BBS RS/RM Tråden (spørsmål/svar/info/bilder)

Anbefalte innlegg

saken er at jeg har 9x16 et 15 på en 2er nå, dog med 3er understell(1cm bredere), så da må det vel være plass til 8,5x15 et 7 på en 2er med coils?(uten 3erunderstell) Alt i skjemen er kappet så er kun G60 bredderene som kan subbe. Mulig det går med 9" bak og 8,5" fremme da skulle jeg tro :)

Hvis alt under bredderen er kappet, hadde jeg ikke tvilt en gang. 8½" og 9" kommer til å fungere meget bra tatt det lave innpresset i betraktning, og om du har et ganske stivt gewinde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å pusse opp noen RS og lurer på ventil hulla på ytter ringen, har to forskjellige str på dei, på dei breideste ringane var det et stort hull mens på dei smalaste ringane var d bare et lite hull liksom. kan det vær at dei med store hull ikke er originale? i tvil på hvilken ventiler jeg skal bruke! er vel spessial ventiler på RS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å pusse opp noen RS og lurer på ventil hulla på ytter ringen, har to forskjellige str på dei, på dei breideste ringane var det et stort hull mens på dei smalaste ringane var d bare et lite hull liksom. kan det vær at dei med store hull ikke er originale? i tvil på hvilken ventiler jeg skal bruke! er vel spessial ventiler på RS?

 

Kan være, har orginale og uorginale ringer på mine 34 hull 16" . der er det små ventiler..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være, har orginale og uorginale ringer på mine 34 hull 16" . der er det små ventiler..:)

 

mine er 15" og har 30 hull, men skal ta noen bilder av dei!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å pusse opp noen RS og lurer på ventil hulla på ytter ringen, har to forskjellige str på dei, på dei breideste ringane var det et stort hull mens på dei smalaste ringane var d bare et lite hull liksom. kan det vær at dei med store hull ikke er originale? i tvil på hvilken ventiler jeg skal bruke! er vel spessial ventiler på RS?

Etter hva jeg har skjønt, bruker bl.a. Tyskland andre typer ventiler som er mindre. HTN felgene mine har den lille typen ventiler, og det samme var det i ringene jeg kjøpte til RMene mine. De forskjellige størrelsene på ventilene er 8.3mm og 11.5mm. Enten kjøper du to forskjellige typer ventiler, eller så borrer du opp de ringene med 8.3mm hull så 11.5mm ventiler passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og borrer du opp får du også plass til flate ventiler slik som jeg monterte på mine:

27062009538.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor du kjøpte dem Lasse??;)

 

Jeg kjøpte dem på Tromsø Dekksenter, men regner med de fleste plasser hvor de selger felger/dekk kan skaffe disse. Man får dem også på eBay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får slike med samme diameter som til bbs hjula.. iclair.de har :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan vil 8,5 et 7 være i forhold til 9" et 15 ? blir det ca likt skal tro ?

 

Felgen vil bygge ca like langt ut, men i noen tilfeller vil det faktisk være bedre å gå for enn bredere felg med høyere innpress. Forutsatt at du bruker samme dekkdimensjon og at du har plass innover selvsagt. Teorien bak er at det som regel er i dekket man subber, ikke direkte i felgkanten.

 

Et mer ekstremt eksempel er vist under. Du kan selv forestille deg en tenkt skjermkant på skissen. Da ser man lett at det ikke alltid gir gode betraktinger om plassforholdene ved kun å sammenligne felgbredder og innpress uten å ta med dekkdimensjon. ;)

wide_n'_strech_VS_spaceing.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye gods det bør være på anleggsflaten? Skal dreie ned felgene litt, men hvor mye gods bør være igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye gods det bør være på anleggsflaten? Skal dreie ned felgene litt, men hvor mye gods bør være igjen?

 

Jeg dreide av senteret på mine 8,5x16". Det ble dreiet bort 5mm, og det var ikke noe problem å ta 2mm til. KSM på Rødmyr, glimrende resultat:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg dreide av senteret på mine 8,5x16". Det ble dreiet bort 5mm, og det var ikke noe problem å ta 2mm til. KSM på Rødmyr, glimrende resultat:)

 

Knall :) var ca 1.8cm tykt gods på mine så bør være mulig å ta litt da..

 

Men dreier av der jeg skal borre om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor tykkt godset minimum bør være i senter? usikker på hvor mye jeg kan dreie ned før det går utover felgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er 1" som BBS felgene måles i?

Må finne ut hvor brede kanter jeg kan kjøpe til bakfelgene, that's why.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er 1" som BBS felgene måles i?

Må finne ut hvor brede kanter jeg kan kjøpe til bakfelgene, that's why.

 

1" = 25,4mm (ref. google)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor tykkt godset minimum bør være i senter? usikker på hvor mye jeg kan dreie ned før det går utover felgen..

 

har 1,2 mm gods igjen fra bunn av kon.. bør ikke ha så mye mindre enn det tror jeg.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,2mm?? har 1.8cm nå av hele flaten så kan ta 6-7mm med andre ord?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,2mm?? har 1.8cm nå av hele flaten så kan ta 6-7mm med andre ord?

 

blir dreid en av dagene og hvis jeg kan ta 7mm så gjør det jobben mye mindre.. Men hvis det vil svekke felgen betraktelig så vil jeg ikke det..

 

se bort ifra konet, hvor tykk bør den være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir dreid en av dagene og hvis jeg kan ta 7mm så gjør det jobben mye mindre.. Men hvis det vil svekke felgen betraktelig så vil jeg ikke det..

 

se bort ifra konet, hvor tykk bør den være?

 

Ja. .1,2 mm..Fra bunn av kon. til annlegg mot skive.

Det er det ingen fasit svar på dette.. sunn fornuft..;)

 

Jeg kjører rundt med dette, dog ingen raserbil...

Kan du ta 5 mm ville jeg gjort det, da er du sikker

 

Dårlig bilde. her er det ca 5mm fra bunn av kon til anlegg skive.

06012009391.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker og bukker tore :) da skal jeg sende beskjeden videre :) min anleggsflate er ikke helt flat, den har "forhøyninger", derfor det hadde vært greit å dreid ned de så de slipper å bygge opp mellom de.. Da de nye hullene vil komme nedenfor de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom hele tråden nå, men spør likevel:

 

Noen som vet om det kan brukes 15" BBS-ringer på 15" OZ Racing 2-og 3-delte felger..? Dvs er det like mange boltehull osv..?

 

Har kanskje kjøpt meg nye prosjekthjul..: rolleyes

 

Edit: De êr like og kan brukes :).

 

Fant svaret til en Gulbrandsen i post #98 i denne tråden og tror på han:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=157322&page=7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.