kan man jo se hvordan dette gikk. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMO ett meget bra forslag...

 

Det funker sykt bra i bmw carclub norway , og skaper litt spenning blandt de som er på treff for å kjøre å ikke stille ut også:) var alltid stor interesse for dette der, og gir litt konkuranse ånd: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kaller dette VACCS-cup og det ble arrangert på Våler. :) Bare noen fra styret kan få ut resultatene nå, så kan man jo se hvordan dette gikk. : rolleyes

 

så ikke noe til dette sisste dag på våler jeg men var kansje bare første:) uansett bra greie da om det r oppe å går også:) hva med å lage en tråd med runderekorder, tider osv som oppdateres etter hvert treff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kaller dette VACCS-cup og det ble arrangert på Våler. :) Bare noen fra styret kan få ut resultatene nå, så kan man jo se hvordan dette gikk. : rolleyes

 

Hva med vinterdekk??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACCS-cup ble avviklet på lørdag. Det er en tråd om det her, men resultatene er ikke kommet ennå, men er etterlyst mange ganger.

 

Vinterdekk hører hjemme på vinteren etter min mening, og hvis det mot formodning skulle være noen med vinterdekk som kjører i meg bakfra på Rudskogen ( jeg kjører på R-dekk) så kommer jeg til å bli mildelst talt forbannet på vedkommende. Om det er lov å kjøre på er ikke poenget, man må bruke hodet litt selv også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterdekk hører hjemme på vinteren etter min mening, og hvis det mot formodning skulle være noen med vinterdekk som kjører i meg bakfra på Rudskogen ( jeg kjører på R-dekk) så kommer jeg til å bli mildelst talt forbannet på vedkommende. Om det er lov å kjøre på er ikke poenget, man må bruke hodet litt selv også.

 

Takk!! Da er vi 100% enige . deler som tidligere sagt din mening om "hvis noen kjører i meg bakfra med viterdekk":)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg venter til ACR for min del. Om jeg fortsatt har bilen til den datoen. Så blir det hvertfall litt mindre penger inn i VACN kassa for denne gang:) Gidder ikke kjøpe nye dekk bare for en times tid eller to på en bane. Det er heller ikke vits i å diskutere dette med vinterdekk lenger siden det virker som det ikke blir tillatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig!

2 runder på 30 grader varm asfalt og bremselengden er det tredobbelte av han kompisen forran deg... ikke har du styrerespons heller, så unnamanøver er like nyttesløst!

 

Min personlige mening utifra at vacn har fått mye skryt for våre banetreff, er at dette strider med all fornuft mtp sikkerhet og seriøsitet.

"Dem kjører på vinterdekk på gatebil"; javel, la dem gjøre det! Der ser du ikke meg på banen uansett!

 

Det er ikke lenger lov å kjøre med vinterdekk eller helårsdekk merket M+S på Gatebil.

 

 

Klippet fra Gatebil.no:

 

Dekk

Gategodkjente sommerdekk eller R-slicks kan benyttes. Det må være min 1.6 med mer mønsterdybde ved teknisk kontroll. Dekk merket (M+S, helårsdekk) er ikke tillatt.

 

http://www.gatebil.no/index.php?id=1362&pageid=7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lenger lov å kjøre med vinterdekk eller helårsdekk merket M+S på Gatebil.

 

 

Klippet fra Gatebil.no:

 

Dekk

Gategodkjente sommerdekk eller R-slicks kan benyttes. Det må være min 1.6 med mer mønsterdybde ved teknisk kontroll. Dekk merket (M+S, helårsdekk) er ikke tillatt.

 

http://www.gatebil.no/index.php?id=1362&pageid=7

 

 

Og selv om jeg beklageligvis impliserte noe annet tidliger så tenker jeg vi sier det samme gjelder til fredagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøs og riktig konklusjon spør du meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har bremsa meg hardt inn i ræva på en renault med piggfrie vinterdekk på sommeren! hadde ikke sjans til å stoppe!! når de glapp veigrepet så sklei det like godt rett fram. SKUMMELT. det skal bli bedre feste med mjuk gummi men vinterdekk er noe helt annet og har en helt annen virkning en mjuke race dekk. de som har kjørt en sommer på piggfritt har alle hørt at det gviner i svingene hele tiden. ikke bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer til fredag etter jobb... kansje prøve a4 på banen, den er original men hadde vært morro å prøvd bane:) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer til fredag etter jobb... kansje prøve a4 på banen, den er original men hadde vært morro å prøvd bane:) hehe

 

Det syntes jeg du skal:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å ta turen selv :) Om ikke for å kjøre , så hvertfall for å se litt .... Blir vel mye fint å se tipper jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ihvertfal anbefale skogen med 2,2t og sperre! ;) Eller bakhjulstrekk og 200hk pluss!

 

Er skeptisk til at jeg finner det like spennende med golf'en som med div rwd og 200'en jeg har kjørt utpå skogen men.

 

Kjett og blir fra kjørt av en 1'er golf som tar deg i svinger =P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tar med meg hjelm å penger så får jeg se hva som skjer:) hehe tar i allefall turen ditt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, på min høyre side forran så har jeg teipet opp ruta for vindusheis er defekt. Dette vil vel ikke gå igjennom teknisk? Jeg må gjøre sånn at det står fast eller? eller kan jeg bare senke det ned i døra?? Har tenkt meg en tur ;)

 

 

edit: Jeg har kjøpt meg nye sommerdekk nå, de mener jeg det står M+S på, det vil si at jeg blir nektet kjøring selvom det er sommerdekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.